2022/06/19

2022 Matchbox Convoy Lonestar Cab and Trailer - 1972 Ford Bronco 4x4

A magamévá kell tennem azt a mantrát, hogy „sohase mond, hogy soha”. Éppen azelőtt beszélgettünk a kollégákkal egy Lamley Group – bővebben majd később – post kapcsán, hogy teljesen elengedtem az új Convoy sorozat beszerzését, mert végre láttam róla egy alapos postot és „műanyagabb a műanyagnál”. Nagyjából erre egy hétre porsche elejtette nekem a vadat. Erről szól ez a post.

2020
A Mattel úgy döntött, hogy 2020-ban visszahozza a Convoy szériát. Mindent lecseréltek. A vontatókat, a vontatmányokat, a szerelvények nem szólóban érkeztek, hanem melléjük volt csomagolva valamilyen 1-xxx szériás jármű is, de ami a legfontosabb: Európában nem forgalmazzák őket. Persze az eBay világában bármi megoldható, de akármennyire is igyekeztem volna, a szállítás, ÁFA, vám megfizetése után cirka 15 000 forintra jött volna ki darabjuk. Lehetetlenség. Egyszerűen ennyit nem érnek. Különösen azok után voltam ebben biztos, hogy végre nagy felbontású fotókon is szemügyre vehettem őket. NAGYON műanyagok, egytől-egyig. Már az is sokat elmond, hogy a csomagoláson is igen óvatos fogalmaznak: „Fém alkatrészek”. A régi és az új Convoy sorozat nem átjárható, a vontatók és a félpótok nem kompatibilisek – mondjuk nem is kell annak lenniük, ettől csak nem fájt annyira, hogy nincs az új. El voltam szontyolodva azért, de elengedtem. A Matchbox csőlátásom már régen elmúlt, van még mit találni a nyergesvontató témában hasonló méretarányban, különösen hogy más kortárs gyártók is nagyon igyekeznek.

Aztán porsche kolléga ledobta az atombombát, bekövetkezett, aminek matematikailag zéró esélye volt: Fel sem hívott, hanem azonnal megvette nekem amit itt láttok egy börzén, mert kihagyhatatlan áron volt.

Azóta is bombáz: Ki fogod bontani vagy sem? Nos, ne szaladjunk ennyire előre! Nézzük át, hogy mi van a csomagolásban.

International Lonestar
Amerikai nehézjármű gyártó, gondolom pont annyira ismerős nektek is mint nekem*, ezért linkelném a weboldalukat. Tessenek kedves lenni körülnézni, a daycab változat az, amit a Matchbox dobozba tett. (*Na jó, én annyival talán bentebb vagyok, hogy van nekem ilyenem is az American Truck Simulator nevű játékban, képek róla alább.) 

A hálófülkés International Lonestarom az American Truck Simulator című játékból, ahogy éppen komponálok egy kompon állok. Karácsonyi ajándékok a rakomány, aminek fuvarozása hagyomány minden karácsony előtt ebben a játékban.

Klasszikus Bronco
A 2008-as amerikai Superfast sorból van nekem ilyenem, nem igazán indukál bennem különösebb érzelmeket, „csak” egy klasszikus amerikai terepjáró még a SUV-ok előtti időkből.

Mert ez műanyag!
Nos, húsz másodpercembe került eldönteni, hogy ez bizony marad örök életére NRFB. Mert hogy jót tesz neki a csomagolás. A Broncot talán hagyjuk is, engem csak a majom a kamion érdekel! Ami műanyag. Nagyon. Rettentően. A traktornak nincs beltere, egyedül a fülke az ami fém. A félpót teljesen műanyag, kivéve azt a darabot, ami a tengelyeket tartja a helyén. Szeretnétek közelebbről is szemügyre venni? Semmi akadálya! A Lameley Group – fentebb már citált – kitűnő postja feltárja az összes szomorú részletet. Elvben nyolc új Convoy létezik, de... Ez nem az a minőség és anyagválasztás, amit én keresek, főleg nem azon az áron, amibe akkor kerül, mire a tengeren túlról ideér. Szomorú. #regenmindenjobbvolt

Porsche csodával határos beszerzése - ez úton is hálás köszi! Marad így, jót tesz neki a csomagolás és egy kis távolság. Ha ügyesek vagytok, kiszúrható az 1/8 is a csomagoláson.

A kártya hátulja beszkennelve. A fene a jó dolgukat, mert nagyon izgalmasak lennének! Tesla Semi-ra nagyon kíváncsi lennék, a Ford Cargo kifejezetten jó volt 1-75-ként, a félpót a farönkökkel és a hozzájuk való rakodóval mekkora jóság, de agyonműanyagolva... Háááát...

Nincsenek megjegyzések: