2011/01/29

Matchbox Lesney Edition - '71 VW-Porsche 914-6

A Matchbox által a tavalyi évben megkezdett Lesney Edition sorozat idén is folytatódik, a benne szereplő autók listáját itt megtaláljátok. Az én szemszögemből jó hír, hogy Porsche is szerepel köztük, ráadásul vele kezdődik a lista. Ebből kifolyólag igen hamar ki is került a boltok polcaira, persze most sem az európaiakra. Manapság ez már nem nagy akadály, némi felár ellenében könnyen hozzá lehet jutni, akár itthon is. Így tettem én is, de azt kell mondjam, szerintem nem nagyon éri meg az a plusz költség, de ne rohanjunk ennyire előre!

A Porsche 914-es modell tavaly jelent meg a Matchbox kínálatában - itt olvashattok róla -, ami jelen esetben már VW-Porscheként van jelen, ráadásul hathengeres motorral. Amint ott írtam, két dolog nem tetszik az eredeti modellen, amiket itt simán orvosolhattak volna, de csak részben tették. A beltér króm színét feketére mázolták, ami így már sokkal jobban mutat, viszont a továbbra is fekete szélvédő miatt csak a leengedett oldalablakokon tekinthetjük ezt meg. Tényleg igazi extra kivitel lehetne, ha a szélvédőn ezúttal rendesen belátnánk és a tetőt, valamint a lökhárítók tetejét is fekete festékkel vonták volna be, ahelyett, hogy anyagában lenne színezve. Nem mondom, így a szélvédő tetejére nyomott Porsche felirat jól érvényesül, amint a piros színűre fényezett kasztnira dobott feliratok is. Összhatásilag tényleg rendben van, de nagyon nem tudom megemészteni ezt a szélvédő dolgot, lehet ez az én hibám. Az igazi extrának számító dolog ennél a kivitelnél a fém alváz, ami a kisautó tömegét jelentősen megnöveli, mivel a karosszéria igen csekély hányada fém. Azonban a küszöb és a lökhárítók alatti rész is az alváz része, így felveti azt a problémát, hogy azok nem feketék, pedig az igazi 914-ek döntő többségén olyan színű, vagy ha nem akkor színre fújt. Utóbbi megoldás szerintem jól is állna neki, de akkor nem látnánk messziről, hogy az fémből van. A csupasz fém szín mellett szól, hogy közvetlenül mellette ott van a krómozott műanyag is, ami így igen fura összképet alkot. A kerékválasztás sem hozott újdonságot, megmaradt a klasszikus króm felni. Félretéve a szélvédő iránti rosszallásomat, még így is azt kell, hogy mondjam, szép-szép ez a Lesney Edition, de kár volt megalkotni, semmi pluszt nem ad neki, hogy nem műanyagból van az alváza - legalább is ebben a formában.

A fém alváz helyett többre értékelném az átlátszó szélvédőt
A króm belteret feketére festették
Hátul semmi extra csicsa
Lesney Edition - '71 VW-Porsche 914-6, NRFB

3 megjegyzés:

pittlaren írta...

Nekem kimondottan tetszik a szélvédő. Igaz, nekem mániám a színek kontrasztja :-)

Névtelen írta...

Nem is hallottam még olyan hagyományos Matchboxról, aminek nincs szélvédője, csak színezett fém van a szélvédője helyén! Ez mekkora gyökérség már!! Főleg a millió, több évtizedes szélvédős kocsik után! A J.L.-nál ugyan előfordult ilyesmi, de ott csak a pillangó ablakot spórolták így ki! És ha már Lesney-s akkor simán megcsinálhatták volna normálisra, legalábbis elvárná az ember, bár igaz, hogy ott csak a fémalváz az egyetlen igazi változtatás a sztenderd darabbal szemben.

porsche írta...

Lehet félreérthetően írtam, de a szélvédő továbbra is műanyag mint a normál kiviteleknél, csak itt is anyagában színezve van, hogy kiadja a tető és a lökösök krómbetétje feletti fekete részt. Azért átlátni így sem nagyon lehet rajta.