2023/05/26

Metalcar Mercedes-Benz 190E

Érdekes, hogy a hazai kisipar milyen széles körből válogatott másolnivalót. Nyilván a Matchbox volt az elsődleges forrás, mint a legismertebb és leggyakoribb „nyugati” játékszer márka, de mint a mellékelt ábra mutatja, a Siku sem maradt ki a szórásból.

Igazából örülök, hogy nem kell típusismertetőt írnom, mert Tommi egy remek Majorette kapcsán már elvégezte a munkát. Én egy komolyabb összefoglalót valamilyen lényegesen jobbhoz tartok méltónak. Beczl a „legális és illegális kisautógyártás Magyarországon a '80-'90-es években - Ötödik rész: Illegális másolatok – Metalcar" című írásában már foglalkozott a Metalcarral és véletlenül pont egy fehér 190E-t mutat ő is.

Nekem annyi feladatom maradt, hogy az eredeti SIKU 1054-re helyezek el egy stratégiai linket. A SIKU-k hagyományosan kicsit nagyobbak, mint a Matchboxok, amiknek a méretéhez szokva vagyunk, így a Metalcar másolat is nagyobbacskára, 1:55-körüli méretarányúra sikerült. Beczl is említi, hogy igen nagy a szórás a másolatok minőségében, amihez én hozzátenném, hogy bizonyos esetekben egyazon jármű különböző példányai közt is óriási tud lenni a szórás. Remek példa erre a Beczl tulajdonolta 190E és az én példányom közti különbség.

Az én példányom lényegesen szebben van összerakva, mint az ami Beczl-nek - link fent - van. Ebből a szögből egészen rendben van, nemde?

Na, itt azért már látszódik, hogy "kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de a miénk".

Engem meglep, hogy megtartották a nyitható ajtót az eredetiről és nem egyszerűsítették le a modellt.

Pizzakormány? Ugyan már!

Az eredeti Sikut 1984 és 1988 közt gyártották.

Ha nem lennének ilyen rémes kerekei...

...mennyivel jobb lenne! Egyébként egészen lelkesen gurul rajtuk.

Az ERTL-koppintás Batmobile-on is ugyanilyen logó volt. A legjobb a kis korona az M-en, mint Zámbó Jimmy emblémáján.

Nincsenek megjegyzések: