Üdvözlök mindenkit az anonim- és nem annyira anonim vanitiszesek találkozóján! Ez alkalommal egy olyan típust veszünk górcső alá, amit az utóbbi évek legmókásabb, jópofa járművének tartok. Ezen kívül sok-sok év kihagyás után bővül a „Collezione Grüne Slájm”!
A pupos menő!
Azt
hiszem kijelenthetjük, hogy a járművek terén a púpos az menő –
de talán az állatok terén is az. Ott Citroën 2CV vagy a Boeing
747! Mindkettőnek van púpja és menő! Szerintem a Renault Trafic –
mindenáron két f-el akarom írni, pedig franciául a kontextustól
függően „kereskedést” és „forgalmat” is jelentő szó az
bizony egyetlen f-el írandó – második generációja, amit
2001-2015 közt gyártottak, a púpja miatt menő! Nem tudom, hogy
van-e bármiféle aerodinamikai előnye, de a kis hupszlija miatt
mindig mosolygok kicsit befelé, amikor ilyet látok.
Különböző
történelmi okokból, a francia furgongyártóknak megvan az a
szokása, hogy együttműködnek más gyártókkal, úgyhogy piactól
függően Nissan Primastar, Opel / Vauhxall Vivaro néven is kapható
volt ugyanez. A Renault és Opel / Vauxhall emblémásakat az
Egyesült Királyságban gyártották Lutonban, a Nissanokat
spanyolországban, Barcelonában.
Na igen, családi csapatszállítónak is el tudnám képzelni az ablakost belőle!
A klasszikus „fehérfurgon”. A mára már megszokott teher- és személyszállító kivitelekben készült: hosszított, magasított, egyik, vagy mindkét oldalon tolóajtós, sőt pickup! Amilyet parancsolni tetszik a kedves vevőnek. A motorpaletta egységes és meglepően kevés tagú. Egyetlen kétliteres, természetesen lélegző sornégyes benzines – 118 lóerő és 190 newtonméter – nyitja a sort. Háromféle, sornégyes, turbós dízel folytatja, 1,9-, 2,0-, 2,5 literes lökettérfogatban, de hatféle teljesítménnyel. Rendre 79-, 99-, 89-, 113-, 148 lóerő és 190-, 240-, 242-, 290-, 320 newtonméter a vonatkozó teljesítményadatok. Váltóból kétféle volt választható, hatsebességes manuális vagy automata.
A „Kalandturiszt”
felszerelése
A
Majorette szerintem az élen jár abban, hogy ők gyártják a
legjobb játékszer kisautókat! Ez a szett bajnok, a szerethető
részletek bajnoka. Úgyis mint a nyitható – egyébként egészen masszív –
fém oldalajtó a Traficon. Aztán a nagyon erősen „csimpaszkodó” –
nem is mertem lefeszegetni, bár valószínűleg oldható – utánfutó
és rajta gumicsónak. Utóbbinak nem győződtem meg az
úszóképességéről, de még az is lehet, hogy nem süllyed el
azonnal a kádban. Mind olyan tulajdonság, ami gyűjtői szempontból
is értékelhető, apró részletekkel párosul.
Ezek a Renault Trafic-on mind fémből lettek kiöntve, itt-ott kiemelve és nem helyettesítve festékkel. Az első fényszórók a szélvédő anyagából vannak, ami akkor is jó pont, ha az illesztésük hagy némi kívánnivalót maga után. Egy nagyon vicces bakit elkövettek rajta, de ezt majd inkább a képeknél „lövöm le”.
A színválasztástól egész meg vagyok hatódva, tíz év kihagyással új taggal bővült az „OLYAN ZÖLD” kisautókat magában foglaló „Collezione Grüne Slájm”! (Magyarázat a Szlengszótárban.)
Remek
szett, szuper jó játékszer, szerintem telitalálat!
1 megjegyzés:
Az a bajom ezzel a furgonnal, hogy ablak nélkül civil "nyaralóautóként" kicsit sem hiteles, ahhoz ablakos buszverzió kellene, de mivel csak ennek a szerszáma van meg erről kell bőröket lehúzni. Ennél már csak ugyanennek a "Hop-On Hop-Off" városnéző(!) verziója viccesebb: városnézés egy zárt furgonból! 😄
Megjegyzés küldése