JDM, Kei Car, Pocket Tomica – rögtön három „nagyon japán” dologgal indítom a mai postot, hogy felhorgasszam, vagy éppenséggel lelohasszam – ízlés kérdése – a kedves olvasó érdeklődését jelen bejegyzés főszereplője iránt.
Leánykori neve: Daihatsu Boon
Különösen
a
kei carok piacán egyáltalán nem ritka, hogy a japán gyártók
egymásnak is terveznek és gyártanak, hogy aztán hol kisebb, hol
nagyobb megjelenésbéli beavatkozások után a saját márkanevükön
értékesítsék kvázi ugyanazt.
A Boon (kb. áldás, jótétemény, adomány, ajándék) tervezését a Toyota főkonstruktőre Tetsuya Tada vezette. A belpiacon 996 köbcentis háromhengeres, és 1300 köbcentis négyhengeres motorokkal kínálták. Két-, és négykerékhajtású változatban is létezett, ötsebességes manuális és négysebességes automata váltóval is szerelték. Az összes kerekét hajtó Boon X4 változatot sornégyes, 936 köbcentis turbómotor hajtotta.
A badge engineering iskolapéldája, a nemzetközi piacon Daihatsu Sirion néven forgalmazták – ide készült 1495 köbcentis változata is –, Subaru Justy, Perodua Myvi (Malajzia és Szingapúr), illetve ami minket ez alkalommal a legjobban érdekel, Toyota Passo néven is.
Amit a Tomica megmintázott az a Passo 2004 és 2006 között gyártott első generációjának ráncfelvarrás előtti változata – a változatok kódjele KGC10,QNC10. Az a szerencsés eset állott elő, hogy rendelkezésünkre áll a premierév katalógusa, ami megegyezik a Tomica premierévével is. JDM modellként nyilván csak japánul, de a részletes és precíz katalógusból még így is kikereshetők a műszaki adatai.

Rettentően kíváncsi lennék rá élőben, leginkább arra, hogy a 187 centimmel mennyire élhető! Vidám színek - talán egy ilyen cuki, itthon egészen biztosan "csajosnak" elkönyvelt autóka meg tudná törni az utcákon naponta látható autófolyam már-már monokróm szürkeségét. Praktikus és vonzó beltér, amitnek szintén úgy játszottak a színeivel, hogy nagyobbnak tűnjön annál, amilyen a valóságban lehet. A soklyukú acélfelnis verzió - vessetek meg - különösen tetszik! (A katalógus forrása vízjelként szerepel a képeken.)
Találtam egy neppervideót a Toyota Passo-ról, ami véletlenül pont egy piros autót mutat be. Csak azért nem mondom, hogy kimondottan kívánom második, városi autónak, mert jobbkormányos.
Drágám, a
Mainline-ok összementek!
Természetesen ez is egy mainline Tomica töpörített változata. Az 1:57 méretarányú mainline No. 82 Toyota Passo 2004 decemberében debütál és 2009 októberéig gyártják. A csomagtérajtaja nyitható, remekül rugózik.
Ennél a szettnél még a mainline-hoz megtévesztésig hasonló dobozt kapott a Pocket sorozat. Mi több ez a konkrét modell még ugyanolyan színben is készült és ugyanazt a számot is kapta, mint a mainline eredetije! Ezen később változtatott a gyártó, nyilván azért hogy ne lehessen – véletlenül vagy szándékosan – összekeverni a kettőt. Csak az érdekesség kedvéért: A Tomica kínálatában későbbi Toyota Passo verzió is szerepel, de abból nem készült Pocket változat.
A minőség ez esetben is az amit az eddig látott Pocket modelleken megtapasztaltunk: Aprólékos, precíz, pontos, ugyan műanyagból készült de kitűnő minőségűből!

Később változtattak a Pocket Tomicák dobozán és jelölésén, a számozásuk megkapta a P-betűt, hogy ne lehessen összetéveszteni őket a Mainline Tomicákkal. Ezt különösen könnyű lenne, mert ugyanilyen színben jelent meg ott is és egy ideig egyszerre voltak a piacon. Az Off-Road Dump dobozát - no, meg magát a kisautót is - ebben a postban tudjátok szemügyre venni. Szerencsére a doboz datálva van. Abban biztos voltam, hogy ez a negyedik széria, de a későbbinek gondoltam. Ehhez még nem mellékeltek katalógust, ami nagyban megkönnyítette volna a dolgom a nyomozásban. Dobozfétis a további fotókon alább.






























Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése