A mai post bátran viselhetné címében, hogy „Update”. Amiért nem teszi, az a termék a korábban tárgyaltakétól eltérő neve – a linkeket majd megtaláljátok alább – és csomagolása.
NYILATKOZATA Matchbox Memories egy családbarát autó- és kisautó rajongói blog. Elsődleges célja a gyűjteményeink megosztása virtuálisan mindenkivel, akiket érdekel a téma és képesek magyarul olvasni, nemtől, kortól, bőrszíntől, bármitől függetlenül. Szerzői politika ügyekben megtartják a véleményüket maguknak és ezt várják el olvasóiktól is. Függetlenül attól, hogy mi történik a közvetlen szomszédunkban vagy a nagyvilágban, az itt megjelenő járművek iránt érzett rajongásunk vezet minket, nem pedig az, hogy mely országban készültek.
Hiszen ismeritek
A
Lada 4x4 – lánykori nevén Niva – egyszerűen nem lehet
ismeretlen a számotokra! 1977 óta gyártják, kisebb-nagyobb
megszakítással itthon is kapható, ott van az utakon –
szántóföldeken, erdőkben, mocsarakban –, ha nem is a budapesti
Váci utca környékén. „Egy csecsemőnek minden vicc új”
alapon azért elhelyeznék pár stratégiai linket a jármű
történetéről. Elsőként álljon itt egy
több mint húsz éves (!) cikk a TotalCarról. Annyira régi,
hogy a szerző neve számomra teljesen ismeretlen. A hangvétel
gúnyos-lesajnáló és például olyan érdekes infó sem hangzik el
benne, hogy a Niva volt az első, sorozatban gyártott, önhordó
karosszériás terepjáró a világon. Nem találtam jobbat, úgyhogy mértékkel fogyasszátok! (Ha valakinek van ötlete alternatívára,
szívesen elhelyezem ide!) Ez
az anyag már sokkal szeretetteljesebb, egy veteránvizsgás
Niváról szól, szívmelengetően érdekes.
Érdekes, hogy a legyártott darabszám tekintetében a Wikipédia is jelentősen téved. Ott 650 000 világszerte értékesített példányt említ 2020 év végi adatként. Ezzel szemben nekünk bizonyítékunk van rá, hogy 2013-ban már elkészült a kétmilliomodik példány!
Több
Niva reklám is fent van a YouTube-on, amiből én a portugált
választottam. Sajnos ez is, mint a legtöbb „VHS mínusz”
minőség, de legalább csinos hölgy van benne és nem
farkastetemek, amik a szovjet tévéreklámban.
"Hejde, szááánt a Ladám, csireg-csörög a járom..." Portugál Niva reklám!
Vótmár'
Kétszer
is találkozhattatok már a Nivával e lapokon. Tommi
péládnya szakasztott ugyanilyen, mint amit ebben a bejegyzésben
láttok. Amiért mégis ismétlek, hogy az enyémnek teljesen más a
neve és a doboza, meg picivel jobb fotókat sikerült róla
készítenem, mint Tomminak 9 éve. Porsche is mutat egy
hasonlót, de az kék lámpát kéne hogy viseljen a tetején, valamiféle
katonai rendőrség színeiben. A Google fordító „Katonai
Járműellenőrzés” eredményt ad, amiről a Ti találgatásotok,
hogy pontosan mi lehet, pont olyan jó, mint az enyém. Ez Welly
márkanév alatt fut, nyilván más a doboza is, de ami fontosabb,
hogy az első lökhárítója más mint az én példányomé. Az azon
lévő rendszámtábla elegáns „Lada 4x4” feliratot visel –
ami az újabb kori példányok márkaneve, mivel a „Niva”
korábban más jogtulajdonosnál ragadt –, pont mint ahogy a hátsón
is. Az első helyzetjelzők és irányjelzők ezen kaptak festékes
kiemelést, de az oldalsók nem. Cserébe vagány kerekei vannak!
Remek kisautó(k) ezek is, mint ahogy a korábban prezentált 2106-os is. Sajnos a beszerezhetősége is pont ugyanolyan, mint annak.
Nagyon tetszik az apró, mégis kidolgozott Lada / Zsiguli embléma az orrán! A helyzet- és irányjelző nem kapott kiemelést az orrán, nem úgy mint porsche fentebb linkelt példánya. A lökhárítója is más.Az oldalsó helyzetjelzőre azonban már jutott festék.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése