A közelmúltban
foglalkoztunk a Matchbox Jaguar XJ6 értelmezéseivel. A Majorette is
elkészítette a saját verzióját, nagyjából ugyanakkor és ők
is remek munkát végeztek!
Tehát
az első hiperhivatkozással elérhető postban látható katalógus
alapján bizton állíthatjuk, hogy a Majorette a csúcsragadozót, a
„kockalámpás” Sovereign felszereltséget mintázta meg. Osztom
Bolla Gyuri véleményét, a négy ikerfényszórós sokkal szebb, de
akkoriban ezek már nem voltak menők, a „kockalámpa” –
téglatest az inkább – volt az aktuális divat. A szó számos
jelentése közül szerintem az „uralkodói” és „legmagasabb”
lehet a helyes megfejtés – találó egy luxusautó a csúcsot
jelentő felszereltségének.
1989-es Jaguar XJ40 Sovereign (Kép: Wikipédia)
1990-1997
A
Majorette szinte ugyanakkor készítette el a saját XJ6-osát és
azt kell mondjam, hogy simán felveszi a versenyt a Matchbox
értelmezéssel. Négyféle színben készült az évek alatt, az én
ezüst színűm csak a gyártás legutolsó évében 1997-ben. A
megelőző, fekete, sötét metálzöld, világos metálzöld sem
rossz, de valahogy sikerült olyan árnyalatokat választani, hogy
közel sem olyan elegánsak mint ez. Ha már „dobozlámpa”, akkor
legalább a szélvédő anyagából képezték ki, ami mindig nagyon
szép részlet. A legelső fekete verziónak világos-borostyánszínű a
szélvédője és így a lámpája is, az összes későbbié olyan
színtelen mint ez is. Ez utóbbit tartom szebbnek. A hátsó lámpák
pedig a beltér anyagából kerültek kialakításra, ami nem túl
gyakori, de annál klasszabb részlet! Ez okból a létező összes
változatának piros a beltere. Érdekes, hogy a franciák is
„nyolclyukú felnit” választottak és nyitható első ajtókat
kreáltak az XJ6-osra, mint a Britek, úgyhogy még ezek a részletek
is igencsak kompetitívvé teszik a két értelmezést.
Az
már csak hab a tortán, hogy a Majorette is elkészítette a
rendőrségi verziót, ami bár 205-ös szám alatt futott 1994 és
2003 közt, annyira ezen a civilen alapult, hogy a 293-as alvázával
szerelték és annak a száma volt feltüntetve az alkatrészen. A
rendőrségi verziók ajtajai nyithatóak, de létezik belőle
megkülönböztető jelzéses és anélküli verzió is. A Matchbox
fényhíddal operált, a Majorette két olyannal amit a rendőrök is
cicinek becéznek. A dekor mindegyik változatán ugyanolyan, a brit
rendőrségi színeket mímelő. Kivéve a 94-95-ös, megkülönböztető
jelzés nélküli változaton, amin egy apró eltérés van.
Remek
kisautó, abszolút felveszi a versenyt a Matchboxszal, bizonyos
részleteiben még jobb is annál.
Manapság már ritka, egy időben sokkal gyakoribb, de mindenképp klassz apró részlet: Az első világítótestek a szélvédő anyagából vannak.
A franciák balkormányos verziót készítettek, a Matchbox jobbkormányosat. Mindkettő érthető.
A kerekek mindkettőn "nyolclyukú felnit" kaptak és az első ajtók is nyithatóak mindkettőn.
A kormány részletes. #regenmindenjobbvolt
A hátsó lámpák a beltér anyagából kerültek kialakításra. Ezért minden Majorette XJ6-os beltere piros. Ritka és nagyon klassz megoldás. #regenmindenjobbvolt
Ami nem látszik, hogy a felfüggesztés remekül rugózik.
A beltér amúgy eléggé elnagyolt.
Ebben a színben csak az utolsó gyártási évben, 1997-ben készült. Szerintem ez a legszebb változata.
A legelső változata világos-borostyánsárga üveggel készült, ami a lámpákon remekül mutatott, az ablakokon borzasztóan. Gyorsan váltottak is az olyan átlátszóra, mint ezen.
Ej, régi szép idők,
amikor a Matchbox Convoy sorozat vontatói megjelentek az 1-xxx
sorban is! Akkoriban nem is műanyagból volt mindenük!
