Megint egy Honda Civic? Megint egy Honda Civic!
Azt hiszem, talán csak a Ford címkéje mutat több bejegyzésre a blogon, mint a Hondáé. Hogy miért? A kisautó-gyártók jobbnál jobb példányokkal látnak el minket gyűjtőket, így nem kell csodálkozni azon, hogy sok kerül közülük bemutatásra. És hogy mennyi minden van még, amit be szeretnénk mutatni, az megint egy más történet...
Civic EF, alias 4. generáció
1987-ben a Civic típus teljes átalakuláson ment keresztül, hogy a következő évtől globális modellé válhasson. Ez olyannyira sikerült neki, hogy gyártották például a Dél-Afrikai Köztársaságban is. Az AE86-os Corolla kapcsán elemeztem már egy kicsit a japán autós
nevezéktant, de most sem mehetek el mellette. Az EF Civicek a 4. generáció utolsó példányai, nagyjából a 90-91-es modellévből. Motorválasztéka kizárólag benzinesekből állt 1,3-1,6 literes hengerűrtartalom között, illetve ebben a típusban jelent meg az első VTEC. A karosszéria lehetett 3 ajtós, szedán, coupénak a CRX típus nevezhető, illetve létezett az emelt tető- és/vagy hasmagasságú, összkerékhajtással is rendelhető Shuttle. 4, 5, valamint 6 sebességes kézi-, kényelmesebb vevőknek 4 sebességes automata váltóval volt rendelhető, a motortól is függően. Sokáig nem marad a kínálatban a típus, 91 végén váltja a gömbölydedebb ötödik generáció, csak a Shuttle él túl egészen 1996-ig.
Mit hozott ki ebből a Hot Wheels?
Többször említettem már a blogon, hogy kedvelem a 80-as és 90-es évek típusait, így ez a 2014-ben megjelent Civic is kötelező volt a gyűjteményembe. A belteret le sem fotóztam, mert a feltét nélküli pizzakormányt mindenki ismeri. Nem versenybelteret csináltak, hanem egy normál személyautóét. Jobbkormányos, tehát JDM, kívülről pedig szinte tökéletesen hozza az eredeti formáját. Egyetlen hibája van: a hátsó tengely egy hangyaherényit előrébb van a kelleténél, de ezt is csak akkor vesszük észre, ha közelről, tüzetesen vizsgáljuk.
Mit hozott ki ebből a Hot Wheels?
Többször említettem már a blogon, hogy kedvelem a 80-as és 90-es évek típusait, így ez a 2014-ben megjelent Civic is kötelező volt a gyűjteményembe. A belteret le sem fotóztam, mert a feltét nélküli pizzakormányt mindenki ismeri. Nem versenybelteret csináltak, hanem egy normál személyautóét. Jobbkormányos, tehát JDM, kívülről pedig szinte tökéletesen hozza az eredeti formáját. Egyetlen hibája van: a hátsó tengely egy hangyaherényit előrébb van a kelleténél, de ezt is csak akkor vesszük észre, ha közelről, tüzetesen vizsgáljuk.
Sajnos mostanában megszokott, hogy a tamponnyomás nem tökéletes.
Nem csak az unokán, ezen is kicsit indokolatlan a szárny.
A legkisebb felirat: Programmed Fuel Injection, azaz "Programozott üzemanyag-befecskendezés".
Íme az eredeti. Látszik, hogy a HW inkább egy kicsit módosított csúcsmodellt mintázott meg.
1 megjegyzés:
Ez messze a legjobb festésű CEF amit eddig láttam! Az enyémek sokkal vacakabbak. Ez az a kisautó, amiből NEM LÉTEZIK tökéletes festésű. Ez van. 8-(
Megjegyzés küldése