2011/04/03

Matchbox Dragon Racing Team - Racing Porsche 935 és Porsche 911 Turbo

A Matchbox 1986-ban dobta piacra a kínai horoszkóp állatjegyeivel díszített 12 tagú sorozatát, ami a Dragon Racing Team keresztséget kapta. A változatok száma bár szerintem egyértelmű, tegyük azért tisztába a dolgok: egy évben tizenkét hónap van, minden egyes hónapnak megfelel egy állat. Jelen esetben az autók egytől tizenkettőig terjedő számozást és az egyik hónap állatképét kapták dekorációnak, a Racing Team feliratok mellett. Nagyon nem mertem belemélyedni a kínai horoszkóp tanulmányozására, de valami olyasmit szűrtem le, hogy évekhez, hónapokhoz, de még órákhoz is hozzá lehet rendelni egy állatövi jegyet. A Matchbox kiadásában logikát nem nagyon találtam - pedig biztosan van valami -, ugyanis a megjelenés éve az a Tigris éve volt, ha a számok pedig a hónapok akarnak lenni, akkor nem a disznóval kéne kezdeni - az a tizedik -, ráadásul innentől visszafelé megy a sor, ugyanis a disznót a patkány követi. A Sárkány, mint névadó valamelyest azért érthető, hiszen jobban elad egy kínai tematikájú sorozatot, mint a másik tizenegy állat neve. A tizenkét autóból kettő Porsche, én ezt a kettőt szereztem be magamnak, Joe már korábban mutatta a Mercijét. A tizenegyeses rajtszámú darab egy fekete Racing Porsche 935, ami egy bivaly képét viseli az orrán, a nyolcas pedig egy Porsche Turbo, ami a névadó sárkány versenycsapat színeit kapta - egy Superkings Porsche Turbo is kapott Dragon Racing Team-es festést.

Racing Porsche 935 az Ox Racing Team színeiben
Jól áll neki a fekete szín
Porsche 911 Turbo a Dragon Racing Team színeiben
Nem túl szerencsés a külső és a belső szín kombinációja
Matchbox Dragon Racing Team - Racing Porsche 935
Matchbox Dragon Racing Team - Porsche 911 Turbo

Nincsenek megjegyzések: