A harmincas évek amerikai autói nem kifejezetten tetszenek, számomra nagyjából az ötvenes évektől jön el az az időszak, amire már azt mondom, hogy bejön. Persze ha egy jó kis Hot Rod-ról van szó az már mindjárt más tészta - kivéve a T-Bucket -, de szerintem ezzel a részével sokan vagyunk így.
Az 1933-as Fordot - még ha kupé kivitel is -, egyszerűen nem tudom gyári-, vagy a közeli állapotban szépnek találni! A hatalmas sárvédők és a hűtőrács formáját nem tudom befogadni, éppen ezért a "híres" Eliminator sem tetszik. Szerencsére a Hot Rod építés legjobb szabálya, hogy nincs szabálya, mindent párosítanak mindennel, simán beletesznek egy Chevrolet V8-at egy Fordba ha úgy tartja kedvük, így az is mindennapos, ha nem a gyári hűtőrács kerül az autó elejére. Ezt én a fenti okból támogatom és szerencsére a Matchbox is lecserélte azt mikor 2018-ban elkészítette a saját 33-as Ford Coupe értelmezését. Elég áramvonalas frontot kapott, ami jól passzol a Boneville-i sós tómederben a sebesség hajszolásához.
Így, hogy a gyárira közel sem hasonlító hűtőrácsa van, elsőre megtetszett, el is kezdtem gyűjteni, de aztán gyorsan megálljt parancsoltam magamnak és el is adtam azt a kettőt, amit addig begyűjtöttem. Aztán eljött a 2020-as év és a Retro sorozat, aminek a nyolcadik tagja ez a Ford lett egy olyan festéssel, aminek nem tudtam ellenállni. A széria neve utal is rá, hogy itt bizony valamilyen formában feleleveníti a Matchbox a múltat, a legtöbb esetben ez egy régebbi dekoráció újra gondolása és alkalmazása egy friss kiadású kisautón. Így került erre a Fordra a Matchbox Speed Shop-ra jellemző szín és dekoráció. Ez kongatta meg bennem a KELL harangot, ugyanis gyerekkorom egyik kisautója az MB-38 Ford Model A Van, a linken látható kivitelben. Az enyém nem maradt meg ilyen jó állapotban, ezért beszereztem belőle egy bontatlan példányt és ezen jeles alkalomból azt is kibontottam.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése