Gyerekkoromban azok voltak a legmenőbb Matchboxok az iskolai mikrokörnyezetemben, amiknek az eredetijeiből láttunk az utcán. Ha nem is volt gyakori, ez a Renault kupé fel-felbukkant a budapesti forgalomban. Nekem soha nem volt ilyenem, de több osztálytársamnak igen és nagyon menőnek találtuk.
Dacia Kupé
Ez
úton is elnézést kérek az alcímért, de ez fejezi ki a legjobban
a mi földrajzi koordinátáinkon közérthetően, hogy mivel is van
dolgunk. Az
1300-as Dacia a Renault 12-es licencváltozata, ez az autó pedig
nem más, mint az R12 kupé verziója. A Daciáról meg lényegesen
többen tudják, hogy mi az, mint ha azt mondtam volna, hogy R12
kupé.
A típusismertetőt ez úttal is Csikós Zsoltnak szervezném ki. Az anyag olyan régi a TotalCar-on, hogy gyanús nekem, hogy Zsolt akkor még nem is dolgozott ott, hanem még a Veterán Autó és Motor csapatát erősítette. Az R17 hazai ismertségéhez az is sokat hozzá tett, hogy Ferjáncz Attila és oldalán Iriczfalvi Ferenc egy R17 Gordinivel 1976-ban és 1977-ben is megszerezte a magyar bajnoki címet raliban. Erről a Superrally.hu-n olvashattok.
A magam részéről az R17-es és a hozzá szorosan kapcsolódó R15-ös – a relációról a fenti anyagokban esik szó – 1972-es Egyesült Államokból való katalógusát tudom hozzátenni. Igen, akkoriban az USÁ-ban is forgalmazták a Reanultokat – mint az közismert.
Öt év
Természetesen olyan szinten bőven lehetnek verziói, hogy milyen árnyalatú festéket sikerült kikeverni. Az én két „verziómat” is ez adja ki. Amúgy pont lábrázásom van az ilyen változatoktól, mert csak egymás mellé helyezve őket derül ki, hogy van köztük különbség – nem is törekszem az ilyenek halmozására, de ha már így alakult, marad.
Az öntvény nem rossz, de a kerekei picit nagyocskák és túl szélesek is. Nem olyan szinten lett „hordókerekű”, mint az általam szintén kedvelt, kortárs Ford Capri, de valami hasonló az eredmény. Érdekes, hogy ilyen korszaka a Majorette-nek is volt, igaz nekik sokkal később és sokkal akutabb.
Sok apró részletet dolgoztak ki az öntvényen fémből, ami akkoriban természetesnek volt mondható, mint ahogy abban sem volt semmi meglepő, hogy az ajtajai nyithatóak. #regenmindenjobbvolt A beltere elnagyolt, de legalább a kormánya nem csak egy pizza. #regensemvoltmindenjobb
Nyilván elfogult vagyok vele, mert gyerekkori emlékek kötnek hozzá, de szívemnek kedves kisautó.
Az is alapszolgáltatásnak számított, hogy...
Ez az első ilyen jellegű - értsd: Facebook Reels beágyazva - videónk a blogon, afféle teszt.
1 megjegyzés:
Az ilyen verzióknál mindig megjelenik előttem egy kép, ahogy Jack Odell a Matchbox gyárban azt mondja, mint Virág elvtárs A tanúban: "Nincs már a matricája? Teszünk rá másikat! Kifogyott a Fire Chief? Tesszük a szettbe azt a piros sportkocsit matricával! Mi nem a levegőbe beszélünk Pelikán!":)
Megjegyzés küldése