Nagyon régen
mondtam ilyet új kiadású Matchboxszal kapcsolatban, de most
mondom: Menjetek el játékboltba, supermarketbe és vegyétek meg
ezt a kisautót, mert ennyire szép – megkockáztatom hogy, elegáns
– festést, ennyire jól kidolgozott kisautón jó ideje nem
produkált a Mattel!
Az ötödik
A
Corvette sztorival úgy vagyunk, mint a piranhák a kiszemelt
áldozattal: Először csak bele-belekapnak, amikor már eléggé
kifárasztották, akkor meg nekiesnek és kivégzik. Mi a
bele-belekapás fázisában vagyunk. Letudtuk már az
első generáció érdekes történetét, aminek az ad egy különleges aktualitást, hogy június 30-án volt 60 éve, hogy az első Corvette legördült a gyártósorról. Volt itt hatodik
generáció (C6), is sokféle inkarnációban, meg még elvétve
egy-két másik generáció is. (A
teljes Corvette regény ömlesztve itt.) Az ötödik generációról
ez az első anyag.
A
Corvette filozófiája egyik generációnál sem változik egy kicsit
sem: Minden más konkurenshez képest sokkal olcsóbban nyújt
szuper-sportkocsis autózási élményt. A C5 sem más. 1997-től
2004-ig kínálják kupé, kabrió és keménytetős változatokban.
Az alapmodell kupé és a kabrió, ha a hatsebességes kézi váltóval
szerelték őket, akkor 0-ról 60 mérföldre óránként –
sacc/kb. 0-100 km/h – nagyjából 4,7 másodperc alatt gyorsul fel,
amit bizony olyan versenytársak tudnak, mint az Aston Martin DB7
Vantage, Ferrari 360, meg Porsche 911 Turbo. Az álló helyzetből
negyedmérföld 13,2 másodperc alatt megy neki, a táv végén már
109 mérföldes óránkénti sebességgel (valamivel több, mint 175
km/h) szedi a lábait.
Az
erőmű kínálat sokasága nem zavarta össze a vásárlókat, az
alapverzióknál – most szándékosan nem akarok foglalkozni a
spéci kiadásokkal, de ha valaki majd csinál mondjuk egy 1988-as
Indy 500 Pace Car replikát kisautóban és lesz nekünk olyan, akkor
majd kivesézzük, becsszó – egy 5,7 literes V8-as nagyblokk,
nevesítve az LS1-es. Ugyanez a moci számos
kortárs GM modellben teljesít még szolgálatot. Papírforma
szerint 345 pacit szabadít a hátsó kerekekre, de a pletykák
szerint ez is alulértékelt adat. 2001-ben váltja az LS6 kódú,
hasonló hengerűrtartalmú motor ami a papírforma szerint 350 lovas
ménest rejteget. A váltókat tekintve kétféléből lehet
választani, a már említett hatsebességes Borg-Warner T-56-os
manuálisból, amivel a 282 km/h-ás csúcssebességet tudja a C5-ös,
illetve egy négysebességes automatából.
Nagyon tetszenek a Corvette-ek, boldogan ki is próbálnék egy ilyet, de sohasem kéne egy ilyen gép, mert biztos kinyírnám magam benne. A Corvette tipikusan az az autó, amit csak úgy engednék vezetni, hogy a sofőrnek le kelljen nyomni egy sportkocsi vezetési kurzust. Szóval lenne egy „Corvette” kategória a jogsiban, ha rajtam múlna, ami jó lenne Dodge Viperre is – azt még nagyobb öngyilkos mobilnak gondolom. Hogy miről is beszélek, azt mi sem bizonyítja jobban, mint az alábbi videó, ahol – mit ad isten – egy C5-ös és C6-os versenyez(ne) pirostól-pirosig.
Reciclálva
Nem
mondom, hogy példa nélkül álló az ilyesmi, de közel sem
jellemző a Matchboxra annyira, hogy időnként elővesznek régebbi
öntvényeket. Ez sokkal inkább a Hot Wheelsre volt jellemző eddig,
mert mostanában – fogjátok majd látni későbbi postokban is –
ezt a trükköt a Matchbox nevű márkájával is eljátssza a
Mattel. Amúgy ez megér egy kis kitérőt! Nekem nem fáj a dolog,
ha olyan modellekért nyúlnak a fiókban, amik klasszak és
izgalmas, új festésekkel meg kerekekkel lehelnek beléjük új
életet. A jelen helyzet pont ilyen.
A
lenyitható tetejű C5 2001-ben debütál, mint MB-57. Egy évvel
később már MB-11, 2003-ban meg MB-08. Nem mondom, hogy csúnyák,
de inkább a „semmi extra” kategória nálam, még leginkább a
metálbordós premiermodell az, ami tetszik. 2008-ig pihen az
öntvény, hogy akkor MB-25 legyen és metálropi színű. Ez is
inkább tetszik, mint nem, de lehet, hogy otthagynám az üzletben,
pedig ezen ki vannak emelve a világítótestek – mint ahogy azt
hiszem ott is hagytam. Persze a köztes időben el-elpattan egy-egy
ötös, meg tízes csomag részeként, de azokra is inkább azt
mondom, hogy semmi extra. A
verziókat nézzétek meg a BAMCA-nál.
Ezzel
megérkeztünk a jelenbe! A british racing green-re hajazó zöld
festés, a vastag fekete csíkkal, melyet ezüsttel szegélyeztek
telitalálat! Az arany szegélyű, fekete ötküllős kerekek nagyon
jól mutatnak a zöld fényezés alatt, a barna beltérrel
kifejezetten ízléses a végeredmény. Sajnálom, hogy a
világítótestekre nem jutott festés, mert akkor hibátlan lenne –
és előre nem is kellene, mert a bukólámpái csukva vannak.
Esetleg az ezüst szegély is lehetne arany, de ez már csak tényleg
a kákán a csomó keresése. Amúgy minden más is rendben van. Sok
apró részletet alakítottak ki fémből – beleértve a tükröket
is. A beltér is bővében van az apró részleteknek, ami egy
kabriónál igencsak hektikus pont, és még a kormánya sem egy
pizza!
Hallgassatok
rám, ha a C5-ös Corvette megmozgatja a fantáziátokat, akkor ezt a
Matchbox verziót ne hagyjátok ki, mert közel telitalálat!
Bukólámpás, tehát csajozós! Corvette C5 kabrió reciclálva 2001-ből.
Régen volt ennyire szép színezésű új Matchbox a kínálatban! A fényképezőgép valamiért nagyon felerősíti a metál festés szemcséit, a valóságban sokkal szebb.
Szép, részletes a beltér is és a színe is jó.
Ha ki lennének emelve a világítótestek, tökéletes lenne.
3 megjegyzés:
Az aranyozás a felnin nekem sok, ha pusztán feketén hagyták volna, jobban tetszene.
Kagylós benzinkút ajándékozott meg
egy metálropi színü c5-el ez ütős.
Ennek az újnak ronda a beltér színe,
a szélvédőé is, és egy kerékcserét is
megnéznék rajta. A színe tényleg tuti
,én tennék egy szürke 60-as számot a
fekete sávra és a kopoltyúkba is.
Ízlések és pofonok, de... Nem tetszik a színezetlen szélvédő színe?
Megjegyzés küldése