2008/11/13

Matchbox 2008 Best of British: MB-01 Bentley Continental GT

Csupa szentségtörő dolgot fogok mondani - amivel bizonyosan nem fokozom majd a népszerűségem - egy autóról, amit sokan elképesztően gyönyörűnek és fantasztikusan kívánatosnak tartanak, csak azért mert pokoli drága és egy kékvérű márka emblémáját viseli.

A Bentley Continental GT-t 2003-ban mutatták be. A Volkswagen csoport tulajdonában lévő Bentley emblémáját viselő, gigantikus kétajtós grand turismot egy 6 literes ikerturbós W12-es motor hajtja. Ez a szörnyeteg akkora nyomatékot produkál, hogy egyáltalán nem véletlen, hogy mind a négy kerekét hajtja a 4,8 méter hosszú, négyszemélyes rémnek, egy hatfokozatú automataváltón keresztül - és nem egy manuálison át a hátsó kerekeket. A Continental GT ugyanarra a platformra épül, mint a Volkswagen mérsékelten sikeres Phaeton-ja. A Phaeton sikertelensége – nomen est omen – abban keresendő, hogy Volkswagen. Ki akarna egy „Népautó” nevű luxuskocsit megvásárolni? Bezzeg, ha Audi lenne!



Nem attól vannak ellenérzéseim a Bentley Continental GT-vel kapcsolatban, hogy Volkswagen alapokon nyugszik, hiszen fantasztikus számokat produkál teljesítményben, elképesztő minőséget képvisel. A forma barátaim, a forma! Tegyétek a szívetekre a kezeteket: Ha ilyen ikerfényszóró párt és hűtőmaszkot látnátok mondjuk egy koreai autón, nem az lenne a reakciótok, hogy „szánalmas Mercedes koppintás”? Oldalról még csak-csak – bár az autó mérete brutális – de a fara... Sokáig kerestem rá a jelzőt de azt hiszem megtaláltam; drabális! Elnagyolt formák mindenütt, számomra olyan mintha félbehagyták volna a tervezést, mintha már nem jutott volna idő a lökhárítókat kitalálni és finomítani a formán. Biztos kisebbségbe szorulok a véleményemmel, de a Bentley Continental GT az én szememben nem testesít meg szépséget, csak fennhéjázást.

Unalmas lesz a végére, én tudom, de nem fogom véka alá rejteni azon véleményem – bár megvettem őket – hogy az idei spéci, „Best of” kiadásokkal át vagyunk verve, újabb bőrt nyúznak le rólunk és egyszerűen nem érik meg azt a plusz pénzt, amibe kerülnek a hétköznapi modellekhez képest. A Continental GT 2007-ben debütált az 1-75 sorozatban, mint MB-01. Különböző ötös – meg talán tízes – csomagok részeként közben is fel-felbukkant, de még csak arra sem veszik a fáradtságot, hogy az idei szériából kivegyék, hogy joggal mondhassák, hogy valami pluszt kapunk a BoB-el az 1-75-höz képest. Nekem nincs ilyenem – pontosítok: azt hiszem, hogy nincs, bontatlan 5-packekben szinte biztos, hogy rejtőzik valahol – ezért kénytelen vagyok Arehra hagyatkozni verziók ügyben. Nézzétek meg! Hány eltérést láttok a Best of British verzióhoz képest? Más a színe, de ennyi. Ugyanúgy van kifestve, ugyanolyanok a kerekei, mint a sima, fele ennyibe(se) kerülő 1-75-sorozatú változatoknak. Tényleg ennyire sokat számít az a mellékelt papírdoboz? Azt azonban el kell ismernem, hogy az Matchbox szép megvalósítása az eredetinek! Az viszont érdekes, hogy még a Best of British változatban is bal oldalon van a kormány.


Matchbox 2008-as Best of British sorozat első tagja: Bentley Continental GT. NRFB.
A modell ellen semmi kifogásom - csak az ára ellen. Nem nyújt semmi pluszt a hétköznapi verziókhoz képest. Ér ennyit az extra papírdoboz?
Lehet, hogy "Best of British", de a kormány a bal oldalon van.
A modell nem tűnik olyan drabálisnak, mint az eredeti.

3 megjegyzés:

Ikarus 256 írta...

OK, ha ráhúzzuk az elejére, hogy Merci koppintás, akkor egy nagyon sz@rul sikerült adaptáció. Ha nem képzelem mögé a Mercit, akkor tetszik.
A hátuljával meg az a baj, mint az új Opel Insigniaval és a Passat CC-vel: mire megterveznék az autó végét elfogynak az ötletek, és csak befejezik. Vagy lehet, hogy csak az autók elejét és oldalát terveztetik meg neves tervezőkkel, és azt gondolják, hogy a vége megy nekik is. :-D

Névtelen írta...

Lehet, h hülye vok, de én egy Népautó Phaetont is bevállalnék igaziba, sőt Sciroccót, Corradót, vagy W12-őt.

Ami meg a Bentley-t illeti nekem tetszik. Függetl3enül attól, h a VW-hez tartozik. (és ezt nem azért írom, mert Volkswagen őrült vagyok, bár az vagyok, de nekem tényleg bejön. Nekem főleg a Bogár tetszik ;)

Névtelen írta...

Nos a VW-t utálom. Az egy szem Golfomat olyan hamar adtam el, amilyen gyorsan csak vitték. De ez a Bentley tetszik. A Matchbox verziók is.