Sokszor előfordult már velem e lapokon, hogy egy-egy típus történetét outsource-oltam egy autós weboldal cikkére mutató linkkel. Olyan azonban most van először, hogy az a bizonyos autókkal foglalkozó weboldal a Matchboxszal is úgy foglalkozik, hogy ahhoz nehéz érdemben bármit hozzátenni. Azért megpróbálom.
2016. Csikós Zsolt még a Totalcarnál dolgozik és olyan cikket jegyez az 1967-es, BMC 1800 Pininfarina Aerodynamica Berlina koncepcióautóról, hogy arról csak szuperlatívuszokban lehet nyilatkozni. Valahol a zseniális és a korszakalkotó közt félúton. Merthogy lefedi a Matchbox értelmezését is, tökéletesen – a vékony és vastag Superfast kerekek szakértő megkülönböztetésén egészen meghatódtam –, majdhogynem hiánytalanul. Ugyanabba a korosztályba tartozunk, ami magyarázat arra, hogy ugyanaz van a fejünkben erről az autóról. Igen, kölyökként én is, meg az osztálytársaim is azt gondoltuk, hogy ez igazából egy Citroen CX. Nem, nekem nem volt és igen, valóban menőség volt ilyet birtokolni. Tessenek kedves lenni átkattintani, minden szó aranyat ér! Csikós Zsolt, köszönjük szépen!
Amivel ki tudom
egészíteni a Matchboxról szóló részt, az pár adat. A
felemlegetett vékony kerekű, aranybogár verzió 1969-ben és
1970-ben regnált, ha ajándékszettben lakott, akkor racsing matricákkal a motorházfedélen
és az ajtókon, vagy annak függvényében, hogy volt-e raktáron
racsing matrica, csak a motorházon. 1971-ben ezt egy szintén ilyen
kerekű, de a tudományos Matchbox szexualitás által barackszínűnek
mondott, de inkább halványrózsaszín verzió követte, szigorúan
racsing dekor nélkül. Nem kockáztatnám meg, hogy túl szép
árnyalat, ennek ellenére ez a verzió a legértékesebb. Végül
1972-ben és 1973-ban a narancssárga verzió következett a vastag
kerekekkel és a fentebb említett módon matricákkal, vagy nélkül.
2 megjegyzés:
Határozottan ártott neki a széles kerékkel járó kerékív módosítás.
Matricák nem csak a G3-as (vagy mi is a pontos neve) szettben jártak csak hozzá?
@porsche: De igen, köszi pontosítottam.
Megjegyzés küldése