2011/12/01

AutoWorld True Limited Edition Dodge Challenger


Nem szokásunk, olyan kisautókról írni, melyek nem voltak a kezünkben de ezúttal kivételt teszek, mert valami olyasmit találtam, amiről nem is tudom mit gondoljak.

AutoWorld
Bevallom őszintén életemben nem hallottam még az AutoWorldről addig, míg kedvenc amerikai autós periodikám blogján nem ugrott elém róla egy post. Dióhéjban ez egy amerikai manufaktúra, mely mögött az a Tom Lowe nevű úr áll, aki a kilencvenes években visszahozta a tetszhalálból a Johnny Lightningot.

Legújabb sorozatuk a True Limited Edition (Valódi Limitált Kiadás). A méretarány 1:64, az első megmintázott autó a széles testű Dodge Challenger. A kidolgozottság egyenesen fantasztikus, nyitható motorháztető, mely egyedi gyári számot visel a belső oldalán, gumiköpenyes kerekek, külön darabból készült kipufogórendszer és a többi. Tényleg nagyon szép, de ettől még nem lenne érdekes annyira, hogy úgy írjak róla, hogy nem szorongatom itt a kezemben.

Dlágaszág
Limitált kiadásokkal teli a padlás, de amitől ez izgalmas, hogy az AutoWorld azt mondja, hogy összesen 15 000 darabot fog ebből készíteni, aztán megsemmisíti a szerszámokat, nem lesz több ilyen, így adja ki a valódi limitált szériát. (Pontosítok: Több forrásból szedegettem össze az információt és a kis mozaikok állnak össze úgy, hogy azok a számok jönnek ki, amiket említek.) Ha lehet hinni a céges videónak (lásd alább), akkor négy színben fog készülni a Challenger, egyenként más-más mennyiségben. A fekete dobozára (lásd alább) rá van írva, hogy 5000 van belőle, a Hemi-narancssárgából 1500, az ezüstszürkéből 3000 (lásd a linkeket) készült. Innen már nem nehéz összematekozni, hogy a fehérből akkor ezek szerint meg 5500-at készítenek – feltételezve, hogy nem lesz más szín. Az árak kőkemények, az ezüst 25 amerikai dollárba (cirka 6250 válságforint), a narancs 30 zöldhasúba (kb. 6750 forint) fáj, a másik kettőnek ugyan még nincs nyoma a cég oldalán, de a fentebb már linkelt Hemmings Auto Blogs úgy tudja, hogy 15 dodót (kb. 3750 forint) kérnek értük.

Még az ártól sem ragadtam volna szövegszerkesztőt, de az AutoWorld készített egy videót arról, hogy látványosan tönkreteszik a szerszámokat (lásd alább), plusz minden dobozba bekerül egy inci-finci fémforgács, amiről azt állítják, hogy az öntőszerszám egy darabja. Na, az én agyam itt hajította le az ékszíjat.

Vakulj paraszt?
15 000 darab kisautó azért az nem kevés, még akkor sem, ha a különböző színek miatt limitált kiadású. A videón látszik, hogy egy ilyen szerszám a kisautó méretéhez képest nem kicsi, de igazán nem nevezném óriásinak. Ha még fel is aprítják, azért az szép nagy halom fémforgácsot kell, hogy kiadjon, hogy kijöjjön 15 000 darab fémhulladék a kisautók mellé.

Hogy kegyetlenül őszinte legyek, egyáltalán nem vagyok hajlamos meghatódni attól, hogy ledarálták a szerszámokat, azt meg kifejezetten hülyítésnek tartom, hogy a műhely padlójáról összesöpört fémhulladékot mellécsomagolják.

Mit gondoltok erről? Szavazzatok és kommenteljetek!

AutoWorld True Limited Edition Dodge Challenger. Nem nézné 1:64-nek senki a kép alapján.
 Eredeti műhelyhulladékkal! (A képek forrása a Hemmings Auto Blogs)

Így pusztul a szerszám. Ki hatódott meg?

