A csőrös Scania az egyik legmókásabb Convoy szerelvény elején is szerepelt – típusismertető is itt található –, többek közt nagyon szép tartályos szerelvény előtt is. Mi több, szólóban, az 1-75 szériában is kiadták, többször is.
Ez is ez utóbbiból való, 1999-ben volt MB-11. Ha az ugyanebből az időszakból való, EFSI Scania szerelvényt „demo trucknak” tituláltam a festése miatt, akkor ezt a jelzős szerkezetet erre a darabra is ráhúzhatom a Scania felirat és griffes logó miatt.
Bevallom, én ezt a tehénfogót soha nem szerettem rajta! Ha egyszer kerül belőle leharcolt darab, meg fogom kérni valamelyik barátomat, hogy moddoljon nekem egyet nélküle. Nagyon kíváncsi vagyok a részleteire, amit eltakar.
Griffes logó, Scania felirat!
Az ős-Convoy sorozatból - de talán az összes közül is - az egyetlen, melynek a fülkéjén van hátsó ablak.
FRISSÍTÉS: Porsche kollégának van egy némileg moddolt példánya, ami felfedi, hogy a tehénfogó a beltér anyagából van és a kivezetéshez szükséges két lyukat nehéz lenne nyom nélkül eltüntetni róla. Ugyanakkor azt is megmutatja, hogy pofásabb lenne tehénfogó nélkül - legalábbis szerintem.
5 megjegyzés:
Igazából nem értem, hogy miért az ausztrál verziót mintázták meg belőle, annál is inkább, mert ha esetleg a három tengely lett volna az indok - merthogy Európában a kéttengelyes vontatók a leggyakoribbak - akkor elmondom, hogy pont a briteknél (is) a háromtengelyes a szetnderd, vagy legalábbis ugyanannyira az, mint a kéttengelyes, igaz 6x2-es és nem 6x4-es verzióban, mint az USA-ban vagy Ausztráliában, de egy játéknál ez ugye nem lényeges.
@Trolleybus: Nekem az a gyanúm, hogy akkoriban - 1986-ban jött ki az első T142 az 1-75-ben, egy időben a Convoy debütálásával - nyitni akartak az Ausztrál piac felé. Akkoriban volt a Linfox Kenworth is, meg más, nem Convoy cucc. De persze a Te tipped pont olyan jó, mint az enyém.
A Convoy nem 83-ban jelent meg? Az biztos, hogy 84-ben már volt, mert még a katalógus címlapján is látni egyet. A Linfoxost én is láttam, de azt elkönyveltem egy x-edik promóverziónak, pedig az indokolta volna igazából ezt a Scaniát.
@Trolleybus: Úgy értettem, hogy a T142 Convoy szerelvényként. Az első két Scaniás Convoy a CY-16 és 17 az 1985-ös katalógusban szerepel először. A Convoy sorozat 82-ben debütál.
Igen, a Linfox boxtruck elején pont a COE Kenny a legrosszabb választás, minden más valószínűbb lett volna, még a DAF is.
Annyiban megvédem a Kenny COE-t, hogy az is gyakori vas az ötödik kontinensen, főleg B-double és B-triple vontatóként, persze ott az is a Scaniahoz hasonló módosításokon esik át, illetve abból is van már teljesen ottani piacos kivitel – Ausztráliában szó szerint minden is van kamionból: USA, EU, és egy kis Japán is, kisebb-nagyobb helyi módosításokkal, így igazából bármelyik Convoy vontató tud hiteles lenni. De tény, hogy ha már egy jellegzetesen ausztrál kivitelű vontató van a kínálatban ésszerű lett volna azt használni egy ausztrál vállalat szerelvényéhez.
Megjegyzés küldése