Mondtam már hogy soha ne mond, hogy soha? Ha nem is pont ebben a formában, de ennél a Matchbox Porsche 959-nél erősen utaltam rá! Ahogyan az is, ez is összejött, a közös a kettőben, hogy meglepetésszerűen kínálkozott a lehetőség a beszerzésére és egy kis hezitálással ugyan, de éltem vele.
924, 944, 968
Kezdjük a szokott dolgokkal, beszéljünk egy kicsit arról az autóról, ami kisautóként borzasztóan alul reprezentált! Talán pár pedigrés gyártótól származó, inkább vitrines nézni valón kívül, ez az egyetlen a játékautó kategóriában. De mi is a Porsche 968-as? Nos, a 944-es utóda, ami viszont a 924-es utódjának tekinthető. Ahogyan a 911-es kivitel is megőrizte a karosszéria fő vonalait egy bizonyos ideig, úgy ez igaz most is, a lemezek, a műszaki tartalom természetesen folyamatosan változott, fejlődött.
Persze ennél azért többet érdemel a típus bemutatása, ezért is ajánlom a Wikipedia Porsche 968-ról szóló szócikkét, mert én úgy érzem nagyon korrekt igényes módon van összerakva, meg sem kísérlem átadni pár sorban. Azonban rendelkezésünkre áll az 1993-as katalógus, amit elhelyeznék itt:
Annyit kiemelnék viszont, ami nagyon megragadt még bennem, hogy sokáig ez az autó volt a legnagyobb, négyhengeres motorral szerelt szériagyártású autó. A 924-ben két literes, majd a 944-ben kettőfeles, itt pedig már háromliteres erőforrás került az autó elejébe. Illetve a szócikk végéből a színkódokból azt is láthatjuk, hogy a Matchbox is onnan dolgozhatott, mert ez a szín kísértetiesen hasonlít a Riviéra kékre.
De azért még is legyen itt pár kép az igazi autóról is, kölcsönöztem párat a ClassicPark oldaláról, de érdemes átkattintati és végig pörgetni a galériát.
Színhelyeset megfelelő képekkel nem leltem
Tető fent
Nyitottból zárt, vagy zártból nyitott
Majdnem azzal kezdtem most itt a mondandómat, hogy "nemrég", aztán rápillantottam a dátumra. Nos, ebből is látszik, hogy rohan az idő, emlékeimben frissebb a Matchbox Swop Tops Ferrari Testarossa-ról szóló írásom, pedig már tavaly szeptemberi. Ott leírtam amit tudok erről a sorozatról, illetve azt is, hogy főként erre a Porsche 968-ra vágytam igazán. Az a paripa távozott az istállómból és megérkezett helyette az áhított ló, így legalább volt értelme felvinni a Swop Tops címkét!
Továbbra is meg tudom erősíteni, hogy fantasztikus ötlet, kiváló sorozat volt, kár, hogy ilyen rövid ideig tartott, de mint látható, így sem lehetetlen birtokolni belőlük. A Ferrarival ellentétben itt stimmel a kabrió forma világa, viszont zárt állapotában nem a Coupe kivitelt kapjuk meg, hanem csak a tetőponyva zárt állapotát. Amivel nincsen semmi baj, sőt! Ez így van rendjén!
Itt érzem az egyedüli gyenge pontját, mégpedig a ponyva színét. Sokkal szerencsésebb lett volna a katalógusban is szereplő megoldás, ami fekete ponyvát és ezüstre festett ablakokat takar magában. De ezen simán átugorhatunk, hiszen számos kabrióra létezik külön rátehető kemény fedél, nézzük ezt is annak.
A forma az rendben van mind nyitott, mind zárt kivitelben, a színt már fentebb írtam, a 8-dot pedig mindenen jól mutat. A hatalmas feliratok és embléma pedig a kor jellemzői voltak sajnos. Szóval van itt most egy kisautóként ritkán előforduló Porsche-t mintázó Matchbox, ami szintén elég ritka széria, cserébe egy fantasztikus játékszer és ráadásul az enyém. Szóval: "Örülünk? Jah, Örülünk."
Generációk egymás mellett
Ez a Majorette Porsche 924 nem csak kerékben más, mint a fentebb linkelt változat
Ennek nem átlátszó a hátsó ablaka, hanem "színre fújt"
Anyagában színezett, de nem rejt semmit, ugyanúgy nyílik és ugyanaz van a csomagtérben
Az oldalsó ablak a legárulkodóbb rész a közös alapról. Ja, ez a zöld Matchbox 944-es sem az mint feljebb, de hirtelen nem tudom, van-e különbség közöttük.
Itt eléggé árulkodók az illesztések, nem odaillő részek, hogy ez bizony több, mint aminek elsőre látszik
Ha már a Porsche felirat miatt bekeverték a színt, akkor már kentek belőle a lámpákra is. Jól tették!
A műszerfala lehetne ugyan kicsit részletesebb, de a kettőssége okán most megbocsájtóbb vagyok ezzel kapcsolatban
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése