2025/05/10

Matchbox MB-25 Audi Quattro – UPDATE

Olvasnivalónak rövid, de annál érdekesebb post lesz ez a mai, melynek a mottója: Az ördög a részletekben lakik!

Haladjunk logikai sorrendben annak kapcsán, hogy mi történt korábban! Az ódám minden idők legmenőbb Audijához itt olvasható az 1984-es Sport Quattro, 2022-es Hot Wheels feldolgozása kapcsán. A Matchbox változatokból ebben a 19 éves (!) postban láthatjátok az 1982/83-as premiermodellt (első kép), az 1984-es második változatot (második kép), illetve az 1986-1988 közt regnáló harmadikat (harmadik kép). Ebben a postban pedig az 1-75 sorban ötödik, 1989-es kiadást.

A felületes szemlélő számára a jelen bejegyzésben látható autó, mindössze egy a második 1-75 sorozatos verzióból egy szép állapotú, bontott dobozos példány. Nem is tévedhetnénk nagyobbat! Akár kvíznek is feladhatnám, hogy „fedezd fel az eltérést”, de nem leszek gonosz. Egészen pontosan tudhatjuk, hogy jelen bejegyzés sztárja egy 1985-ös, „két és feledik” változat, mert egy apró részlet hiányzik róla: A Pirelli emblémák a tetőről, illetve a hátsó kerék előtti Recaro felirat felettről! Ezek nélkül csak ebben az évben készült, mint ahogy velük csak 1984-ben.

Első lámpák a szélvédő anyagából, hűtőrács a beltéréből. #regenmindenjobbvolt

Itt már látszik, hogy mi nem látszik, amitől ez az 1985-ös változat. Nincs Pirelli felirat a szélvédő felett a tetőn,...

...illetve a Recaro felirat felett az oldalán.

A barna részleteket sohasem szerettem, feketében jobban tetszene.

Amikor a Matchboxnál még jól használták a műanyagot. #regenmindenjobbvolt

A legtöbb ilyen Matchbox Quattrón megfigyelhető, hogy mintha "túl sok volna a festék" a feliratokon.

"Szia dobozos!"

Nincsenek megjegyzések: