Ha megveszel egy kupac valamit a neten, akkor abban a kupacban biztos lesz valami olyasmi, amiért egyébként eszed ágában sem lenne egy piculát is adni úgy amúgy. Aztán amikor már megvan, akkor úgy vagy vele: „eh elfér, maradjon”. Az 1-75 sorozat légpárnás hajói sohasem tetszettek, gyerekként sem, meg most sem. De a fentebb említett módon a birtokomba került a teljes szett, az összes légpárnás jármű, ami valaha is előfordult az 1-75 sorozatban. Mind a kettő.
Az első, az MB-72 Hovercraft SRN6 egyidős velem, 1972-ben debütál. Minden hagyománnyal szakítva nem csak ez az első év, amikor katalógusban megjelenik, hanem az alsó felén is ez az évszám olvasható. Hihetetlen, nemde? Az SRN6 egy valóban létező jármű, a hatvanas években tervezték a brit hadsereg számára és 1965-ben állt civil szolgálatba a kis, 38 személyes kétéltű. Régi legenda, hogy a neten még a transzvesztita náci eszkimóknak is van oldala és úgy egyáltalán minden fent van, de ezt akár a Hendrickson Relay Truck-al is tudnám cáfolni. Viszont az SRN6-ról találtam egy komolyabb összefoglaló oldalt! Tessenek megvizsgálni igény szerint. Az MB-72 érdekessége, hogy még Areh mester is csak egyetlen változatot jegyez belőle és az is szakasztott olyan, mint az én változatom, ellentétben az 1972-es katalógusban látható ezüst légcsavaros verzióval. Érdekes még, hogy milyen sokáig gyártották a brit ipar szeme fényét! Az 1-75 sorozatban 1972 és 1979 találjuk meg, aztán még ráadásként egy kicsit a TP-008 Twin Pack-be is bekerül 1976-ban egy londoni busz mellé. Tehát vagy hihetetlen népszerű volt, hogy eddig húzta, vagy annyira nem akart fogyni, hogy ennyi év kellett, hogy kifusson.
3 megjegyzés:
Hello!
Most már értem, hogy miért van az MB2 aljára No.72&2 írva. :-)
Üdv!
Tamás
Nekem a zöld jobban tetszik :DDD
Hali Nekem van üveeg nélküli,és kék üveges változatom is. Hali Zsolti
Megjegyzés küldése