2008/11/10

Matchboxon kívüliek: Ford - Shelby Mustang GT500

Ford Mustang. Legenda. 1964-ben született és az sem tudta tönkretenni, amikor az 1970-es években az OPEC embargó alatt egy egészen borzasztó, vérszegény valami kapta meg a Pony Car fogalmát meghonosító, négykerekű legenda nevét. A Mustang hosszú-hosszú postokat megérdemelne és megígérhetem, hogy fog is kapni, hiszen a Matchbox sok-sok változatát feldolgozta az évek során. Ígérem, hogy ezeket pótolom is a maguk idején és igyekszem sorba venni a nekem meglévő változatokat a márka története alapján. Most azonban teljesen összekuszálom a szálakat és a legutolsó, 2005-ben bemutatott változattal indítok, ami ráadásul nem is Matchbox. Nem tudom, hogy ti hogyan vagytok vele, de én egyszerűen nem tudom megunni ezt az autót – na, nem mintha olyan nagyon gyakori lenne mifelénk.

Még szeptemberben kísért haza ez a szépség az Egyesült Államokból. Egy egyszerű szupermarketben találtam. Amit megmintáz az a majdnem-csúcsmodell Mustang, a Shelby GT500. Efelett csak a GT500KR (KR, mint King of the Road) modell áll a táplálkozási láncban. Az is megérne egy külön misét, hogy ki az Carroll Shelby és mit tett a Fordért és miként kerül a neve egy autóra. Igyekszem majd ezt is celebrálni, hiszen adandó alkalom lesz rá Matchbox ügyben, de ugyanakkor hajlamos vagyok azt hinni, hogy azért a benzinnel oltott olvasóimnak most nem mondtam eddig semmi újat. Igazándiból egy fontos mondanivalóm van vele kapcsolatban: Az 1:64 méretarányú apróság azt testesíti meg, amit én a Matchbox 2008-as „Best of…” sorozataitól elvárnék, de azok jobbára nem nyújtják. Fentebb linkeltem a Fordtól a képgalériát, úgyhogy magatok is összehasonlíthatjátok, szerintem a modellbe egyetlen ponton lehet csak belekötni: a kerekek túl keskenyek, de mindössze ennyi. Nagyon szép, a méretarányához képest különösen részletesen kidolgozott kisautó, melynek gyártóját örök homály fedi, mert a blisteren csak a Ford és Shelby emblémákat tüntették fel.

Úgy korrekt, ahogy a csomagoláson van: Shelby GT500. A Ford Mustang ennek a változatának a nevéből hiányzik ez a két szó.
A méretarányhoz képest meglepően részletes.
Minden egyes részlete a helyén, a legapróbb emblémák is.
Ez a szög leleplezi az egyetlen hiányosságát: szerintem keskenyek a kerekei.

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

A Hollywood Diecast-on is jegyzik ezt a kisautót, mint a "Legenda Vagyok" című film egyik autója, mivel tökéletesen ugyanolyan, mint az, amelyikkel Will Smith keresztülcsapat Manhattan-en.
http://www.hollywood-diecast.com/i_am_legend.htm

Amúgy az autó szerintem kb. Johnny Lightning színvonalat képvisel.

Ikarus 256 írta...

Naon jóóóó! :-)
Szerintem ha gyártana is ilyent a Matchbox, akkor nem kapnánk meg egy Bo. áráért. Valahogy úgy tudnám elképzelni, mint a Hot Wheels 100%-oknál van...
Nézzétek csak meg ezt:
http://www.vatera.hu/hot_wheels_100_csucskaiadas_vw_drag_bus_uj_102794120.html

Sam. Joe írta...

OK, persze, minden relatív. Amikor én ezt vettem, akkor úgy 160 forint volt a dollár. 5 dollár valami volt az ára, az egyszerűség kedvéért legyen mondjuk 6. 900 forint. Mennyit fizetünk egy Best of-ért itthon? Persze az egyenletből hiányzik az, hogy kint mennyibe kerül egy "Bo", de nem tudom, mert nem találtam sajnos sehol. Gondolom olyan 3 dollár körül lehet.

Névtelen írta...

Imádom a Mustangokat. Nagyon szép ez a darab is. Pont olyan Hot Wheels Mustangom van, mint amilyet linekltél tommi. (ugyanolyan piros)

Névtelen írta...

A Mustang gyönyörű, tényleg Johnny L. színvonal. A matekpéldát nézd át mégegyszer:-)

Sam. Joe írta...

8-) Jó, vágom én, hogy 160*6=960. 8-) Sikerült jó kacifántosan kifejeznem, hogy valami 5 dollár tizenkevés cent volt az egész, tán cakk-pakk ha 900 forintot súrolta alulról. Csoda, ha elcsábultam rá? 8-)

Névtelen írta...

Joe, miért nem hirdetsz vaterán? Én is remélhetőleg a közeljövőben rakok fel cuccokat, köztük a matchboxaimat is.

Sam. Joe írta...

Mert nem lehet kihagyni az ügyből az átkozott postát. (Ez úton kérek elnézést minden becsületes, normális, írni és olvasni tudó postástól! Ők a kisebbség a cégnél.)