2012/02/12

Matchboxon kívüliek: Majorette - Bank Security

Gyerekkoromban mindössze két Majorette kisautóm volt, ez és egy Porsche 924-es. Utóbbit egyik barátommal cseréltem, ám a Bank Security éltem első bolhapiacos beszerzése. Azt már nem tudom, hogy apummal hogyan kerültünk a helyi művházba, de ott voltunk és nem jöttem el onnan üres kézzel. Több olyan nagyobb fiú is volt, aki a kinőtt játékait árulta, az egyik ilyennél pillantottam meg ezt a Majorette páncélautót, amit szerencsére meg is kaptam. Kicsit kopottas volt ugyan, illetve a hátsó ajtó java is hiányzott már róla, de tetszett, jól lehetett vele zúzni, elég masszív "csupafém" darab, ráadásul elég jól is gurult. Persze az állapota nálam tovább romlott, míg nem elérte az alkoholfilces korszakom is, amit megfejeltem egy kis matricázással is - a kazettákhoz járó matricaívek felhasználásával. Újrakezdésemkor természetesen ismét a kezembe került, ahol is konstatáltam ramaty állapotát, így úgy döntöttem, hogy rendbe teszem, amennyire lehet. Jelenleg már újra van fényezve, az alváz kicsit fényesítve,, illetve a hátsó ajtó is fullos, mivel a hiányzó darabok mindvégig a tető és az ablak közé volt szorulva három darabban, de részletesen majd az elkészültekor térek ki rá.

A lényeg, hogy úgy éreztem, ha szembe jön velem egy megfelelő ár/érték arányú darab, lecsapok majd rá. Ez a közelmúltban meg is történ, egy pár pontkopástól eltekintve hibátlan állapotú példány került a birtokomba, aminek ráadásul a hátsó ajtaja is makulátlan. Persze hozzányúlni nem merek, tartok tőle , hogy úgy jár, mint a gyerekkori darabom. A mai napig nem tudom, hogy mi fogott meg benne, de még most is tetszik, pedig csak egy átlagos páncélautó egy kicsit rikító festéssel, ami 1981-ben került bele a Majorette kínálatába - a fenti linken a premierdarab található. 204-es sorszámot kapott, ezzel a dekorációval pedig 1986-ban találkozhatott a nagyérdemű. A következő évtől már megont más dekorációt kapott, majd az 1991-es évben szerepelt utoljára a cég kínálatában.

A motorházi dekorról lemaradt a fehér szín
Masszív lökhárító és rácsozat védi az elejét
Masszív hatást keltenek a vonalai
Jó kis redőnyös ajtó, amit nem merek piszkálni
Anno alaposan elintéztem
A tolóajtajával gyerekkoromban nem találkoztam, ...
... pedig megvan neki, csak a plexi tetején volt három darabban

4 megjegyzés:

Andrew0807 írta...

Nekem is ez volt az első Majoretteim egyike. Nekem kék volt. Imádtam. Még szerintem most is megvan. Az ajtó annál is gyenge pont.

RÁJEN írta...

Csatlakozom, nekem is. De szerintem az enyém régebbi volt. Mondjuk én is régebbi vagyok. És én is beszereztem újra, mutattam is anno. Klassz darab.

porsche írta...

Rájen: Ja-ja, a második link hozzád vezet ;-)

Névtelen írta...

Ez meg van/volt nekem is. Tuti kis jármű. Van egy kék is azt hiszem, de mntha annak nem tolóajtaja lenne.. NEm emlékszem már, elő kéne kapni a dobozokat..

varadyg