Megszavaztátok! Szerintetek az AutoWorld TLE:
Muhahahahahaha!
  4 (22%)
 
Parasztvakítás!
  8 (44%)
 
Belefér!
  5 (27%)
 
Húú, mekkora ötlet!
  1 (5%)
 

Szavazatok száma: 18

11 megjegyzés:

Rudi írta...

Azért lehetne legalább visszapillantó tükör rajta. Azon kívül jó lett. Kicsit a Jada 1:64-nek nézem, ami azért inkább 1:50.

Sam. Joe írta...

Viszonyítási pont nélkül iszonyú nehéz megítélni a méretét, de a tükrökkel kapcsolatban teljesen igazad van, nekem nem tűnt fel.

porsche írta...

Végül is valamivel ki kell tűnni a tömegből...

Ikarus 256 írta...

Szép, részletes, de nekem nem igazán jönnek be ezek a leültetett autók.
A limitált széria ilyen bizonygatása kicsit vicces szerintem. A mai technológiával ezt a formát pár óra alatt újra lehet gyártani, ha megvan hozzá a program, márpedig a "bezúzott" formához biztos volt. Látni akarom a program törlését is! :-)

Bacsi írta...

Nem rossz, tükör nekem is hiányzik. Emberi áron kéne, már csak azért is, mert Challanger az Challanger :))

Sam. Joe írta...

Ikarus 256: Jaja, szóval formázza a vinyóját és törölje a backupokat is.

pittlaren írta...

Szép, részletes darab....

Ami a többit illeti: szerintem jópofa marketingfogás, mégha - szerintem - nyilvánvalóan nem is igaz. De mint ötlet, és extra a csomagoláshoz, értékelendő:)

Névtelen írta...

Szerintem ez úgy parasztvakítás ahogy van! Ezért biztos nem rohanok ilyet venni!
Amúgy meg a Dodge Challengert például a Greenlight is nagyon guszta kivitelben gyártja, ugyanúgy több színben, úgyhogy ha valaki szeretne onnan beszerezheti, ha még eddig nem tette volna.

Akkor lenne igazán izgi ez a dolog, ha valami olyan kocsit gyártanának le így, amit ezidáig senki. Uncsi ugyanazokat a típusokat a hetvenhetedik bőrlehúzás után is látni.
Erre jó példa a Neo cég autói, amik bár 1/43-as modellek és nem játékok (ennek megfelelően jó drágák is), mégis olyan hiánypótló darabok, hogy az ember szeme könnybe lábad! Reménykedem benne, hogy onnan példát véve a kisautós cégek is felismerik: vannak még jó, eddig hanyagolt, gyártásra méltó darabok és változatok.

RÁJEN írta...

Parasztvakítás, bizony, de engem a cikkben is említett 15 ezres szám zavar. Az tényleg sok. 100 db, 500 db, esetleg 1000 db az már valami. Nyilván a megfizethetetlen szintre emelné a kisautókat, de mondjuk 5000 felett nem is engedném a limitedet ráírni a csomagolásra. Mindemellett nagyon szép járgány!

Névtelen írta...

Igen, a Limited Edition sokszor csak játék a számokkal, ki tudná megmondani ténylegesen mennyi is készült? Talán annyi, talán több.
Ahogy játék a megsemmisítősdi is: honnan lehetne tudni, hogy nincs még szerszám valahol eltéve? Néztem a vidit, kicsit olyan, mikor Copperfield Dávid eltüntette a Szabadságszobrot, a kis elefántot, meg ki tudja mit. Úgy bárki képes bármit eltüntetni!:)

alecwolf írta...

Alapvetően inkább marketing trükk - de látványos trükk!
Hozzáteszem, a videó szerint a die-cast szerszámnak csak a formaadó részeit semmisítik meg, amit tényleg nem nagy dolog pótolni az eredeti CNC programmal. Más kérdés, hogy nem túl olcsó mulatság.


Ha valakinek igazi ritkaság kell, javaslom a Kyosho 1/64 Hobby Show szériáját, amiből csak néhány száz darabot bocsátanak ki és csak az adott kiállításon (Shizuoka és Tokyo) megvásárolhatók:

http://toyeast.ideoconcepts.com/productimage/a002248a.jpg

A krómfényezéstől eltekintve gyönyörű kisautók!