#regenmindenjobbvolt
DAF azonosítási útmutató. Már régen el akarom sütni, végre van apropója! (Kép: DAF Magyarország Facebook csoport)
Amit ebben a postban
láthattok, a 2009-es 1-75/100 sorban volt MB-72. Érdekessége, hogy
egyes drága, speciális kiadásokban megjelent verziót is lepipál
bizonyos részleteivel, pedig csak normál 1-xxx sorozatú. (Azt hogy
„mainline” Matchboxszal kapcsolatban nem vesszük a szánkra,
ugye?!)
Nem is olyan könnyű megkülönböztetni a 95XF-et és az XF95-öt! Ez az utóbbi, bár maga a Matchbox is belezavarodott itt-ott a jelölésekbe. Gyors segítség: Ha a felső hűtőmaszk nem téglalap alakú, hanem ilyen, az az XF95.
"Vigyázz hová lépsz!"
"Világkörüli szolgáltatás". Ööö... Nem "worldwide" lenne a helyes kifejezés?
A nem annyira mutatós részeket a legtöbb esetben a félpótkocsi eltakarja.
A vicces az, hogy ez a dekor,...
...a bronzszínű "felnikkel"...
díszesebb, mint a drágább, spéci kiadásúaké. Észrevettétek, hogy ez a példány gyári hibás? Erről az oldaláról - úgy tűnik - lemaradt egy szín!
A Matchbox Memories
történetében még soha nem született olyan post, amiben ennyi
kutatómunka lett volna, mint a jelenlegiben, ami egy rövid sorozat
első darabja. Olyan Tomica széria bemutatója ez, ami nagyon ritka
a mi földrajzi koordinátáinkon, hozzá nagyon kevéssé ismert és
nagyon érdekes története van!
Előszó
Mindig
is fenntartottuk a tévedés jogát, de ezzel a sorozattal
kapcsolatban aztán végképp ragaszkodnék hozzá, mert minden
igyekezetem ellenére kapitális tévedések lehetnek ebben az
anyagban! Mentségemre szolgáljon, hogy a Tomicák története –
az általam akárcsak valamelyest is legalább nyomokban értett –
világnyelveken nagyon gyengén dokumentáltak. A fordító
mesterséges intelligenciák fantasztikus munkát képesek végezni,
jelen anyagba is bőven besegítettek, de nem tévedhetetlenek.
Illetve úgy nagyon nehéz kutatni, hogy olyan nyelven kéne, amin se
írni, se olvasni nem tudsz. Szóval megértést kérek, ha bakot
lőnék! A jó szándékú pontosításokat és javításokat –
mint mindig – köszönettel veszem!
Pachinko és más
játéktermek Nagyon
messziről kell indítanom ezt a bemutatót, de a Pocket Tomica
sztorija annyira érdekes, hogy ígérem megéri velem tartanotok!
Nos,
azt bátran leszögezhetjük, hogy a japánok rajonganak az
automatákért és nem mellékesen a szerencsejátékokért is.
Szerintem nincs még egy ország a világon, ahol lépten-nyomon
annyi – működő, karban- és tisztán tartott – automatába
botlik az ember, mint a felkelő nap országában! Pachinko
játékteremből is elképesztően sok van. Talán-talán hallottatok
már róla, de a pachinko egy olyan játék, ami azon alapszik, hogy
a fentről lefelé potyogó (csapágy)golyók milyen zsebbe érkeznek
meg az automata alján. A folyamatba a játékosnak viszonylag kevés
beleszólása van, de mindazoknak akik köveket dobálnának rájuk
ezért, csak annyit mondanék: rulett! Japánban a pénznyereményért
történő szerencsejátékok tiltottak. A pachinko játéktermek ezt
a szabályt roppant bájosan játsszák ki! Régebben a megnyert
golyókkal kellett odamenni a kiszolgáló pulthoz. A személyzet
megszámlálta a golyókat – természetesen erre szolgáló
szerkentyűvel és tökéletes pontossággal – majd bizonyos
mennyiségű kreditet írt jóvá a kedves játékosnak, aki
ajándéktárgyakra válthatta a nyereményt. Hogyan, hogyan nem,
minden pachinko teremmel szomszédos egy üzlet, ami boldogan és
korlátlan mennyiségben megvásárolja a pachinko teremben
megnyerhető tárgyakat! Mára már sokat változott a helyzet.
Egyrészt a pachinko-gépek egyszerű mechanikus masinákból
rafinált, képernyős-elektronikus, zenélő-animáló,
történetmesélő gépszörnyekké változtak. A golyócipelés
megszűnt – ezen az evolúción jó pár éve Las Vegas félkarú
rablói is átmentek, nincs érme nyeremény, és ezzel sajnos a
lepotyogásuk hangja is oda –, a szerkentyűk már eleve
leszámolják a golyóbisokat amikből így értelemszerűen sokkal
kevesebb kell. Praktikusan kreditcetliket nyomtatnak, vagy
játékoskártyára írják jóvá azokat elektronikusan. A
nyereménykínálat megmaradt, játékok, rágcsálnivalók,
üdítőitalok közül választhat a szerencsés nyertes. Ugyanakkor
azok a bizonyos „szomszédos boltok” is megmaradtak, ahol a
krediteket készségesen készpénzre váltják a játékosoknak. Ami
minket ebből a történetből érint, az a tárgynyeremény kínálat.
Egyelőre jegyezzünk meg ennyit!
Az
alábbi videó pontosan bemutatja ezt a folyamatot és még arra is
ad tippet, hogy diszkréten valamelyik játékostárstól
érdeklődjünk, hogy hol találjuk a beváltó-boltot, merthogy a
személyzet érthető módon nem fogja megmondani nekünk, hogy hol
szeghetjük meg a törvényt.
Így szegjünk tövényt Japánban!
A
nem-, vagy nem csak pachinko játékteremből is számtalan van,
elektronikus, mechanikus játékgépekkel, a
ha máshonnan nem, de a Toy Storyból ismerős kampós-darus
tárgynyereményt (nem) kínáló gépek garmadával. Ezek nem
sokban különböznek a 80-as évek Amerikájában roppant népszerű
játéktermektől, de valahogy nálunk soha nem lettek annyira
népszerűek mint akár ott. Ismét a „tárgynyeremény” az a
szó, amit meg kell jegyeznünk.
(pon-pon)
Gachapon Ezzel
megérkeztünk a legfontosabb részhez! Japánban őrülten
népszerűek a gachapon, illetve gashapon néven ismert, kapszulás
játékokat – magyarázat rögvest – kínáló automaták is. A
Gashapon tulajdonképpen a Bandai márkaneve, ami pont úgy megragadt
a nyelvben, mint nálunk a mecsboksz. Pont úgy is működik: Minden
Matchbox mecsboksz, de nem minden mecsboksz Matchbox. (Soha nem írtam
még le ezt a szót így és soha többé nem is fogom e lapokon,
megyek is kukoricára térdepelni!)
A
kapszulát úgy kell elképzelni, hogy ezek szétszedhető, vagy
széttekerhető golyók, amik a játékokat hivatottak megóvni.
A
csavar a sztoriban, hogy a gachapon gépek tulajdonképpen
zsákbamacska masinák. Az fel van tüntetve mindegyiken, hogy mi
nyerhető ki belőlük, de az, hogy a kedves játékos végül mit
kap a kínálatból teljesen véletlenszerű! Nagyon fontos, hogy a
gachapon nyeremények apró, műanyag, de nagyon jó minőségű,
gyűjthető színvonalat jelentő tárgyak, hiszen eléggé vonzónak
kell lenniük ahhoz, hogy az emberek hajlandóak legyenek értük
ilyen módon fizetni. A gachapon gépek a kispénzű játékosokat
célozzák – megkockáztatom a gyerekek zsebpénzére utaznak. Nem
lehet az ügyfél csalódott és érezheti úgy, hogy műanyagszemetet
kapott, amit nem is akart. A japán manga és anime karakterek pedig
kitűnő és kimeríthetetlen hátteret nyújtanak a kínálat
kialakításában.
Biztos
vagyok benne, hogy a gachapon az európai kultúrában nem tudna
igazán működni, de egyrészről tényleg jó minőségűek a
játékok, másrészről ott a japánok szerencsejáték-szeretete.
Meg aztán az is benne van a történetben, hogy remek móka a
felesleges többletnyereményeket csereberélni a pajtikákkal.
Megkockáztatom azt is, hogy az így beszerzett játékokat sokkal
jobban megbecsülik a gyerkőcök.
