Érdekesnek találom a különböző gyártók hasonló léptékű, ugyanazt az eredetit megmintázó modelljeinek összehasonlítását. Nissan 300 ZX ügyben széles körű tájékoztatást tudunk nyújtani. A többes nem királyi, hanem arról van szó, hogy Tommi kolléga remek postot jegyez Nissan 300 ZX ügyben, két Siku modell ürügyén. Tommi elintézi a típusismertetőt, úgyhogy én ezt ellustálkodhatom, tessenek kedves lenni hozzá fordulni a fenti címen, vagy a Wikipédiához.
Nem is olyan régen kifejtettem már, hogy szerény és egyáltalán nem mérvadó véleményem szerint a nyolcvanas évek japán sportautói eléggé hasonló stíluselemekből táplálkoznak, de ezzel a világon semmi baj, nekem nagyon tetszik ez a formavilág. Abban, hogy ezek most szépen sorban ide kerülnek, eredetileg nem volt semmi tudatosság. Először a Majorette került hozzám egy gyűjtemény részeként, amit félretettem, aztán Tommi Siku feldolgozása után felhorgadt bennem, hogy „hoppá, ez nekem tulajdonképpen nagyon tetszik” és így magamhoz vettem a Matchbox értelmezést is – rögvest két példányban. Az eredetit 1983 és 1989 között készítették. Ehhez képest a Majorette kínálatába 214-es sorszámmal későn, az eredeti gyártásának utolsó évében kerül bele a targatetős értelmezés. Remek játékszer, nagy kár, hogy ilyeneket ma már nem látunk, merthogy nem csupán az ajtajai nyithatóak, hanem a bukólámpáit is elő lehet csalogatni a rejtekükből! Gyerekként valószínűleg meg lettem volna érte őrülve. A francia kisautó formája szerintem úgy általánosságban jobban hasonlít az eredetire, mint a Matchbox, de persze lehet lelni rajta apró hiányosságokat. Bár ott a Turbo felirat az alvázán – a katalógusban nincs ott –, a motorháztetőről hiányzik a – ha szemben állunk vele a jobb oldalon lévő –, csak a turbóra jellemző szipoltyú. Visszapillantó tükrei nincsenek és az első ülések túlságosan is előre kerültek. A rugózása viszont abszolút fantasztikus. Ez a járgány a keskeny hátsólámpás változatot mintázza.
A Matchboxnál 1987-ben, jelenik meg először katalógusban az MB-24 Nissan 300ZX. A dátumozás az alvázán szokás szerint egy évvel korábbi, és a név is különbözik, mert az alvázon ott a nyolcvanas évek varázs-technológiai kifejezése a Turbo. (Ami nem Turbo volt akkor, az Laser volt.) A Matchbox motorházteteje nyitható és ott van rajta a turbós szipoltyú. A hátulján pedig a széles változatú lámpákat leljük meg. Ez a változat is targatetős, de ezt csak bemélyedések jelölik tetőn – az ezüst színű változatomon alig látszik ki a festés alól. Vannak tükrei és az ülései is jó helyen vannak, de azért, hogy a motorházfedél nyitható lehessen, a műszerfal felett jókora fémdarab éktelenkedik, ami eléggé csúnya. Areh mester ebből is jó sok változatot jegyez, érdemes a darabjaira vetni egy pillantást. A Matchbox értelmezése nem olyan szögletes, sokkal lekerekítettebb, mint a Majorette, de pont ezért nem is hasonlít annyira az eredetire. Bevallom – beleértve a Sikut is – nekem a „francia Nissan” tetszik a legjobban mind közül.
10 megjegyzés:
Nekem a Fuji-s van meg, meg egy sárga Majorette is van...
A keskeny hátsólámpájúról is linkelhettél volna képet, mert így nem fogják tudni az olvasók, mire is gondolsz. Szerintem.
Légyszi Joe csinálj olyan szavazási lehetőséget is, hogy mind tetszik! Nekem mind bejön :)
A bukólámpával nagyon megfogott a Majorette!
300 ZX-ből nekem a Fujis, a Turbos és egy piros van meg, aminek "küllős" kerekei vannak. Itt van róla egy homályos kép, amin talán látszik a léányeg:
http://www.bamca.org/series/86s21.jpg
Tommi: Tulajdonképpen jogos, de lusta vagyok túrni egyet. 8-)
Bog Zoo: Tulajdonképpen jogos, de már nem lehet rajta változtatni ha jöttek szavazások, csak törölni. 8-(
Ikarus256: Tulajdonképpen a képen akármi is lehet, nem látszik a lényeg. 8-(
Tulajdonképpen álmos vagyok és az időjárás meg mondjon le!
Az álmosságon és az időjáráson nem tudok változtatni, de meg tudom mutatni a 300ZX-jeim.
http://lh6.ggpht.com/_fgvUwBUxFAc/SRQaJm931-I/AAAAAAAABMQ/bmUDWwBb4zs/s800/300zx.JPG
http://www.autowp.ru/pictures/nissan/300zx/autowp.ru_nissan_300zx_11.jpg
Tulajdonképpen tessék :D
Jah és azt elfelejtettem írni, hogy olyan volt újkorába a BP-s Porschém mint a képen vmeik. De már sikerült részlegesen visszaállítani az eredeti állapotára.
Ami meg a Nissant illeti, nekem is kell 1 Matchbox és 1 Majorette :-)
(esetleg 1 Siku is:)
Ikarus 256: Jé, a Te ezüst színűdnek tök más kerekei vannak! Bejövős! A küllős kerék viszont pont az ellenkezője.
Tommi: Tulajdonképpen köszi! 8-) Szép fotó.
Joe: Tulajdonképpen szívesen :)
Ezt linkeltem az én bejegyzésemben is.
nna, én is megírtam a magamét ;)
Megjegyzés küldése