2008/01/21

Matchbox MB-27 Mercedes 230 SL

Én eddig abban a tudatban éltem, hogy nagyjából ismerem a korai Superfast modelleket, de valahogy ez a darab nekem teljesen kimaradt. Ugyanannak a gyűjteménynek volt a része, aminek a Corgi Juniors U.S. Van mentő is, és rá nem jöttem volna, hogy ez egy transition Superfast Matchbox míg meg nem néztem az alját.

Az állólámpás SL Merci, regular wheelként 1966-ban debütált, 1970-ben megkapta a keskeny Superfast kerekeket – amilyenek az én példányomon is láthatóak – és krémszínű mellett megjelenik a sárga változat is, amit 1973-ig gyártanak. Areh szép gyűjteménnyel bír, amire már csak azért is érdemes egy kis időt szánni, mert jól látszik, hogy Areh vékony Superfast kerekű változatainak hátsó kerékjárati íve sokkal kisebbre vannak szabva, mint az enyémen. Nála ez a nagy ív a kék, bulgáriai kiadású verzión – a kifutott modelleket sok esetben gyártották tovább az eredetitől eltérő színű és feliratozású verziókban Bulgáriában, de például nálunk Magyarországon is – jelenik meg. Látszik az ok, hogy miért, az már széles Superfast papucsokat visel, ezért kellett megváltoztatni a karosszériát. De! Az előbb belinkelt, 1973-as katalógusképen jól látszik, hogy ott már szakasztott olyan látható, mint az enyém, de előtte egy évvel még olyan, mint Areh-nél. Ritkán sikerül ilyen pontosan behatárolni, hogy pontosan mikori kiadású darabbal van dolgom.

Azt kell mondjam, hogy a Matchbox értelmezése igencsak jól sikerült. Győződjetek meg róla ti magatok, mellékeltem egy képet egy 1964-es kiadású eredeti SL-ről. Ugyan a műszerfal és a kormány elnagyolt, de ebben a méretarányban azt gondolom ez normális. Nagyon hiányzik, hogy a mai Matchboxok már közel sem „tudnak” ilyen sokat. Mikor láttunk utoljára nyitható ajtókat? Még egy vonóhorog is ritkaságszámba megy! De félek, tudom az okát: ha egy mai kissrác letöri a nyitható ajtót és mondjuk feldugja az orrába, akkor a szülő azonnal szénné pereli a gyártót.

A fotókhoz első alkalommal élesben bevetettem Hitch ‘n Haul: Speed Bump twin pack egyik figuráját, így már nem olyan rettenetesen steril a kép.

MB-27 Mercedes 230 SL. Ez a konkrét példány 1973-ból.
Bár a mai Matchboxokon lennének ilyet mozgó alkatrészek, mint a nyitható ajtók!
Ilyen az eredeti.

7 megjegyzés:

Tommi írta...

Képzeld! Sikerült vennem Gulf-színű Ford GT-t meg ezüst Volvo C30-at...
Hamarosan posztolom, amint lesz egy kis időm.

Sam. Joe írta...

Király!

Névtelen írta...

Hello!
Én csak egy olyan "mostani" Matchbox-ról tudok aminek nyithaó az ajtaja, a Z3-as BMW (http://areh.de/Galery/12481.jpg). Nekem van egy ilyen kibontva, de annyira gyenge a rugó (ha van benne egyáltalán )ami az ajtót a helyén és zárva tartja, hogy ha balra döntöd az ajtó kinyílik. De csak a bal! Szörnyű, hogy hova juthat egy cég minőségileg...
Nekünk is van egy ilyen Mercink, de nincs meg a szélvédője meg elég leharcolt. Még Apa játszott vele!:-)

Üdv!
Tamás

Tommi írta...

Nekem RW 230-as van, apró pontkopásokkal, de szélvédő nélkül...

Sam. Joe írta...

RW230?

Tommi írta...

RW kerekű, ilyen 230 SL kabrió, ha nem volt érthető az előző kommentem... Törtfehér, nyitható ajtókkal, csak sajnos nincs meg a szélvédője...

A Ford GT meg a C30-as posztját meg egy kicsit későbbre kell hagynom sajnos, mert édesanyám elutazik és elviszi a fényképezőgépet...

Sam. Joe írta...

A 230 miatt nem esett le, hogy regular wheel. 8-) Ott morfondíroztam, hogy "RW 230? Mi a fene lehet az?"