2023/05/28

Metalcar Atlas Garbage Truck

A gyerekkoromban nyúzott kisautók visszagyűjtése kapcsán került fel a bakancslistára az itt látható kukásautó. Szerencsére pont ugyanabban a kivitelben sikerült beszereznem, mint amilyenben megvolt anno. Nem mellékesen tökéletes állapotban is. Egy szemétszállító autó szinte minden kisautókat készítő cég kínálatában megtalálható - a mentő, tűzoltó és rendőrautók mellett -, hiszen elég sok lurkó szereti. Én is így voltam vele, a narancssárga-szürke kombináció olyan volt, ami anno rohangált a városban, szóval jól át jött a dolog.

A Metalcar Atlas másolatokat már ismerjük korábbról, erről a kivitelről is volt már kép a nagy összefoglalóban, de most alaposan körbefotóztam a sajátomat. A felépítmény mindig is tetszett, meglepően részletes kidolgozású, a felnyitható hátsó része csak növelte a játékélményt. A rögzítése viszont eléggé esetleges, ugyanis a teherautó platójára egy szürke lap van rögzítve, amire csak úgy "rá kell húzni" a hordós részt. A plató gyakorlatilag szétfeszíti a tartályt, és attól rögzül, szóval nem egy túl stabil megoldás. Valószínűleg ezért is tűnt el a legtöbbről annak idején. Én erre nagyon vigyáztam, bár volt, hogy keresnem kellett, mert leesett róla, de aztán kompletten eltűnt úgy ahogyan van.

Akkoriban a feliratokkal, matricákkal nem nagyon foglalkoztam, már ami a jelentését illeti, de most rákerestem, hogy miért pont francia vonatkozású matricával látták el. Az ok eléggé prózai, ugyanis egy Majorette Mercedes kukásautóról vették ehhez a mintát, szinte egy az egyben átvették az egészet. Ez azt is megmagyarázza, hogy miért tűnik kicsit kicsinek a felépítmény az autóhoz képest.

Pont ugyanilyennel játszottam gyerekkoromban
Felnyitható a hátsó rész, de betömködni semmit se lehet innen
Párizs tisztaságáért dolgozik
Részletgazdagsága szerintem teljes mértékben megfelelő
A plató, ami rögzíti a felépítményt
Gyanítom nem a véletlen műve a hasonlóság (Majorette képek forrása: ebay.com)
Azért az eredetin több a részlet
A bordázat is eltűnt és látszik, hogy ez is le van falazva a tartály felé

3 megjegyzés:

Trolleybus írta...

Emlékszem erre, bár ismertem a Majorette-tet, akkor nem tudtam az innenső "rokonságról", sőt igazából a Matchboxéról sem. A hetvenes évek második fele fehér folt volt sokáig, mert nem volt ebből a korszakból katalógusom, az Atlas pedig szintén ennek a kornak a terméke. (A Majorette meg még nagyobb folt volt.) Mivel nem lehetett "beleszemetelni" gyorsan ki is hunyt az érdeklődésem iránta.

Sam. Joe írta...

Ugye, hogy azok a jó játékok, aminek a platóján nincs semmi - vagy ha van, le lehet venni -, a "dobozába" lehet tenni dolgokat és így tovább?!

Trolleybus írta...

Persze, ez mindig egy szerethető plusz, persze a rongálódás és a tartozék elvesztésének veszélyével.