E lapokon ritka, a mi földrajzi koordinátáinkon jobbára ismeretlen márkától származó kisautót láthattok ebben a postban, ami a méretarányában is némiképp kilóg az itt láthatóak közül.
DS Break, Safari, Estate, Wagon,
Station Wagon...
A
nem evilágian szép Citroën DS-ről értekeztünk már korábban
a Matchbox értelmezése kapcsán, úgyhogy a típusismertető ezen
része megvan. A kombiról azonban egy szót sem szóltunk, hiszen
nem volt miért. 1960-ban dobják piacra. Igazi világautó,
forgalmazzák az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban,
de még Ausztráliában is. Attól függően hogy mely piacra szánják
számos néven ismert – lásd az alcímet. Ezen kívül
természetesen felszereltségben is sokféle verziója akad, de erről
mindjárt mutatok ábrát lentebb. A Rájen itt a szomszédban –
pontosabban nem is ő, hanem egy beszállítója – még
évekkel ezelőtt szpottolt egy hollandus példányt. Érdemes
átkattintani és megcsodálni. A DS szerintem vitán felül szép, a
belőle képzett kombi esztétikuma már vitatható, de mindenképpen
valami egészen földön túli jelenség, mint mondjuk egy Star
Trek-ből szalajtott shuttle.
A civil verzióból a Citroën mentőautót is faragott. Amennyire sikerült kihámoznom, ez Citroën termék volt, nem pedig külsős cég átépítése, ugyanakkor több cég is foglalkozott a mentő verzió átépítésével, mind tetőmagasítás, mind mentőfelszerelés terén. Rengeteg kép van róluk a neten, de jellemzően elég kis felbontásban. A YouTube-on található egy remek, rövid videó egy 1966-os, Spanyolországban honos példányról. Sajnos nem ágyazható be. Ha kíváncsiak vagytok a belsejére, mindenképp kattintsatok át ide!
A mentőautó verzió gyári, de több cég is foglalkozott az átépítésével, legyen szó akár magasított tetőről, akár belső felszerelésről. (Kép: www.nuancierds.fr)Amit viszont sajnos nem tudtam kitúrni, az a motorizáltságára, illetve a hajtásláncra vonatkozó adatok.
Husky
Beczl
kollégának köszönhetően a kisautógyártó történetét
alaposan körbejártuk. Ha érdekel benneteket behatóbban a téma,
akkor
erre induljatok el. Nekem eddig egyetlen Husky kisautóm volt
mutatóba, de mint a mellékelt ábra mutatja, a
flottám pont a duplájára növekedett.
Erre
a némiképp viharvert katonai mentő példányra egy börzén
figyeltem fel – nem mostanában volt ez sem. Érdekessége, hogy
nagyon-nagyon apró. Szerintem nem lehet hinni a neten fellelt adatnak, hogy a méretaránya 1:50. Szerintem sokkal kisebb kell, hogy legyen, de még csak találgatni sem merek. Ugyanabban az évben dobja piacra a
Husky, mint a Citroën az igazit, 1960-ban.
Érdekes, hogy a legtöbb mentőautón nincs tetőcsomagtartó. Ez nem a Husky fura elképzelése, az eredetiről készült legtöbb fotón bizony ott figyel ez az akszesszoár. Vajon mire használhatták? Talán nem tűnik fel, de igényes részlet: A b-oszlopok mögött bizony sötétítettek az "üvegek"!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése