2024/01/05

Matchbox Fire Pumper Code Red

Anno amikor a nagyon levitézlett MB-29 Fire Pumper példányomat mutattam be e lapokon, némiképp szégyenkeztem, hogy fillerrel vigéckedem. Nos, ez volt a jó okom (mentségem?), hogy legyen hová visszakattintani és összehasonlítani, hogy mennyire sokat változtattak az öntvényen a Code Red verzió kedvéért. Nos, rengeteget! (A címkefelhőben kattintsátok le a Code Red tag-et a szériával kapcsolatos előzményekért!) Az 1970-es vékony Superfast kerekű, transitional verzióhoz jobb lenne hasonlítani, de olyanom aztán végképp nincs. Mutatom a képeket és hogy én milyen eltéréseket vettem észre!

Itt változott a legkevesebbet.

A tetőre kürtök kerültek és az ajtón ott a kitüremkedés - ez utóbbiról ejtettem szót az MB-29-nél is.

Nyilván széles Superfast kerekei lettek - bitang jól állnak neki. Ezen kívül fecskendőt kapott, az alatta lévő tömlődobok, (talán) szivattyú kezelőszervek teljesen mások. Változott az, hogy mi van az alvázból és mi a karosszériából. A kerékjárati ívek kitüremkednek és sokkal hangsúlyosabbak. Nagyon sajnálom, hogy nem vitték tovább ezt az öntvényt később, nagyon jó kiállású kis gyösz.

Már nem próbálják azt a látszatot kelteni, hogy azok ott fent nagyon nagy halom, akkurátusan elrendezett tűzoltótömlők rétegei.

A két oldala amúgy nem szimmetrikus - a régin sem volt az. Ami nem látszik: ez előd alvázán "Fire Pumper Truck" volt a felirat, ennek már csak "Pumper".

Nincsenek megjegyzések: