Én sokáig azt hittem, hogy a Binz ezeken a Mercedes mentőautókon elírás, aztán kiderült hogy nem, a Binz egy mentőautó felépítmények készítésével foglalkozó cég. (Az viszont bizonyosan elírás, hogy a Mercedes és a Benz közül hiányzik a kötőjel! Viszont ezt legalább következetesen teszik, az alvázon, a katalógusban és a dobozon is így van. Ez utóbbin még a Binz elől is hiányzik. Mindegy, tartottam magam ahhoz az írásmódhoz, ahogy az alvázon áll.) A Matchbox MB-03 még regular wheel-ként az 1966-os katalógusban szerepel először. Ezen a változaton nyitható a hátsó ajtó és tartozik hozzá egy hordágyon fekvő beteg – ami a legtöbb felmaradt darabból már régen elveszett. Túléli az 1970-es Superfastra átállást, de a vékony kerekű változathoz kibővítik a hátsó kerékjárati ívet és eltűnik a hűtőrácsról a csillag. Az 1973-as modellévben átadja az MB-03 stafétáját egy másik autónak, de valahol időközben a vékony kerekűt leváltja egy széles Superfast kerekű verzió. Érdekes, hogy azokban a katalógusokban amelyek nekem megvannak, mindenhol a vékony kerekű verzió szerepel. 1978 és 1980 között ismét előkerül az MB-03, mint a TP-10 Twin Pack része. Alaposan átalakítják, ugyanis a hátsó ajtaja többé nem nyitható, az első lámpák és a hűtőrács többé nem az ezüst színű lökhárítóból nőnek ki, hanem a karosszériából és már nem jár hozzá a hordágyon fekvő páciens. Ugyanez a verzió katonai zöldre festve az 1979-1980 közt gyártott TP-14 Twin Pack-be is bekerül – aztán végképp eltűnik az öreg csont a palettáról.
Az ok, hogy ismét elővettem a témát, hogy sikerült az eddig hiányzó második verzióból, vékony kerekű Superfastból beszereznem egy igencsak szép állapotban lévő példányt, melyhez megvan a páciens és a Superfast Type-B doboz is.
4 megjegyzés:
Nekem tetszik ez a arab. meg az összes mentős Merci.
Nanáhogy! 8-)
8-)
Szép kis mentő-gyűjtemény! :-)
Nekem a Regular Wheels verzió tetszik a legjobban.
Megjegyzés küldése