2023/10/22

Matchbox Collectors 2023 MB-05 – 1979 Freightliner FLT

Húzom-halasztom ezt a postot már egy ideje, mert a 2023-as évben ez a Matchbox volt az, amit a legjobban vártam, de a legnagyobb csalódás volt.

1976-1986
Nekem azt tanították, hogy feleléskor az ember arról beszéljen, amit tud és ne arról próbáljon, amit nem tud. Égő, de a Freightliner FLT-ről annyit tudok típusismertetni, hogy 1976 és 1986 közt gyártották. Minden igyekezetem ellenére sem műszaki adatokat, sem brosúrát sem sikerült kihalásznom róla az internet feneketlen óceánjából, pár Youtube videót leszámítva, amiből a nekem legjobban tetszőt láthatjátok itt alább.



Az Euro Truck Simulator 2 függőségemről már rengeteget beszéltem, amihez társul az édes testvéréhez, az American Truck Simulatorhoz való addikcióm is. Ez utóbbiban A LEGKEDVESEBB modom, az 1987 és 1997 közt gyártott Freightliner FLB, azaz annak a nyergesvontatónak az utódja, amit a Matchbox is megmintázott. A gyengém az amerikai COE – cab over engine, ha úgy tetszik bulldogfülkés nyergesek, ez meg kivételesen tetszik. Mutatok is pár képet róla, ami egyúttal megmagyarázza, hogy miért vártam annyira az FLT-t.

A legkedvesebb MOD nyergesvontatóm az American Truck Simulator-ból, Freightliner FLB, a virtuális szállítmányozási cégem, a Jolán-TEFU színeiben. Erősen használt állapotban.

Egy másik FLB a flottából, San Francisco-ban a Golden Gate-tel a háttérben.

Sukár showcar, izé showtruck. Baby Blue.

Le vagyok húzva
Már a Ford C900 postban említettem azon gyanúmat, hogy a Mattel elkészített vontatókat a Convoy sorozathoz, amik végül vagy nem kerülnek be a sorba, vagy csak később fognak. A Freightliner FLT-t is ilyennek sejtem.

Hogy végül miért egy drága, speciális kiadásba került be, azt elképzelni sem tudom. Oké, talán a részletes festés megmagyarázza. Még az is lehet, hogy a (túlságosan is) bőséges krómozás is nyom a latban, mint a Mercedes-Benz S123-as, szintén Matchbox Collectors szériás verziójánál. Magával az öntvény minőségével nem vagyok kibékülve! A gengszterfekete ablakok egy nyergesen gyakoriak, mint a rácsos ablakok egy tengeralattjárón. Oké, nyilván én is tudom, hogy azért vannak, hogy elrejtsék a beltér hiányát és igen, az eredeti Convoy sorozat vontatói közt is több volt, aminek nem volt beltere, mint aminek igen. De... Szóval egy prémium sorozatban azért ez már fáj. Az alváz teljesen műanyag és agyonkrómozták, hogy a vele egy alkatrészt képező, tényleg krómozást kívánó alkatrészek szépen csillogjanak, de az összhatást szerintem agyonveri. A kerekei bár szépek, szerintem egyáltalán nem teherautósak és mintha kicsik is lennének hozzá, de mindenképpen túl "peresek".

Nem mertem felbontani, mert ha még a fentiekhez kiderül, hogy a csomagolás is jót tesz neki, akkor a kardomba dőlök! Talán majd egyszer, ha sikerül egy bontott, nagyon olcsóba belefutni, akkor pótolom a képeket. Már készítettem neki a helyet a vitrinben, de inkább eldugom az aktuális tárolódoboz mélyére.

Innen még csak-csak rendben van.

A retro festés is teljesen oké, de a túladagolt krómmal és az egyáltalán nem teherautós kerekekkel nem vagyok kibékülve.

Végtelen mennyiségű műanyag, rengeteg krómmal.

NRFB. Marad is így, pedig már előkészítettem a helyét a vitrinben. 2023 legnagyobb MBX csalódása számomra.

3 megjegyzés:

Trolleybus írta...

Ennek a koncepciója nekem sem volt világos, egyértelműen a kerekek az esztétikai gyenge pontok, de az sem mellékes, hogy milyen póttal lenne kompatibilis? A Convoyosokkal így biztos nem.

Tommi írta...

Eddig az volt a baj, hogy nincs króm, most meg túl sok. Rajtad is igazodjon el az ember. :-D

Sam. Joe írta...

@Trolleybus: Az éppen aktuális Convoyhoz jó szerintem.