2008/01/13

Matchbox Twin Pack kamionok – már majdnem Convoy – Harmadik rész TP-24 - UPDATED

A TP kamionokat feldolgozó sorozat legunalmasabb része a mostani. Ígérem innen már csak izgalmasabb dolgokkal traktállak benneteket és tartunk egy köztes kis szünetet is.

A TP-24-et Charlie Mack nemes egyszerűséggel Container Trucknak hívja, ami onnan jöhet, hogy a vontatmány arányai meglehetősen emlékeztetnek a 40-lábas (tengeri) konténerekre. Mindazonáltal nem lehet leemelni a „konténert” úgy, mint a TP-22 20-lábas konténereit az Articulated Trailer-ről. Éppen ezért én hajlamos voltam mindig is úgy tekinteni ezt a szerelvényt, mint rendes, tisztességes „dobozos” kamiont. Talán nem véletlen, hogy később már a Convoy sorozatba mint Box Truck, vagy Box Trailer került bele ugyanez. Viszont az is biztos, hogy ugyanolyan nyitható ajtói vannak, mint a 20-lábas konténereknek, ezért Charlie gondolatmenetét is el tudom fogadni. Összefoglalva: ez a TP-22-ben debütáló utánfutó harmadik inkarnációja, egy újabb, fix felépítménnyel. Nem véletlenül ennek az alján is Articulated Trailer felirat olvasható. A vontató a már ismert csőrös Peterbilt.

Charlie össz-vissz öt változatot említ a TP-24-ből, mindegyik vagy Firestone, vagy Matchbox felirattal, négy közülük piros vontatóval, míg egy sárgával.

A TP-24-ből terveztek egy sárga, Kodak feliratút is, ami még a katalógusba is bekerült, de kereskedelmi forgalomba soha. Elképzelésem sincs, hogy ezek a dolgok hogy működnek, hogyan kerültek ki a prototípusok a gyűjtőkhöz, de az eBay-en láttam ilyen sárga vontatós-utánfutós „pre-production” darabot közel ötszáz angol fontért.

UPDATE: Találtam a neten egy oldalt, mely bővebben tárgyal érdekes Matchbox témákat, köztük ezt is. Úgy tűnik jól találgattam, a TP-k Peterbiltjei valóban azért viselnek az alvázukon „Long Haul” feliratot, mert a Peterbilt nem engedte ráírni a nevüket. Több kifogásuk is volt, de ami a legtöbbet nyomta a latban, hogy a látványos hűtőrács és első lökhárító ezeken fekete és nem csillogó króm, mint az eredetin. Hajlamos vagyok hinni a forrásnak, mert valóban, később az 1-75 sorozat Peterbiltjei, de a Convoyok is mind-mind krómozottak. A Kodak történet pedig annyira triviális, hogy nehezemre esik elhinni, hogy ilyen – már elnézést – hülyék voltak a Matchboxnál. A Kodak szerelvényt úgy készítették el és tették be a katalógusba, hogy nem egyeztettek a céggel, nem kértek erre engedélyt. A Kodaknál meglátták és leállították az egész dolgot. A vontatmányokat a gyárban összetörték – szemlátomást azért persze nem mindet, gondolom élelmes Janik... izé... Johnny-k már akkor és ott is voltak – a vontatókat pedig felhasználták más TP-khez, így „keletkeztek” a ritka, sárga vontatós csőszállítók.

Egy kis kupac TP-24. Most jöttem csak rá, hogy nincs is NRFB-m belőle. A bal felső vontató alvázát az eredeti tulaj kicsit átpimpelte egy fekete filctollal.
Ezért hívja Charlie Mack Container Trucknak: Egy negyven lábas konténer egy Freightliner vontató után kötve.
Soha nem került kereskedelmi forgalomba, de a katalógusba mégis bekerült: Kodak festésű TP-24. Érdekes még a korabeli Majorette-ek csomagolására emlékeztető doboz. Végül ezt sem vezették be. Biztos ami biztos, sikerült a nevét is elrontani a képen.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nekem miért nem akadnak soha ilyenek a kezeim közé???
Tök jó lett az új dizájn!

Sam. Joe írta...

Mert nem szúrsz el a hobbidra annyi pénzt az eBay-en, mint én. 8-( Köszi, bár igazán csak a fejléc és a színe lett új. A linkeket is szét akarom majd bontani tematikusan.

Névtelen írta...

Van benne valami igazság... Mondjuk én nem is engedhetném meg magamnak... Ha megengedhetném, már rég lenne egy külön lakás, ahol mecsókat tárolnék :DDD

Sam. Joe írta...

Hát... Az a helyzet, hogy én is tovább nyújtóztam, mint ahogy a takaróm ér. Szóval azóta húztam egy határt, hogy havonta mennyit költhetek a hobbymra. Ezek - meg még jó sok más minden - ez előttről van.