Ha
valamiféle párhuzamot kéne vonnom, akkor talán az a legtalálóbb,
hogy ezek a játékok valami olyasmik, mint a trafikárú játékok
voltak Magyarországon az 1980-as években, csak éppen nagyon jó
minőségben és egy kis csavarral az értékesítésben.
Az
alábbi videó Tokió, és egyben a világ legnagyobb
gachapon-termében készült. Remekül megmutatja, hogy mennyire
sokféle minden kerül az automatákba. Nyilvánvalóan az árak közt
van különbség, de azzal együtt nem fér a fejembe, hogy ezeken
hogy a csudába keresnek pénzt az üzemeltetők! Különösen a
Honda Super Cub 50 modell döbbenetes.
Pocket Tomica
A
Tomica valamikor a 2000-es évek végén szállt be a nyereménytárgy
piacra kisautókkal. Az elsődlegesen megcélzott réteg a gatchapon
vásárlók, de a játéktermi tárgynyeremény gépek rajongói is
gyakran találkozhatnak a sorozattal. A Zseb Tomica nevű sorozat
jellemző ára 200 yen – kb. 460-470 forint a 2025 augusztusi
árfolyamon – amivel az olcsóbb gatchapon játékok közül kerül
ki.
Ez a
magyarázata annak, hogy a mi földrajzi koordinátáinkon
elképesztően ritkák, hiszen a beszerzésük csak ezen a módon oldható
meg. Megint elsütöm a Kéz Első Törvényét, amit eredetileg az
olcsó, amerikai V8-as autók birtoklásához fejlesztett ki, mert a
Pocket Tomicákra is igaz: „Oda kell menni, meg kell venni, ott
kell maradni!”
Úgy
tudom, hogy ezidáig 16 különböző – hűha, legyen az érthetőség
kedvéért – szett (Volume, Vol.) készült, jellemzően 20
kisautóval szettenként. A szettek közt van átfedés úgy is, hogy
ugyanaz a típus szerepel több szettben is, de eltérő színben,
illetve úgy is, hogy ugyanabban a színben több szettben is
szerepel.
A
kronológia homályos, az biztos, hogy a Vol. 14, 2020-ra datálódik
– ezért is egy ebből származó darabot választottam a Pocket
Tomica alapozóhoz. Az alap kisautó sorozathoz számos nagyobb
méretű kiegészítő, például pályák és diorámák is
készültek, amiket szintén a gachapon gépekben találni – de
gondolom drágábban. Létezik Pocket Tomica Big nevű széria is,
melyről szintén úgy tűnik logikusnak, hogy drágábban kínálják
őket. Ebben találni vonatokat, hozzájuk való síneket és számos
mást is.
Nem minden Pocket Tomica tartozéka az icuri-picuri katalógus, de a 14-es szetthez mellékeltek. Nagyon apró és még apróbbra hajtogatott, nem volt egyszerű beszkennelni.
Nagyon
úgy fest, hogy a Pocket Tomicák a Tomica mainline modellek
lekicsinyített és leegyszerűsített változatai. Általános
méretarányról nem lehet beszélni, ezért mindegyik példányom
összefotóztam valamilyen – a Matchbox Memories visszatérő
látogatói számára legalábbis mindenképpen – jól ismert
Matchbox-szal az összehasonlításhoz. De a lényeg, hogy nagyon
aprók. Belterük nincs, de nagyon jó minőségű műanyagból
vannak, jól gurulnak, a fontos részletek ott vannak a helyükön és
a festésük végtelenül precíz. Annyira jól vannak kicsinyítve,
hogy sokszor azt gondolja az ember, hogy működő részleteik –
nyitható, mozgatható alkatrészek – vannak, amikre a festésük
is rásegít, pedig nem.
A
körítés is parádés. A Zseb Tomicák igényes, modellspecifikus –
értsd: nem egyendobozban, ami a költségcsökkentés egyik jelentős
fegyvere – dobozban laknak. Pici, celofánszerű zacsiban vannak és
a legtöbbhöz inci-finci katalógust is mellékelnek.
A katalógus lefordításában Google Translate segített. Egyrészt odáig vagyok az olyan pró részletekért, mint az, hogy a Toyota Crown Athlete mellett fontosnak tartották kiemeleni, hogy a Kanagawa Prefektúra járőrautója, vagy hogy a Nissan NV350 lakókocsi, az tulajdonképpen egy jelöletlen rendőrautó. Másrészt el nem tudom képzelni, hogy hogy fér bele a büdzsébe az ilyesmi és a szükségszerű kézi csomagolás, még úgy is hogy Vietnámban készült!
