Normálisan van nekem az a mantrám, hogy „nem gyűjtünk Super Kingst” - a miértekbe most nem mennék bele, de egy Aiszoposz nevű ókori, görög meseköltő írt erről egy tanulmányt „Róka és a Szőlő” címmel. De persze vannak kivételek, csak és kizárólag azért, hogy erősítsék ezt a szabályt. Főleg, ha kamionból vannak.
DAF F241 3300
A
helyzet az, hogy ez bizony ugyanaz, mint a
Convoy sorozatban megjelent DAF Space Cab nyergesvontató csak
éppen pótkocsis szerelvény ízesítésben. A jó hír az, hogy az
előbb linkelt postban letudtam már a típusismertetőt, úgyhogy
nagy hirtelenséggel át is válthatunk a (nem is annyira) kisautóra.
Ír DAF F241 3300-as jövik-menik
Super Kings
A
viszonylagosan új
keletű 1:64-es haszongépjármű becsípődésem kapcsán már a
számra vettem a Matchbox Super Kingset, mint abszolút csúcsot a
játékszer kategóriában. Ez a szerelvény az oka. Mindjárt
mutatom, hogy miért. 1986-ban debütál és három évig ezzel a
festéssel kerül a boltokba. 1989 és 1991 közt már fehér-piros
Toblerone motívumot hordoz, ami mesésen szép. Legnagyobb bánatomra
jócskán nagyobb, mint az általam preferált méretarány. Sohasem
voltam jó az ilyesmiben, szóval meg sem próbálom megbecsülni,
hogy mik az arányszámok, de nekem gyanús, hogy nagyobb, mint a
többi, Super Kings kamion.
Alapvetően iszonyúan masszív. Minden fémből van, olyan részletek is, amit az ember nem is gondolna és nem is vár el, teljesen oké, hogy műanyagból legyen az ilyesmi. Hogy nevén nevezzem a gyereket, a plató és a plató részlegesen lenyitható (!) oldalfalai is. Ami műanyag, az a „ponyva”. Ez pedig könnyen levehető és mint ilyen tökéletesen megfelelő az úgynevezett játszáshoz.
Ezt szolgálják a kormányozható első kerekek is, melyeket a tetőn lévő figyelmeztető jelzések lenyomásával lehet elfordítani a kívánt irányba. Ez amúgy ismerős lehet a Super Kings K-159 Racing Transporter Ivecoról. Annak ellenére, hogy ehhez nyilvánvalóan kell valamiféle mechanika, a kabinnak van beltere. Kissé elnagyolt, de van.
Érdekes, hogy a Super Kings is ugyanúgy „csak” 3300-as, mint a Convoy. A gyíkja is ugyanaz, mint a Convoynak, a hűtőrács szeret kilógni a kabin síkjából.
A pótkocsival csaltak, de zseniálisan tették. Nagyon becsapós, a tengelyek elhelyezése és a fülke hiánya átveri a szemet, de a pótkocsi kialakítása teljesen megegyezik azzal, ami a vontatón van. Nyilván az eltérés az alvázban van, ami az egész miskulanciát hordozza. Ha lehetne vonóhorog alkatrészt kapni – az jó lenne, mert az enyém bizony törött – akkor akár további utánfutót is lehetne mögé akasztani, a lyuk ott van neki a pótkocsin is.
Matchbox
Super Kings K-122 DAF Road Train masszív, szép, részletes egy
olyan korból, amikor még a megfizethető árú kategóriában nem
minden volt feltétlenül műanyagból.
#regenmindenjobbvolt
#allatiraoregvagyok
Igen, ez ugyanaz mint a Convoy és ugyanaz a gyíkja is, eláll a hűtőrács. Kár, hogy a krómból a lámpákról nem jutott a DAF logóra, meg a 3300-as számra. Mert hogy ott vannak, csak nem látszanak.
2 megjegyzés:
A szerelvény egyébként az 1979-1985 között futott K-21 Ford Transcontinental reinkarnációja. A pótkocsi és a kamion azonos alváza valszeg a költseghatékonyabb termelésre vezethető vissza. https://matchbox.fandom.com/wiki/Ford_Transcontinental_(K-21)
Az alvázat használták fel újra, de a pótkocsin változtattak annyiban, hogy teljesen más a "ponyvája". Igazából nem akartam ide keverni, mert van rá halvány esély, hogy lesz Transcontim. ;-)
Megjegyzés küldése