2024/11/22

Matchbox Sentron-9 CV2 Porsche 928 GT

Mára egy tiszavirág életű Matchbox termékcsalád lesz a téma, ami nem más, mint a távirányítós autós széria, a Sentron-9. Annyira sokrétű ez a termékvonal, hogy csak ez az egyetlen Porsche 928 GT készült belőle!

Egy gyereknek szerintem még mindig nagy öröm, mikor egy távirányítású autót kap, de ez fokozottan igaz volt a 70-80-as években, legalább is saját bőrömön tapasztaltakból nekem ez jön le. Persze még nagyobb az öröm, ha nem vezetéken keresztül távirányítható, hanem a nélkül! Nos, utóbbi irányt követi a Sentron is, infravörös távirányítót mellékeltek hozzá. A 928-nak itt jön az az erénye, hogy kicsi a teteje, így pedig jó nagy ablakfelületei vannak - megspékelve egy tetőablakkal - elősegítve, hogy minél jobb legyen a vétel.

A Matchboxnál gondoltak egyből a versenyszellemre is, így CV1 és CV2 kivitelek is léteznek, amik egy légtérben egyszerre használhatók. Mi tagadás, ez kétségkívül jó ötlet volt, hiszen a mai rádió vezéreltek korában is figyelni kell a különböző frekvenciákra. A két kivitel két különböző színben jelent meg, ezáltal egyből látszik, hogy mehet velük egyszerre vagy nem a játék. Az igazat megvallva, a piros és a sárga verzió igazán fehér holló gyakoriságú, eme post írásakor rákeresve láttam először piros példányt az eBayen, sárgát meg még úgy sem. Kétségkívül az arany és az ezüst páros gyakoribb azoknál, valószínűleg ezek a későbbiek. Az enyémnek például a kormányműve eltér attól, ami a dobozképen látható. Nem tudom, hogy így módosítva milyen, mert sajnos az enyém nem igazán használható rendeltetés szerűen. Előre-hátra kiválóan működik, de balra nem lehet kormányozni és jobbra is csak egyszer, utána úgy marad. 

Elektronikában jártasabb kollégámmal pucolgattuk, méricskéltük amennyire tudtuk, úgy minden jónak tűnt (tipp, halogén asztali lámpa fényénél ne tesztelj infravörösen vezérelt eszközt, mert erősen bezavarhat). Ennél nagyobb energiát viszont nem szándékoztam beletenni, úgy sem tervezek vele játszani, megelégszem a szobor funkciójával is.

De akkor milyen is lehet vele játszani? Finoman fogalmazva a leírt működési mechanizmus szinte csak elméleti síkon van jelen, legalább is nekem az jön le, miután a Powertrackshak blogon elolvastam a "A vég kezdete!" című gyerekkori élménybeszámolót róla. Tegyétek meg ti is, érdemes!

Az autó dobozát és a használati útmutatóját scanneltem és megtaláljátok a fényképek után. A használati elég részletes és jól érthető, itt is igazi, hogy „Egy kép többet mond ezer szónál”.

Ránézésre minden adott, hogy birtoklási vágyat ébresszen a gyerekekben

A tetőablak szinte kötelező kellék, hogy nagyobb legyen az infravörös érzékelő vételi szöge

Ha szigorúan nézzük, akkor az arany színű is piros, ugyanis a festék alatt olyan színű a műanyag. Az anyagában színezett távirányítós autó szerencsésebb is, főleg ha gyakran találkozik a bútorokkal.

Olyan oldalról, mint ha farnehéz lenne

A Porsche felirat sem maradt le hátuljáról

Így néz ki a távirányítója

Akár egy TV távirányító is lehetne

Kell bele elem bőven, jó kis tömegnövelő

Made in England

Ekkora a méretkülönbség az 1-75-höz képest

A teljes pakk

Papírból ezek voltak az autó mellett

A doboza hungarocell

A dobozra kerül egy papír burkolat, aminek a belsejébe is került egy kis hungarocell

A csomagolása felülnézetből

A két rövid oldala azonos

Az egyik hosszú oldala a CV1 és CV2 modellek egyidejű használhatóságát mutatja

Meglepő módon a belsejéről is van kép a túloldalon, persze az enyém több ponton is más

Ez pedig a használati utasítás, a továbbiakban kommentár nélkül







Nincsenek megjegyzések: