Szerepelt már e lapokon MAN F8-as vontató az EFSI-től, de ennek a postnak nem ez a főszereplője, hanem meglepő módon a vontatmánya.
Régebben említettem, hogy a masszív EFSI kontingens egy (igazából két) börzés beszerzésből származik. Ilyenkor nem ritka, hogy a kamionok és a vontatmányaik összekeverednek, mert az eladó nincs képben. Gyanús volt nekem, hogy itt is ez fordulhatott elő, mert annyira elütött a kék feliratú tartálytól a piros MAN vontató. Ugyanakkor annyira ismertük az eladót – a többesszám annak szól, hogy porsche kolléga mint előretolt helyőrségem és dílerem mozog a börzéken és arcán kaján vigyorral dönt anyagi romlásba, amiért nem tudok elég hálásnak lenni neki – hogy tudjuk, hogy ő is gyűjtő és profilt tisztít, ergo tudja mit árul.
Aztán a meglehetősen hiányos és az is erősen megkopott némettudásomat latba vetve értelmeztem a tartály feliratát: „IWS Aurepa, tartály- és speciális jármű”. Tehát ebben az összeállításban nem a vontató a lényeg – amit ugye a fentebb már linkelt postban alaposan elemeztünk –, hanem a vontatmány! Minden igyekezetem ellenére is csak annyit sikerült kiderítenem, hogy az IWS, az a tartálykocsikat is gyártó Industriewerke Saar GmbH Maschinen-Fahrzeug-und Aggregatebau, de hogy az Aurepa már a termék neve, vagy még a gyártóé... Passz! Szóval ez egy német cég volt valamikor a múltban, de sem a termékeiről sem a történetéről nem leltem semmit. A legerősebb találatom egy olyan gépjármű kereskedőnél volt, aki egy Aurepa tankert kizárólag „afrikai exportra” (!) hirdet, ami az én olvasatomban azt jelenti, hogy olyan régi, és/vagy olyan állapotban van, hogy legálisan az Öreg Kontinensen már nem futhat, elbontani meg veszélyes hulladékként kéne.
Maga a tartályos félpót érdekes szerzet. Nem vitték túlzásba a kialakítását, helyenként eléggé elnagyolt is. Nem mondanám hogy rossz, de nem is kiemelkedő – az ős-Matchbox félpót tartálykocsi például megeszi reggelire.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése