2011/01/21

Matchboxon kívüliek: MC Toy - Mercedes Van 307D

Az egész kisautógyűjtésben az a legjobb, hogy az ember háta mögött nem áll egy komplett bizottság, aki eldönti, hogy amit csinál az jó, vagy sem. Sokszor megkérdik tőlem, hogy mi az amit elsősorban gyűjtök, mi a fő csapásirány. Sokszor látom a meglepődést azon a válaszon, hogy nincs ilyen, valami vagy tetszik, vagy nem, egy a lényeg, hogy az 1:6x körüli méretarányból válogatok. Tehát nem kell magyarázkodni azért sem, hogy egy abszolút dobozforma teherautó miért tetszik, ráadásul én sem tudom, hogy miért. Bejön, ez van.

A szögletes Mercedes kisteherautó Matchbox változatról felelősséggel állíthatom, hogy kicsiny közönségünk kedveli, főképp a tetejéből előbujtatható tévés akszesszoárok okán. Ebből én halmozom a variációkat és úgy tudom, hogy nem csak én vagyok így.

A közelmúltban szerepelt itt a Welly értelmezése ugyanebből a gépből, amiről egyértelműen látszik, hogy csak az ötletet nyúlták a Matchboxtól, a „szabásmintát” nem onnan vették.

A mostani alkalommal a Maisto előd, MC Toy – amiről a rossz nyelvek, azaz én nem átallják azt terjeszteni, hogy igazándiból a név a Matchbox Copy rövidítése – négykerekű Merci féltégláján a sor.

Azt hiszem az ázsiai kisautós cégek esetében teljesen helyénvaló dolog élni a gyanúperrel és azt hasonlítgatni, hogy ki nyúlt kitől. Az MC Toy esetében egyértelműen kizárhatjuk, hogy a Matchboxot másolták volna, hiszen annak nincs osztás az oldalsó ablakain, nincs beltere, a hűtőmaszk kiképzése is teljesen más és a tetőből látható rész is különbözik. Rögvest adódik akkor a gyanú, hogy akkor a Maisto értelmezéssel jegyezhet közös géneket. Nos, erről minden erőfeszítésem ellenére sem sikerült olyan fotókat készíteni, amik publikálásra érdemesek, úgyhogy csak beszámolni tudok arról, hogy bár a két kisautó nagyon sok részletben hasonlít, nem ugyanaz az öntőforma szülte őket. A Wellynek felróttam, hogy baj van az arányaival. Az MC Toy azonban szemre hibátlan. Az első szélvédő felső élétől a hátsó ajtókig a tető kb. egy milliméterrel hosszabb. Kicsit más a szélvédő íve is és az orr résznél összemérve őket – úgy hogy a hátsó fertályuk ugyanattól a „startvonaltól” indul – már 2-3 milliméteres a hosszkülönbség az MC Toy javára.

A minősége egy érdekes kérdés, hiszen a részletek kidolgozottságában megveri a Matchboxot is, de a „téglatest” éleinél bővelkedik a csúnya öntési hibákban. Azzal együtt közel sem nevezném rossznak, sőt! Nyilvánvalóan nem a legizgalmasabb kisautó a világon, de valamiért nekem tetszik.

Mint a Wellynek, ennek is van beltere és jobbkormányos is. A hűtőmaszk kialakítása is hasonló, de a két autó nem jegyez közös géneket.
A csúnya öntési hibák ellenére is tetszik. A kerekei szokás szerint Matchboxosak.
A másik oldalán nincs tolóajtó.
Az öntési hibák körbe futnak az élek találkozásánál.
Az egyetlen értelmes összehasonlító kép, ami jól sikerült. A két alváz köszönő viszonyban sincs.

9 megjegyzés:

porsche írta...

Látom csak elhoztad Autómániából.

Sam. Joe írta...

Minden alkalommal a kezembe vettem és minden alkalommal visszatettem a polcra az ára miatt. Aztán lealkudtam. 8-)

klarky írta...

Volt ebből - szintén utángyártott kisipari termékként - olyan, aminek a hátsó ajtaja nyitható volt, ha jól rémlik fehér műanyagból készült ez az elem.

Na olyan szerintem minden kisfiúnak volt. Rengeteg változatban lehetett kapni.

Sam. Joe írta...

Tudom melyikre gondolsz, de az nagyobb ennél és úgy tudom, hogy Siku koppintás. Valószínűleg azé, amit itt is látsz:
http://www.reallyloud.co.uk/toys_siku.htm

Sam. Joe írta...

Áhh, nem vagyok formában, elsőre nem ugrott be, hogy beczl kolléga írt erről! Viszont a lényegre jól emlékeztem, tényleg Siku koppintás.

http://matchboxmemories.blogspot.com/2009/08/legalis-es-illegalis-kisautogyartas_30.html

klarky írta...

Igen ez volt az!

Hű,és most a többi is beugrott! Kismotorom pl. volt nekem is. Emlékszem, egy idő után mindig kiesett az első kereke, mert kinyílt a villája a sok hajlítgatástól! 8-)

Sam. Joe írta...

Az egy érdekes darab. Szerintem simán volt olyan minőségű, mint a Matchbox eredeti.

Most hogy mondod, nekem is rémlik, hogy volt olyan Mercim. Talán rendőr, de nem vagyok benne biztos. Nem emlékszem már, hogy mi lett vele, de valószínűleg akkor tűnt el, amikor kipakolták a padlásunkat valakik és elvittek szó szerint mindent, amit találtak.

Névtelen írta...

Szia!

Igaz hogy most az aljukra van írva de ezeket a téglatest alakú Merciket hívhatod T1-esnek,mert ez a típusuk.:)
Üdv: MB Sprinter,T1 fórum alapító

Sam. Joe írta...

Teljesen igazad van, jogos! Mentségemre szól, hogy a postok címében valóban azt szoktam követni, ami a verdák fenekére van írva, persze ha valami eget verő marhaság, akkor azért nem. Meg az is mentségemre szól, hogy valamikor réges-régen, ezt tisztáztuk: http://matchboxmemories.blogspot.com/2008/08/mb-73-tv-news-truck.html