2025/11/06

EFSI DAF 3300 Nederlandse Omroep Stichting - NOS

EFSI termék utoljára 2024 augusztusában – egy Scania szerelvény –, DAF 3300-as teherautó pedig még régebben, 2024 júniusában szerepelt e lapokon. DAF 3300-as nyergesvontató pedig olyan régen, hogy én is nehezen hiszem: 2022 szeptemberében! Igazán nem mondhatjátok, hogy túladagolom őket a blogon. Most egy olyan konstellációt mutatok, amilyenben nem szerepelt még itt.

A típusismertető alól kibújnék – a fenti linkeken eljuttok hozzá. A kéttengelyes nyergesvontató sem újdonság – link szintén fent. De a kéttengelyes félpót ilyen formában, ezzel a vontatóval nem szerepelt még – a részleteket majd a képeknél tisztázzuk.

A szerelvény motívuma is figyelemreméltó. A NOS feloldása olvasható rajta: Nederlandse Omroep Stichting, azaz Holland Műsorszolgáltató Alapítvány, amit én az állami, közszolgálati elektronikus média működtetőjének gondolok a tulipánok országában – link a weboldalukra fentebb.

A „Facilitair Bedjirf” felirat jelentése „Létesítmény Szolgáltatások”, ami szinte bármi is lehet, de én gyanítom, hogy nem mobil takarítóbrigád járműve, hanem közvetítőkocsi akar ez lenni. A félpót alján lévő ajtók és szellőzőnyílások leginkább erre utalnak. Nyilván ezt a Matchbox sokkal látványosabban oldotta meg – kicsit túl is tolta – a maga közvetítőkocsi kamion értelmezésével, a kis közvetítőkocsi értelmezésük azonban tökéletes, nem véletlenül kopírozta mindenki Ázsiában. Ezek fényében ezt az EFSI szerelvényt mint játékszer így kicsit szegényesnek érzem, ugyanakkor több mint valószínű, hogy ez nem gyerekeknek szánt merchandise volt.

A feliratok megfejtése fentebb. Az egyik ok, ami miatt azt gondolom, hogy ez közvetítőtkocsi akar lenni: Szellőzőnyílások a félpótkocsi alján.

A DAF vontatót már jól ismerjük, tudjuk hogy nagyon szép, részletes.

Pótkeréktartó van, pótkerék nincs.

A dönthető fülke és alatta a motor olyan részlet, amivel még mindig nem tudok betelni.

Festett ajtók garmadája, hátul és oldalt is. Bár a felfüggesztés három tengelyhez készült, ennek valamiért csak kettő van. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy ez a gyári állapota, nem pedig utólagos csonkítás eredménye - ahhoz úgy általában túl jó állapotú.

A felépítmény levehető - nem igazán molesztáltam az eddig itt bemutatott darabokat ezzel, de a készlet vége felé járva úgy döntöttem, hogy kivételt teszek vele.

Egyszerű, de fémből van - a félpótkocsi alváza. Sokkal masszívabb, mint amilyennek az anyagvastagság sejteti.

Ez pedig a felépítmény alja. Ilyen kivitelű nincs másik a gyűjteményemben, a normál konténer(szerű) doboz kapott egy extra szoknyát.

Nincsenek megjegyzések: