2021/04/09

Matchbox MB-74 Porsche 914 - feljavítás

A Matchbox Porsche 914-e sszerintem kicsit alul prezentált darab a kínálatban, pedig a gyenge pontját leszámítva - nem írom le újra, hogy a fekete szélvédő az - nagyon korrekt kisautó minden tekintetben. Éppen ezért nagyon megörültem, mikor napvilágot látott, hogy a 2021-es évre újra bekerül a kínálatba.

Örömöm azonban csak addig tartott, míg meg nem láttam róla az első képeket, hogy miként is került be az 1-100-as sorba, mint MB-74. Szerencsére új színt kapott, a fehérre esett a választás, amit rögtön igyekeztek is kicsit feldobni. Ezzel a szándékkal semmi bajom sincs, de valahogy a végeredmény nekem nem adja ki, nem igazán mondanám szépnek. Egyetlen pozitívuma, hogy frankó piros színű Porsche felirat került az oldalára. Amerikai kivitelt kaphattunk az oldalsó helyzetjelzők meglétéből ítélve. A dekoráció és egyéb kiemelések sora azonban itt véget is ér, lámpa festés sem elöl, sem hátul nincsen, ahogyan a szélvédő keretét is elkerülte a festés. A krómozást is megvonták tőle, ami a beltérnek nagyon jót tesz, a külcsínnek már kevésbé, ezt kompenzálva világos szürkét választottak ezen elem színének. Ennyi megvonás után azonban kaptunk újfajta felnit, azt is mindjárt piros színben, ehhez passzolóan az alváz is piros színű lett. Na, ez a két dolog ami nagyon nem tetszik rajta, az egésznek olyan bazári kinézetet kölcsönöz, szerintem abszolút nem passzol hozzá.

Egyből megfogalmazódott bennem, hogy kár lenne veszni hagyni az új színben rejlő lehetőséget, így beszereztem egy másodpéldányt is, hogy azt kicsit feljavítsam. Elsőként az alvázat vettem kezelésbe, kifúrtam a kipufogót és lefestettem az egészet matt feketére. A beltérhez nem nyúltam, nincs bajom ott azzal a szürke színnel, azonban a lökhárító részét lefestettem a frissen beszerzett króm filcemmel. A szélvédőt sem hagytam érintetlenül, a keret kimaszkolása után fehérre festettem, majd a kis háromszög ablakot és B oszlop hátulját krómoztam le az ablaktörlők mellett. A karosszérián kifestettem elöl és hátul is a lámpákat, valamin krómozás alá kerültek a kilincsek és a visszapillantó tükör. Igazából nem sokkal csináltam többet rajta, mint amit korábban a Matchbox ne tett volna meg alapból, mégis nagyságrendekkel emeli meg az autó kinézetét. Összerakás előtt kicsit gondban voltam, hogy milyen kerék is kerüljön alá. Egyértelműen olyat szerettem volna, ami még nem volt, ám amit fejben elterveztem hozzá az valahogy még sem lett az igazi. Így tovább turkáltam a kerék felhozatalaim között és megakadt a szemem a klasszikus 8dot-on. (8dot = "Nyolcpöttyös" kerék. Matchboxszexualitási szakzsargon. Az elfogadott nézet szerint, ez a felni mindennek jól áll. És tényleg. A szerk.) Alápróbáltam és egyből megtetszett, ráadásul a nyomtávja is passzolt, szépen kitölti széltében az íveket. Egy kicsit azért lefrissítettem azon is a krómozást majd összepattintottam a kisautót.

Nekem nem adja ki ez a színkombináció
A kerekek nyomtávja sem az igazi
Eredetileg nem sok lámpafestést kapott

Meglepően jól áll neki ez a kerék is
Tetőlevétel elmaradt, mert olyan már volt itt
Nem nagyon látszik, de már "lyukas" az a kipufogó
Ízekre szedve
Matchbox Porsche 914 - MB-74

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia
Szuper lett
Ezek is szegecselve vannak mint a régiek? Azt hogyan lehet elválasztani a kasznitól? Köszönöm

porsche írta...

Szia!

Köszönöm szépen.
Igen, szegecselve van ez is, így azt le kell fúrni.