2012/10/30

Matchboxon kívüliek: Majorette No. 257 - Mazda RX-7

Bevallom töredelmesen, elég sokáig halogattam ennek a bejegyzésnek a megírását, igaz magam sem tudom miért, hiszen porsche már közölt egy rendkívül jó összehasonlítást egy Matchbox és egy hazai Metal Playmobil között. Az előbb linkelt bejegyzésben az eredeti autó történelme is tárgyalásra került, így azzal sem kell foglalkoznom. Szóval tényleg nem tudom megmondani, miért van az, hogy nyáron lefotóztam, de a képek és a hozzájuk tartozó bejegyzés nem került a blog hasábjaira.

Franciás japán
Az első verzió 1983-ban kerül a Majorette katalógusába, öt évvel az eredeti típus gyártásának megkezdése után, gyönyörű filigrán háromküllős kerekekkel, citromsárga színben, borzasztó kék-ezüst mintával. 1984-re az alapszín narancssárgára változik, gurulási alkalmatosságnak pedig megkapja a vitatott "úthengerkereket". Sokan hupililát látunk tőle, másoknak tetszik, én úgy vagyok vele, hogy van olyan típus, ami alatt szódával elmegy, de ez nem az.
A kidolgozására ezen kívül nincs panaszom. Szépen hozza a 80-as évek Majorette-jeinek szintjét. Nincsenek eltúlzott részletek - a kerekeket leszámítva -, de kirívó részletességet sem várhatunk el tőle. Azért az első verzióból szeretnék egyet.

 Ugye, hogy szörnyű a minta és a kerék?
 Hátulról teljesen rendben van.
 Nézzétek meg, hogy kilógnak a karosszéria alól a kerekek. A körzeti meghízott már rég bevonta volna a forgalmiját, ha találkozott volna vele.
 Belülről rendkívül egyszerű, de legalább a kormány nem pizza.
Az alvázat már nem tudom, miért fotóztam le.

2 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Nekem bejön az úthenger kerék alatta. Mental note: Össze kéne hoznunk egy (csomó) közös fotóra a Matchbox, Majorette és Hot Wheels RX-7-eket egy összehasonlító posthoz!

alecwolf írta...

Szívesen társulok Tomicával a fotózáshoz!