Az idei évben a Matchbox több olyan 5-ös csomaggal is előrukkolt, amelyek kiemelkedő darabokat (is) tartalmaz. Ez a pakk is ilyen!
Az Út
Az a
helyzet, hogy El Camino ügyekben meglepően jól állunk. Ezért az
eredeti autó generációinak bemutatásának sorrendjében mutatom,
hogy milyen munkát végeztünk. A
másfeledik generáció egészen friss a Matchboxnál, a
közelmúltban írtunk róla. Az 1964-1967 közt regnáló, második
generációból nem birtoklunk semmilyen kisautót – abban sem
vagyok biztos, hogy létezik ilyen.
A kedvencem egyértelműen az 1968-1972 közt árusított harmadik – azaz jelen post tárgya. Az öntvény 1998-ban debütált a Matchboxnál, mi az egy évvel későbbi, MB-74-el nyitottuk a bemutatók sorát – ennél a postnál részletes típusismertető is található. Aztán a 2005-ös Superfast következett, ami nagyon sok apró részletét hozta az 1970-es csúcskivitel SS eredetinek. Majd egy 2007-es, ötös pakkból származó darab került sorra ugyanebből az öntvényből. Aztán léptéket váltottunk, még mindig a második generáció, de már az 1971-es modellév és SuperKings.
A negyedik, illetve ötödik generációval nem szolgálhatunk – nem igazán mondanám őket csúnyának, de közelében sincsenek az elsőnek, vagy a másodiknak.
A megjelenés, a hang! Ahhh... Ez ugyan az LS6-os csúcs-csúcs motorral - lásd majd alább - verzió, de üsse kavics, nekem jó a "sima" SS is!
SS
1998
és 2011 közt, 2010 kivételével minden évben megjelent egy El
Camino változat az 1-xxx sorban, speciális kiadásokban, vagy 5-ös,
10-es pakkokban. 2016-ban ismét előveszik, de utoléri a retooling,
műanyag alvázat kap és a platót is kikanyarítják a fém
karosszériából, az is plasztik lesz. Nyilván a gyűjtő nem repes
az ilyesmiért, de sokkal rosszabbat is láttunk már ezen a téren.
Amit ebben a postban láthattok, annak én megszavazom az 1-xxx szériában és multipakkokban fellelhető változatok közt a dobogó legmagasabb fokát. Nos, hát leginkább azért mert fekete és ez a járgány szerintem ebben a színben a legdögösebb. Sőt! Nem sokban marad el az öntvény két csúcsváltozatától – az egyiket már linkeltem fentebb, a 2005-ös Superfastra gondolok – a másikat meg ígérhetem, hogy középvártatva felbukkan majd e lapokon!
Nincs nevesítve, de az A-oszlop előtt-alatt ott van egy apró jelvény: „SS”. A Matchbox elővette a „legkomolyabb kivitel, amit az öntvény elbír” szokását és ez esetben jól is csinálta. 1970-ben a Super Sport volt a csúcskivitel, ami több szempontból is érdekes. Ugyan a katalógus 396-osnak írja a V8-as blokkot, de ez a valóságban egy 402 köbhüvelyk (6,6 liter) hengerűrtartalmú motort jelentett, gyárilag 360 lóerőre taksálva, 5200-as percenkénti fordulaton és 562,5 newtonméter nyomatékra már 3400-as fordulatnál. Mindehhez háromsebességes manuális váltó járt alapáron, de négysebességes, négysebességes rövid áttételezésű és kétféle automata is rendelhető volt. DE! A korszak legerősebb Chevy blokkjával, az LS6-os, 454 köbhüvelykes, 450 lóerős, 678 newtonméter nyomatékú szörnyeteggel is rendelhető volt 1970-ben. A katalógus nem említi – ezt egyébként megtalálhatjátok a legelső, erről az öntvényről szóló postban – úgyhogy kicsit sem lennék meglepve, ha ez is a COPO trükkel lett volna lehetséges.
Nagyon utálok ilyet csinálni, de be kell valljam, csak ezért az egy járgányért megvettem volna a pakkot.
2 megjegyzés:
Mit akarsz, ez a pakk még egész fogyasztható autókat tartalmaz, ennél sokkal gázabb összeállitasok szoktak lenni.
@Trolleybus:
De hát... Ezt mondom én is!
"Az idei évben a Matchbox több olyan 5-ös csomaggal is előrukkolt, amelyek kiemelkedő darabokat (is) tartalmaz. Ez a pakk is ilyen!"
Megjegyzés küldése