2022/05/06

Metalcar és Metchy Porsche 928

A magyar vonatkozású Porsche 928-as modell két márkanév alatt is futott, vagyis Metalcar és Metchy név alatt is találkozhatunk velük - miután különváltak. Az ezekből megjelent változatok száma erősen konvergál a végtelen felé. Így sohasem terveztem a halmozásukat, de azért akad itthon pár darab. Számos külső szín és azok árnyalatai, valamint az ablak és a beltér színének a variációja előfordulhat, nem is beszélve a matricázott kivitelekről. Utóbbiak közül szinte bármilyen felirat vagy márkajelzés előfordulhat, mindenféle koncepciót nélkülözve, szigorúan betartva az AS2-es (Ahogy Sikerül) szabvány előírásait. Viszont anno belefutottam börzén egy turkálóban - állapotuk ennek megfelelő - egyszerre kettőbe is, amik közül főleg az egyik késztetett arra, hogy hazahozzam őket. Ez a fekete változat volt, ami egy téma alapján készült, előre tervezetten, legalább is a végeredmény erre utal.

A nyolcvanas évek egyik klasszikus sorozata volt a Knight Rider, amit talán sem kinek sem kell bemutatni, főleg az abban főszereplő fekete autót, K.I.T.T.-et. Egyik fő jellegzetessége volt az elején ide-oda futó piros csík. Nos, a fekete 928-as színe ugye adott, a piros csík pedig felkerült az elejére egy matrica formájában. De ha esetleg valamelyik lurkó innen sem tudná, hogy mi volt az ihlet forrása, az oldalán levő matrica felirata ezt is elárulja. Azon viszont van egy 2000-es szám is és ezt nem is tudtam akkor hova tenni, költői túlzásnak gondoltam akkor. Persze rákeresve kiderült, hogy 1991-ben készült Knight Rider 2000 címmel egy film a sorozat szereplőivel. Akit érdekel, magyar videómegosztón megtalálhatja, online nézhető. Nem tudom milyen - én csak belelestem  -, de az értékelések alapján valahol a nézhetetlen és a borzasztóan rossz között lehet. Meghagyom magamnak a szép gyerekkori emléknek a sorozatot, nem akarom ezzel tönkretenni azt - ha értitek mire gondolok. Szóval ami a lényeg, lett nekünk egy Porsche 928-as K.I.T.T.-ünk a Pontiac Firebird helyett, amit én akkor és most is viccesnek találok, szóval hazahoztam mindkét kisautót.

Állapota ellenére egyből tudtam, hogy ez bizony hazajön velem
Ha valaki innen sem asszociálna a filmre, ....
akkor az oldaláról egyértelmű lesz számára is
Viszonylag gyakori ez a GT matrica
Sokat tologathatták, amire a kopott oldalsó matrica utal
A kerekein kívül ennyi a különbség a két kisautó között

Nincsenek megjegyzések: