A
múltkoriban meaculpáztam, hogy elhanyagoljuk a mezőgazdaságigép
vonalat a Matchboxnál. Hát ne érje szó a ház elejét, most
pótolom.
Na de ennyi?
Mint
azt már a fentebb linkelt postban is leszögeztem: Sajnos kicsit sem
értünk a mezőgazdasági gépekhez. Míg személygépkocsik, kis-,
közepes és nagy teherjárművek esetében elég jó
eséllyel meg tudjuk állapítani, hogy mi lehetett az eredeti,
ha úgy mintáznak egy létező típust, hogy nincs rajtuk márka és
típusjel, a mezőgazdasági gépek számunkra teljes terra
incognita.
The Wurzels, Combine Harvester című dala, DJ Tommi Samara ajánlásával!
Ez
esetben elképzelésem sincs, hogy ez a betakarítógép mire hajaz –
már ha egyáltalán hajaz valamire is. Az biztos, hogy kombájn, meg
az is, hogy a
már citált felmenőjétől örökölte a forgókaszát – a
vágóasztalt nem, az más – meg a hátsó kerekeket.
A
bizonyosan Claas terméket mintázó gépet nem közvetlenül követte
ez, volt hat év kihagyás betakarítógép fronton. 1978-ban
debütált, mint MB-51, tartotta magát 1982-ig, bár ez utolsó
évben az Egyesült Államokból eltűnt. 1999-re és 2000-re aztán
még visszatért afféle hattyúdalra, de öt piacon, négyféle
számozással.
Az
érdekes az, hogy még az első öt évében is úgy változtattak
rajta jelentősen, hogy abból a felületes szemlélő igazából
semmit sem vett észre. Azon túl, hogy az első, nagy kerekei
változtak – a nagy regular
wheel-ből, díszítetlen Superfast lett –, teljesen elhagyták
az alvázát. Ezt elmagyarázni nagyjából lehetetlen, de a képekről
kiderül majd, hogy hogyan jártak el.
Egy
dolgot viszont töredelmesen be kell ismernem: Halvány fogalmam
sincs róla, hogy hogyan lett nekem ebből a holmiból három! És
még ezen kívül is van, csak mint remek farm-készlet része, tehát
azokról tudom, hogy hogyan és miért lettek és az indokolt is. De
hogy ebből hogy halmozódott fel ennyi? Pedig semmilyen
tudatmódosító szert sem fogyasztok...
Ezek itt színárnyalat változatok, bár nem biztos, hogy látszik rajtuk. Normális esetben nem halmozok olyan változatokat, amikről csak akkor látszik, hogy eltér a többitől, ha hosszas összehasonlító, érzékszervi vizsgálatnak vetjük őket alá.
Kombájnok eddig nem látott szögekből. Mint az itt jól látszik, a tetejükön lévő készség körbeforgatható.
Balról regular wheel, jobbról Superfast verzió.
Így egyszerűsítették le a modellt. Kis módosítás után egyszerűen elhagyták az alvázát.
5 megjegyzés:
Nagyon örültem a mai post-nak! A gép szerintem egy 1965-ös Massey Ferguson kombájn. A befűzött videó szépen mutatja az egyes szerkezeti elemek rendeltetését. A tetején lévő mozgatható cső a gabonatároló rekesz kiürítésére szolgál.
https://www.youtube.com/watch?v=4abEDG9ffoE
Abszolút hasonlít, köszi! Igazából csak a "lépcsőházat" látom nagyon eltérőnek.
Ahogy elnézem az oldalról készült képet, úgy látom a superfast vágóasztala már kevésbé hegyes.
porsche
Optikai csalódás. Egymás mellé téve a hármat - itt vannak még az asztalon - pont az egyik SF a leghegyesebb, de egyértelműen nem szándékos, inkább ennyit deformálódott / kopott a szerszám.
Igen, pont fordítva írtam.
Dúúrva, a nem vagyok robot pipa után képekből kellett kiválasztanom, hogy melyik leves XD
Megjegyzés küldése