2012/02/25

Matchbox MB-56 1963 AEC Routemaster 3 Double Decker Bus

AEC Routemaster emeletes busz ügyben már elég részletesen értekeztem korábban, a Best of British változat kapcsán, de az 1-75 szériában megjelent változat kimaradt. Eddig. Ennek leginkább az az oka, hogy nekem ez a darab kimaradt – pontosabban úgy éreztem, hogy a BoB verziók nekem elegek –, bár a leginkább jellegzetes, vörös festést pont az 1-75-ben megjelent verzió viseli. Ez a mostani darab sem az enyém, hanem amár említett főnöki kollekcióból van, aminek én voltam a dealere. (Ja, időközben elcseréltem a kék X5-öst egy ezüst színűre a bosszal, szóval mostantól hivatalosan is Jedi vagyok.)

A fentebb linkelt post kapcsán a típusismertetőt elhagynám, de pár apróság azért említésre méltó erről a változatról. Blisterbe rekesztve nekem eddig fel sem tűnt, hogy a „földszint” le van falazva, a hátsó lépcső felől nem közelíthető meg, így tulajdonképpen sehogy sem közelíthető meg. Vicces, hogy a BoB-ok semmivel sem nyújtanak többet, mint az 1-75. Eltérő a festésük, persze, de az apró részletek kiemelése ugyanúgy elmaradt róluk, mint ahogy a kutyaközönséges 1-75-ről. A többit majd a képeknél.

 Az 1-75-ös sorozatból való verzió semmivel sem nyújt kevesebbet, mint a drága BoB-ok, sőt!
 Hogyaszongya: "A brit invázió folytatódik". Ez történetesen 2006-ban volt, amikor a Matchbox még a TYCO-nál volt, egy évvel később került a Mattelhez. Folytatom: "Kapd el a járatot" és "1953 óta a Matchbox elkötelezett, hogy a legjobb játékjárműveket gyártsa a világon!" (Igen, tudom, hogy a die-cast mit jelent, de az érthetőségért voltam bátor feláldozni a szó szerinti fordítást.)
 Az ajtó felett: "A vezetőnél csak Matchbox járművek vannak!" Ismerős motívum és még mindig mókásnak találom.
 Míg blisterben volt, nem tűnt fel, de a lépcsőnél le van falazva a "földszint". Így nem is feltűnő, de annak árulkodónak kéne lennie, hogy nem látunk át az ellenkező oldal ablakain.
 Belépés kizárva, lezárva! A szétvakuzott felvétel feltárja a belsőt. Tulajdonképpen nem is baj, ez egy játékszer és így egység sugarú Ödönke nem tud semmi aprót és értékeset eldugni a jármű belsejében.
 Azt hiszem most érkeztem el arra a pontra, hogy rájöttem, hogy nekem is kell egy ilyen! A 22-es járat Londonban tényleg a Putney Common - Chelsea - Sloane Square - Hyde Park Corner - Piccadilly Circus útvonalon közlekedik. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy egy ici-pici hibát sikerült ejteni a Matchboxon. (Mental note: Fel kell venni a húsvéti tojás listára!)
Nnna, körbe is értünk!

Nincsenek megjegyzések: