2008/11/23

Matchbox MB-32 Jaguar E-Type

Szerény, mértékadónak egyáltalán nem mondható véleményem szerint, a Jaguar E-Type a világ egyik legszebb autója, a személyes listámon vezeti is az első helyet szépség téren. A Matchbox történetében kétszer dolgozták fel, a 2006-os (re)inkarnációját már fel is dolgoztam régebben, akkor abban a biztos tudattal, hogy az 1962 és 1967 között gyártott, Regular Wheel verzióm nekem úgysem lesz soha az ára okán. Nos, lett.

Charlie Mack négy verzióját említi ennek a szépségnek – bár ő következetesen Jaguar XK-E-nek hívja, merthogy az USÁ-ban így hívták az eredetit –, amiből három olyan vöröses bordó színű, mint az enyém is, egy pedig valamilyen bronzos árnyalat – ilyet még nem láttam, elképzelésem sincs, hogy milyen lehet. A négyből az én verzióm a leggyakoribb, de makulátlan állapotban egy kisebb afrikai ország teljes éves nemzeti össztermékét kérik még ezért is, úgyhogy én szívből örültem annak is, hogy legalább erre az ütött-kopott, megviselt darabra sikerült szert tennem. Kicsit félek attól, hogy a b-oszlop mögötti plezúr rajta valamiféle oxidáció jele. Nem csodálkoznék rajta, még ha a legutolsó adagból is származik, akkor is minimum 41 éves. Nagyon szeretem ezeket a küllős, RW kerekeket. Lesney Nielsen kolléga Ferrari Berlinettája alatt is ilyenek vannak, arra is érdemes vetni egy pillantást. A képeimen nem látszik igazán jól, de a Jaguar hátsó fertályának domborzati elemeit – lökhárító, lámpák – nemes egyszerűséggel nem dolgozták ki. A belsejében megvannak a típusra jellemző kagylóülések és kormánya is van, de se műszerfal, se az ülések mögötti tér sincs úgy kidolgozva mint az eredetiben, de ebben a méretarányban nem is várom el ezeket az apró részleteket.

Matchbox MB-32 Jaguar E-Type. Közel sem tökéletes, de minimum 41 éves.
Az autótörténelem egyik legszebb alkotása. Különösen a roadster.

6 megjegyzés:

Bog Zoo írta...

Nagyon szép. Gratulálok! Nekem is az egyik kedvencem.

Ikarus 256 írta...

Még Apa autói közül van egy kabrió verziónk nagyon ramaty állapotban az efsitől. Az is gombkerekű, és a belseje műanyagból van és szanaszét van töredezve - az idő megette.
Tervben van valahogy annak az autónak is az újrahasznosítása is. :-)

Tommi írta...

Nekem a reinkarnált verzió jobban tetszik, mivel ez a RW magasnak és rövidnek tűnik nekem...

AndrewBoy írta...

Ezért ölni tudnék... Biztos szerzek 1et

Sam. Joe írta...

Te jó ég! Tudja hol lakom! 8-)

Bog Zoo írta...

8-)