Ebben
a fejezetben inkább csak gondolatébresztések lesznek, mintsem
szájbarágó és pontról-pontra követendő technikai utasítások.
Nem irigységből nem adom át ezeket a részleteket, hanem mert
mindenkinek a saját útját kell járni, a főbb irányelvek és
szabályok figyelembevételével. Természetesen adott igények
technikai megvalósításában szívesen állunk mindannyian
rendelkezésre a meglévő tudásunk és tapasztalatunk erejéig, de
ez a kérdés olyan sokszínű, hogy csak adott felvetésre lehet
igazán értelmes és a lehetőségekhez képest mélyreható választ
adni.. Szándékosan nincsen "hogyan csináld" fotó sem ebben a postban, hiszen itt
egyrészt ötletek, gondolatébresztések sorolódnak, amik sokszor
még meg sem valósultak, csak ötletként merültek fel bennem
egy-egy autó nézegetésekor. A szavak alapján legyen mindenkinek
agymenése és kezdjen el ihletet gyűjteni. Nagyon nehéz
általánosságban beszélni írni egyedi dolgokról. Ez a fából
vaskarika tipikus esete. Mégis néminemű tuning ötleteket szeretnék
felvillantani.
Fokról fokra
Átalakított kisautók Sam. Joe gyűjteményéből, Andrew0807, Porsche, Rájen és egy ismeretlen mester műhelyéből.
Fokról fokra
Ha
egy kitalált, legyártott és megszokott Matchboxot bármilyen módon
átalakítunk az már egy teljesen egyedi példány lesz, a tuningolójának
a kézjegyével. Mindegy, hogy csak egy új festést kapott vagy a
felismerhetetlenségig átgyúrta az illető, a kocsi már az ő
jellemzése is egyben. Minden értelemben! A legegyszerűbben a
kerékcserével lehet operálni. Akár Matchbox kereket teszünk fel
a régi helyett, akár teljesen máshonnan valót, nagyban
megváltoztatja az autóról megszokott képet. Talán innen indul a
tuning. Továbblépés, amikor egy kicsit nagyobb kerék kerül alá.
Ekkor már a kasznit is meg kell kicsit emelni, netán
sárvédő szélesítést is illik tenni rá és a kerékív kivágást
is nagyobbítani kell. Lehet rátenni kiegészítőket: szárnyakat,
spoilereket, kipufogóvégeket, tetőcsomagtartókat, vonóhorgot,
ködlámpát. Akár házilagosakat akár más autókról
érkezetteket.
Az
ablak egy különleges téma, amiről már volt szó korábban. Lehet
felújítani de ki is lehet cserélni például különböző árnyalatú
iratborítóra is. Az íveknél nagyon kell figyelni, az már
komolyan abszolválandó feladat. Ha valaki nem akar vagy nem tud
belebonyolódni a gyártásba de a régi már használhatatlan,
felújíthatatlan, akkor „lefóliázhatja”, vagyis fényes
feketével befestheti. Ablak „befalazása” vs. ablak kivágása.
A
beltér átalakítása szintén jó falat, a kormánycserétől a
sportülésekig sok minden belefér. Nemlétező belterek
kialakítása. A motorok variálása, egyikből a másikba hekkelése
szintén érdekes lehet, arról nem is beszélve, hogy magát a
motort is adott esetben le lehet gyártani (például néhány
sorhatosból V12-est előállítani).
Esztétikai kérdés
Esztétikai kérdés
A
lámpák kiszínezése alapnak tűnik, de nem is olyan egyszerű mint
hinnénk. Sok múlik a festéken például. És itt is befigyelhet a
„Lexus lámpák” színvilága is akár. Ennek a látványnak a
kifejlesztésére még nem láttam példát ilyen léptékben. Az
első fényszórók tuningja (üvegstrassz implantátum) már komoly
kihívást jelent. A karosszéria egyes darabjainak levágása
egyszerű módszer, viszont ha egy-egy karosszériarészt új
formában készít el valaki, azt meg lehet süvegelni egyből.
Utcaiból hotrod kialakítás, nagyon népszerű lehet, minimális
(szabály)kötöttséggel, nagy fantáziával, bőséges
forrásanyaggal a háttérben.
Teherautók,
kamionok átgyúrása, tengelyszámok növelése, csökkentése vagy
akár a felépítmények átvariálása, cseréje, új gyártása,
külön nagy kategória. Nagy pótkocsi felületekre egyedi
dekorációk gyártása. Utánfutók átértelmezése más célra,
más léptékre: már volt erre is példa. Kékfényes autóból
polgári autó vs. polgári autóból kékfényes autó. A
„weathering” azaz használat során beszennyeződött,
elhasználódott külcsín megszobrászkodása. A karosszéria
avulása, kopása, rozsdásodásának ábrázolása. Nem kis kihívás
ezt jól elkészíteni ebben a léptékben. Az átalakítások
kategóriában végtelen számú üres virtuális rekesz van még.
Töltsük meg együtt őket!
lX. rész: Extrák, tippek, trükkök
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése