Mindig elcsodálkozom,
hogy milyen gyorsan repül az idő! 12
éve volt, amikor rácsodálkoztam az EFSI puszta létezésére,
a Matchbox, Mercedes-Benz LP teherautóira minőségben nagyon
hasonlító teherautói kapcsán.
Azt hiszem a kisautó
gyűjtésében az az egyik legjobb dolog, hogy nincs egy önjelölt
bizottság akik a vállam felett átkukucskálva megpróbálják
megmondani, hogy ami nekem tetszik vagy éppen nem tetszik az értékes
vagy sem. (Szemben bizonyos kisállatok tenyészőinek
szerveződéseivel.) Kezdetben nekem is volt egyfajta csőlátásom,
de viszonylag hamar rájöttem, hogy van ám élet Matchboxon túl is
és bizony milyen érdekes dolgokra lehet bukkanni! Az EFSI engem a
termékek minőségén túl lenyűgözött azzal, hogy csökkent
munkaképességűek foglalkoztatójának indult. Elkezdtem figyelni a
hazai börzéken és ha inkább ritkábban, mint gyakrabban, ami
tetszett és találkozott a pénztárcám nyújtotta lehetőségekkel,
meg is vettem. Régóta nem foglalkoztam a márkával és kicsit
félek tőle, hogy túl fogom mostanság adagolni, mert szeretném
megmutatni, hogy mikre tettem szert az évek során.
A fenti link nem csak az EFSI sztorit fedi le, de nyilván a Mercedes-Benz LP teherautókat is némiképp. Ez bár nagyon hasonlít, az eggyel későbbi, az NG sorozat. A fenti link ahhoz mindenképp referencia, hogy valami ami szintén ugyanettől a gyártótól jön és ugyanaz némileg más kivitelben, mennyire eltérő tud lenni.
Nekem erős a gyanúm, hogy az 1:87 léptékű, háromtengelyes LP adta az alapot az NG-hez is. Nyilván a felépítménye nem platós, hanem hűtőkocsi. Ez érelemszerűen nem dönthető – bár a fém öntvény ugyanaz alatta mint a platósé. A hűtőkocsi ajtajai nyithatóak és a doboz elején jókora hűtőapparátus látszik, ami szerethető részlet. Manapság ilyen kivitelben – könnyen letörhető, külön alkatrészként – elképzelhetetlen lenne.
Az utána akasztott pótkocsi azonban csak a forgózsámolyban egyezik meg, a ponyvás póttal. Az összes többi fém és műanyag alkatrésze eltér, például vonóhorga sincs. Ebből nem lehetne hosszú sort összeakasztani!
Pusztán a minősége miatt került fel anno a radaromra, aztán a cég mögötti sztori egészen lenyűgözött.
Ma már elképzelhetetlen lenne, hogy a hűtőapparátus ilyen külön darabból álló alkatrész legyen. Túl könnyű letörni és lenyelni, meg költséges is. Ezért is klassz ez a szerelvény!
A "Frigidaire"-t nem tudom hová tenni! Elvben ez egy háztartásigép márka volt, mint mondjuk a Hajdu. Akkor minek nekik hűtőkocsi? Vagy ez a méltán (nem) híres, (képzeletbeli) eszkimó légitársaság lenne? A második pótkocsit kicsit eltérő logóval a kollégák zsákmányolták nekem egy börze turkálós szekciójából. Be kár, hogy nincs rajta vonóhorog! Mennyire menő lenne összeakasztani őket!
Ezt sem igazán merik meglépni a gyártók manapság...
...nyithatóak az ajtók. Persze ez akkoriból van még, amikor ha a csemete letört valami ilyesmit és lenyelte, orvoshoz vitték, nem ügyvédhez.
Ilyen blisterben lakik. A "STOP Code"-ra nem tudok magyarázatot. Ezek szerint nem csak a hazai kisipar tudott marhaságokat írni a csomagolásokra.
1 megjegyzés:
Megjegyzés küldése