Szóval
a Zseb Tomica az Every jelenleg is regnáló, hatodik generációját
mintázza. A 2015-óta (!) gyártott négyszemélyes apróságot 658
köbcentis, háromhengeres motorka repíti, 54 lovas ménes
segítségével, illetve a turbóval aljasított változatát 64
paciéval. Ötsebességes kézi-, négysebességes hagyományos
automata-, illetve szintén ötsebességes CVT automataváltón
keresztül vagy a hátsó kerekeit hajtja, vagy mind a négyet!
Minden
gúny nélkül mondom, hogy őrülten kíváncsi lennék arra, hogy
egy ilyen 3395 mm hosszú, 1475 mm széles városi autócska milyen
társ a hétköznapokban. A hátsó, mindkét oldalon tolóajtói
őrülten praktikusnak sugallják. Ugyanakkor félek tőle, hogy nem
az én 187 centimhez tervezték, meg a magyar közlekedési morálhoz
egyenesen veszélyes lenne.
Hatodik generációs Suzuky Every. (Kép: Wikipédia)
P058
A Pocket Tomica Suzuki Every is egy mainline Tomica kicsinyített és leegyszerűsített változata, a 2009-ben debütáló No. 68 Post Van-é, mely öntvényt 2024 (!) közepén vonultattak vissza.
Már
említettem feljebb is, hogy nem fér a fejembe, hogy ezt hogy hozzák
ki 200 yenből úgy, hogy bár nagyon egyszerű, nagyon jó minőségű
műanyagból van, a részletek parádésak a festés pedig tűpontos!
Az
Every nem egy különösebben bonyolult formájú szerkezet,
dobozautó. Később fogtok egészen elképesztő Pocket Tomica
darabokat is látni, amiknek ha lenne belterük és sikerülne
méretarányban passzintani őket, vasúti terepasztalokon is
megállnák a helyüket. Inkább ezeknek köszönhetően, mintsem az
Everynek, de be kell valljam, hogy engem beszippantott ez a sorozat.
A nyilvánvaló nehézségek okán nem tervezem a már meglévőkön
túl bővíteni a gyűjteményt – bár soha ne mondd, hogy soha! Nyilván most, az első post után nem jelenhet meg más, de idővel a címkefelhőben a Pocket Tomica tag-re kattintva kilistázhatjátok majd az összes - nem olyan vészesen sok - ilyen kisautóról szóló linket.
Alább
a képeknél majd mutatok érdekes részleteket a csomagolásukon is
– köszönhetően az AI fordítógépek segítségének!
Elképesztően jól balanszíroz az egyszerűség és az igényesség közt! Kortárs Matchboxok elején gyakran nincs ennyi festékes kiemelés!
Az olcsóság ára: Nincs beltér. Ugyanakkor egyáltalán nem nevezném igénytelennek.
A legtöbb Pocket Tomica ilyen egyenkerekeken gurul - nem is rosszul, ami azt illeti.
Műanyag, de abból legalább kitűnő minőségű!
Látod Mattel fiam, így kell részleteket kiemelni festékkel! Van és tűpontos.
Állati kíváncsi vagyok, hogy milyen lehet együtt élni egy ilyen kei carral a mindennapokban! A dupla tolóajtó nagyon praktikus lehet!
Gyanítom a közel 190 centimhez szűk lenne.
Ez egy nagyon egyszerű forma, de cirka féltucat Pocket Tomica kézbevétele után engem megvett kilóra a sorozat!
Nagyon hasonló a doboza a mainline Tomicáékhoz, a "Pxxx" jelölés jelzi diszkréten, hogy ez nem az. Nem mindig volt ez így, de erről bővebben majd egy másik postban!
A fordítógép fontos apróságokat tár fel. Egyrészt a "Zseb Tomica" felirat a logóban is megjelenik, hogy megkülönböztesse a mainline Tomicáktól aminek ez egy kicsinyített és leegyszerűsített változta. Másrészt nagyon érdekesnek találom, hogy a japánok ennyire apró kisautót már 3 év feletti korú gyerekeknek is a kezébe mernek adni. Az EU-s, meg USA szabályok sokkal szigorúbbak. Jó, hát a japán kisiskolások suliba is egyedül járnak, ez egy ilyen ország!
A másik oldalán eltér a nyomat, de mit is mond?
