A TP kamionokat feldolgozó sorozat legunalmasabb része a mostani. Ígérem innen már csak izgalmasabb dolgokkal traktállak benneteket és tartunk egy köztes kis szünetet is.
A TP-24-et Charlie Mack nemes egyszerűséggel Container Trucknak hívja, ami onnan jöhet, hogy a vontatmány arányai meglehetősen emlékeztetnek a 40-lábas (tengeri) konténerekre. Mindazonáltal nem lehet leemelni a „konténert” úgy, mint a TP-22 20-lábas konténereit az Articulated Trailer-ről. Éppen ezért én hajlamos voltam mindig is úgy tekinteni ezt a szerelvényt, mint rendes, tisztességes „dobozos” kamiont. Talán nem véletlen, hogy később már a Convoy sorozatba mint Box Truck, vagy Box Trailer került bele ugyanez. Viszont az is biztos, hogy ugyanolyan nyitható ajtói vannak, mint a 20-lábas konténereknek, ezért Charlie gondolatmenetét is el tudom fogadni. Összefoglalva: ez a TP-22-ben debütáló utánfutó harmadik inkarnációja, egy újabb, fix felépítménnyel. Nem véletlenül ennek az alján is Articulated Trailer felirat olvasható. A vontató a már ismert csőrös Peterbilt.
Charlie össz-vissz öt változatot említ a TP-24-ből, mindegyik vagy Firestone, vagy Matchbox felirattal, négy közülük piros vontatóval, míg egy sárgával.
A TP-24-ből terveztek egy sárga, Kodak feliratút is, ami még a katalógusba is bekerült, de kereskedelmi forgalomba soha. Elképzelésem sincs, hogy ezek a dolgok hogy működnek, hogyan kerültek ki a prototípusok a gyűjtőkhöz, de az eBay-en láttam ilyen sárga vontatós-utánfutós „pre-production” darabot közel ötszáz angol fontért.
UPDATE: Találtam a neten egy oldalt, mely bővebben tárgyal érdekes Matchbox témákat, köztük ezt is. Úgy tűnik jól találgattam, a TP-k Peterbiltjei valóban azért viselnek az alvázukon „Long Haul” feliratot, mert a Peterbilt nem engedte ráírni a nevüket. Több kifogásuk is volt, de ami a legtöbbet nyomta a latban, hogy a látványos hűtőrács és első lökhárító ezeken fekete és nem csillogó króm, mint az eredetin. Hajlamos vagyok hinni a forrásnak, mert valóban, később az 1-75 sorozat Peterbiltjei, de a Convoyok is mind-mind krómozottak. A Kodak történet pedig annyira triviális, hogy nehezemre esik elhinni, hogy ilyen – már elnézést – hülyék voltak a Matchboxnál. A Kodak szerelvényt úgy készítették el és tették be a katalógusba, hogy nem egyeztettek a céggel, nem kértek erre engedélyt. A Kodaknál meglátták és leállították az egész dolgot. A vontatmányokat a gyárban összetörték – szemlátomást azért persze nem mindet, gondolom élelmes Janik... izé... Johnny-k már akkor és ott is voltak – a vontatókat pedig felhasználták más TP-khez, így „keletkeztek” a ritka, sárga vontatós csőszállítók.
4 megjegyzés:
Nekem miért nem akadnak soha ilyenek a kezeim közé???
Tök jó lett az új dizájn!
Mert nem szúrsz el a hobbidra annyi pénzt az eBay-en, mint én. 8-( Köszi, bár igazán csak a fejléc és a színe lett új. A linkeket is szét akarom majd bontani tematikusan.
Van benne valami igazság... Mondjuk én nem is engedhetném meg magamnak... Ha megengedhetném, már rég lenne egy külön lakás, ahol mecsókat tárolnék :DDD
Hát... Az a helyzet, hogy én is tovább nyújtóztam, mint ahogy a takaróm ér. Szóval azóta húztam egy határt, hogy havonta mennyit költhetek a hobbymra. Ezek - meg még jó sok más minden - ez előttről van.
Megjegyzés küldése