2011/01/04

Matchboxon kívüliek: Lego és Hot Wheels rokonság

A kisautó gyűjtés mellett "kocalegóságban" is szenvedek, ami nálam azt jelenti, hogy néha veszek valamilyen kisebb Lego készletet, illetve a Lego Digital Designer állandó lakója a gépemnek. Szerencsére ezt az irányvonalat jobban kordában tudom tartani, mint a különféle kisautók beszerzését, de azért rajta tartom a szemem, hogy milyen újdonságokkal szolgál a következő év. Egy kis listát már össze is állítottam magamnak belőlük. E lista összeállítása közben felfigyeltem négy készletre a Racers sorozatból. Név szerint a 8221 Storming Enforcer, a 8227 Dragon Dueler, a 8228 Sting Striker és a 8231 Vicious Viperre lettem figyelmes. Nem is igazán a járművekre, hanem a hozzájuk tartozó pumpás kilövő keltette fel a figyelmemet. Egyből beugrott a gyerekkori Hot Wheels Streex készletem, amihez tulajdonképpen ugyanilyen kilövő szerkezet járt. Azt nem tudom, hogy a Lego tervezőinek saját kútfőből jött-e az ötlet, vagy esetleg valami ihlette-e őket. A lényeg, hogy ezt az amúgy szerintem egész jó ötletet ők is kiaknázták. Mivel a járművek általános kinézete is hasonlít a Streex tagjaihoz - érts: randák -, így én biztosan nem fogok belőlük venni.

Lego 8221 Storming Enforcer (kép: brickset.com)
Lego 8227 Dragon Dueler (kép: brickset.com)
Lego 8228 String Stilker (kép: brickset.com)
Lego 8228 Vicious Viper (kép: brickset.com)
A link mellé egy kép a Hot Wheels Streex-ről

Nincsenek megjegyzések: