2011/01/02

Matchbox MB-58 Porsche 911 GT1

A Matchbox 1-75-ös sorozatában megtalálható Porsche modellek száma a tavaly megjelent 914-es típussal tizenháromra növekedett. Ebből egy tucatnyi már szerepelt is itt, a még hiányzó egyre pedig most kerítek sort. A Porsche 911 GT1-es modell maradt ki eddig a szórásból, de hogy miért, az nem tudom. 1996-ra született meg a Porsche műhelyében az első GT1-es névre hallgató modell, az az utolsó vízhűtéses 911-es alapjain - belső számozása 993. Az "alapjain" igazából csak képletesen értendő, a fényszórókon, a hátsó lámpákon és az ajtókon kívül a két autónak kevés köze volt egymáshoz. Olyannyira nem, hogy itt a motort középre helyezték, ami egy 600 lóerős, hathengeres, ikerturbós erőforrás volt, ráadásul vízhűtéssel. Nevéből ítélve az FIA GT sorozatának GT1-es osztályának szabályai alapján épített autóra gyanakodhatnánk, pedig nem így van, ugyanis az akkor még nem is létezett. A BPR Global GT sorozatban való részvételre épült - az itteni GT1-es kategóriába -, ahol a debütáló Le Mans-i versenyét meg is nyerte, amit számos másik követett. Az 1997-es versenyszezon számos változást hozott, többek között megszűnt a BPR, és utódjaként megalakult az FIA GT sorozat. Erre az évre a Porsche változatlan név alatt egy teljesen új autót épített, az 1997-ben megjelenő utcai 911-es "alapjain". Tehát mindössze egy évig volt jelen az első GT1-es.

A Matchbox kivitel alvázán 1998-as évszám szerepel, ami egyben a megjelenés dátuma is. Meglepő módon, versenyautó létére sosem kapott ilyen festést, utcai kiviteleként - kötelező volt ilyet is készíteni, hogy versenyezhessen - kerül csak a boltok polcaira. Nagyon jól sikerült, igyekeztek minden kis részletet pontosan visszaadni, ami többnyire sikerült is, azonban a b oszlop és a hátsó sárvédő környékén számos apróbb eltérés található. Az autó orránál jól hasznosították az alváz műanyagját, amiből a hűtőrács és a spoiler lett kiképezve. A spoiler tekintetében a hátsó már nem olyan rózsás, picit vastagra sikeredett, ráadásul műanyag lévén többnyire el is üt a fényezéstől. Persze mindennek biztonsági okai vannak, hiszen nem szabad elfelejteni, hogy gyerekek kezébe szánták őket. Oldalablakok nem lévén könnyen betekinthetünk a beltérbe, ahol a két sportülés között van egy váltókar, előttük pedig egy műszerfal, normális, küllős kormánnyal. Összességében egy részletgazdag modell, ami nekem kisautóként sokkal jobban tetszik, mint az igazi.

A kidolgozottságra nem lehet panasz
A műanyag hátsó spoiler drabálisan hat rajta
A klasszikus 911-es sziluett csak nyomokban lelhető fel
Matchbox MB-58 Porsche 911 GT1, NRFB
Ilyen az igazi

3 megjegyzés:

RÁJEN írta...

Na végre!
Vártam már ezt az autót itt, mert nekem nincs meg, és pár kép alapján nem tudtam komoly véleményt alkotni. A poszt elolvasása után most már úgy vagyok vele, hogy kéne. És igazad van, így kicsiben jobb, mint nagyban.

porsche írta...

Van egy ugyanilyenem fölösbe, ha gondolod...

Tommi írta...

Nekem megvan ez is, meg az ezüst is. :-D