Itt már hat éves kortól ajánlják! Jé! És itt is szerepel a fontos apróság: Díj - mármint hogy nyeremény.
Lesz még itt érdekesség!
Ja, hogy 3 év alatt semmiképp, de 6 éves kortól ajánlott! Világos!
Oldalnézet.
Vajon miért tartották fontosnak angolul is ráírni, hogy "Kizárólag nyeremény"? Hogy mit keres itt a Taito embléma? Mi videójátékos cégként ismerjük, de igazándiból a Taito játéktermes vállalkozás. A megfejtés egyszerű: Kezdetben pénzbedobós, játéktermi masinaként jelentek meg az olyan klasszikusok, mint a Space Invaders - igen, a legendás játék is Taito termék - aztán portolták őket otthoni konzolokra és számítógépekre. Abból, hogy megjelenik itt az emblémájuk én arra következtetek, hogy a Pocket Tomicákat csak ők teszik a játékgépeikbe. Megint előjövök ezzel: Mit lehet egy ilyenen keresni, ha még hivatalos, licencelt termék is?
"Forgalmazó: Taito Corporation". Bingo! Akkor jól okoskodtam!
Egy ilyen sok járművet
felvonultató, de nem tematikus pakk bemutatása garancia a
változatos tartalomra! Újabb régi öntvény, ami hozzá VW Bogár
is, amivel nem nagyon lehet mellényúlni, ha kisautógyártó –
vagy éppen blogger – az ember.
A Bogárkára nem
vesztegetnék túl sok szót, tudományosan bebizonyított tény,
hogy a legismertebb autótípus.
Ez az öntvény szerepelt
már e lapokon és a
2009-es MB-31 változat kapcsán porsche kolléga nagyjából minden
lényegeset megírt róla, amit csak lehetett. 2007-ben debütál,
összesen 13 változata jelenik meg 2012-ig, van amikor egy évben
több is. 2011-ben nem kerül be a kínálatba, de öt év alatt
különböző dekorokkal elsütik mindenhová, 1-75/100 sorba, ötös
és tízes pakkokba is. Jellemzően versenyautós festéseket kap, de
két nemzeti parkos és egy egészen valószínűtlen, „Dóra a
felfedező” dekort is elpattintanak rajta.
Ryu Asada munkája
2014-ben kap egy retoolingot. Nem látszik rajta és nem is ront a
megjelenésén, hogy a motorblokk és kipufogó egy alkatrész lesz a
beltérrel, így mi sem változik az élvezeti értékében. 2014 és
2025 közt 12 újabb változat születik – bár van amikor
visszanyúlnak a korábbi festésekhez – úgy, hogy
2016-2017-2018-ban nincs a kínálatban. Természetesen ez úttal is
1-100/120/125 sorba, ötös pakkokba és speciális kiadásba is jut
belőle.
A fenti időszakban hol
„Volkswagen 4x4”, hol „Volkswagen Beetle 4x4” a neve, minden
következetesség nélkül.
E post tárgya a 2022-es
MBX Mountain II – lásd alább – ötös csomagban debütál.
Ugyanez a pakk még két másik járművet is ad a jelen post tárgyát
képező kilences csomagba.
Ha lekattintjátok a
címkefelhőben a megfelelő tag-et, akkor idővel összegyűjtve is
láthatjátok a csomag teljes tartalmát – nyilván ehhez előbb
meg is kell írni és publikálni őket.
Most mondja valaki, hogy az autóknak nincs arca! Az első lámpák - halványan bár - de kiemelve festékkel.
Ez a 2007-es, MB-61 premiermodell festése újra felhasználva, bár talán-talán a babakék egy picit más árnyalat, mint azon. De mindenképp változat, hiszen ez a retooling utáni öntvényverzió.
Nem mondom, hogy amúgy levettem volna szólóban a tüskéről, pedig nem rossz.
Jé, a hátsó lámpákra is jutott festék!
Kicsi autónak nagy a kipufogója!
Képtelen vagyok szabadulni a gondolattól, hogy tulajdonképpen azt a bizonyos nemzetközi kézjelet mutatja!
Nem látszik rajta, de a motorblokk egy alkatrész lett a beltérrel.
Nem is rossz, nem is értem, hogy hogy nem vettem én ebből szólóban!
Ebből a 2022-es ötös csomagból még két másik jármű is bekerült postunk tárgya 9-es pakkba.