2021/09/08

Matchbox MB-01, MB-23, MB-124 és Highway 5 pack Porsche Cayman

Kicsit elmaradtam a Matchbox Porsche modelljeinek bemutatásával, amit igyekszem szép lassan bepótolni - szerencsére van mit -, kezdésnek ezt a kis kupét választottam.

Van pénze tetőre!
Ugyan a Boxsterhez is készült kemény tető, hogy minden évszakban használható maradhasson, de adta magát a dolog, hogy egy rendes kemény tetős kivitelt faragjanak belőle. 2005-ben jelent meg a roadster második generációja, amiből 2006-ra el is készítették a kupé változatot Cayman néven. A Boxster a középmotoros kialakításával egy eleve nagyon jól kezelhető autó, ami egy még merevebb karosszériával megspékelve csak még jobb lehet. Természetesen a Porsche mérnökei is tudták ezt, így vigyázniuk kellett, hogy ne legyen a 911-nek házon belüli konkurenciája.

Ezt úgy próbálták kordában tartani, hogy kisebb, gyengébb motorokkal szerelték, alapként egy 2,7 literes 240 lóerős hathengeres boxert kapott. Az S modell ugyanakkor egy 3,4 literes 290 lovas motorral száguldozhatott. Mindkét motorhoz választható volt a hatsebességes manuális helyett a Tiptronic automata is. 2012-ben mutatták be a Boxster harmadik generációját, amiből szintén elkészül a kupé változat is, ezúttal is egy kis csúszással. Formailag kicsit jobban hozzá nyúltak, mint az előző generáció váltásakor, illetve a műszaki tartalom is igazítottak. Nagyobb lett a tengely és a nyomtáv is, amivel még jobb lett a vezethetősége, illetve választható extra lett a PDK 7 sebességes váltó is. Szerintem nagyon jó döntés volt ez a modell a gyártó részéről, amit mi sem bizonyít jobban, hogy már a harmadik generációnál tart a típus.

A második generáció a Matchboxban az első
A Matchbox a második generációt mintázta meg, ami 2015-ben került be a kínálatba. Az 1-120-as sorban mindjárt az első helyet kapta - MB-01 - a sárga kisautó, aminek színe 2016-ban pirosra változott és "lecsúszott" a 23-ik helyre a 125-re bővített kínálatban. Így lesznek elsőből majdnem utolsók, ugyanis egy év szünet után 2018-ban visszatér fehér színben mint MB-124. Aztán itt majdnem véget is ér a pályafutása, de végül 2020-ban újra előkerül és egy MBX Highway nevű ötös pakkban találnak neki helyet.

Eddig összesen ez a négy verzió jelent meg belőle és van egy olyan sanda gyanúm, hogy sajnos nem is igen várhatunk belőle többet, nem fog kelleni mind a két kezem, hogy leszámoljam a variációit.

Persze talán nem is olyan nagy baj, így legalább elkerülte a különféle nem hozzá illó dekorációkat, jelenleg mindegyik egy alapszínt kapott első és hátsó lámpa festésekkel, illetve az orrán az embléma és hátul a rendszám még amit nem spóroltak le róla. A formájával, kidolgozottságával és a méretével teljesen elégedett vagyok, egyedül talán a dupla kipufogóvég kaphatott volna kicsit nagyobb hangsúlyt.

A kerékválasztás is jól sikerült, a színük is jó, bár a fehér alatt az aranynál jobbat is el tudnék képzeli. Továbbra is a fehér kivitellel kell példálózzak, ugyanis a belterét szinte csak annál vehetjük szemügyre, a többinél annyira sötétek az ablakok - a barnánál már szinte fekete. Ezt leszámítva egy igazán szép Matchbox, sajnálom, hogy nem készül belőle még pár színvariáns.

A Matchboxnál szép munkát végeztek a megalkotásával
Szép kupét varázsoltak a roadsterből a Porsche tervezői
A dupla kipufogó látványa sajnos nem nagyon érvényesül
Rendszám- és lámpafestés módosítások is történtek a négy verziónál
Nem csak a kereke, az ablaka is fekete lett
Itt is nagyon jól néz ki, a gyöngyház fehér a barna belsővel!
Variációk egymás közt
Balról jobbra időrendi sorrendben
Kiváló ötlet volt ez a kis műanyag, így nem koptatja a papír a festést
Hátránya, hogy annyival több műanyag szemetet generál kibontáskor
Matchbox MB-01 Porsche Cayman - 2015 NRFB
Matchbox MB-23 Porsche Cayman - 2016 NRFB
Matchbox MB-124 Porsche Cayman - 2018 NRFB

Matchbox Highway 5 pack - 2020 NRFB

1 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Na ez az ötös pakk, ez bizony ritka jó!