Az elmúlt két évtizedből legalább egy tucat autót fel tudunk sorolni, melyekkel a gyártóik a retróhullámra csücsentek fel. De olyan szinten „nem lehet belekötni” szépet mint az új 500-as Fiat nem is annyira könnyű.
Szép
Az
új 500-as 2007-ben debütált és én azóta sem tudtam ráunni.
Annyira időtlenre sikerült a forma, hogy egyszerűen – legalábbis
nekem – nem volt képes megöregedni ennyi idő alatt. A 2016-os
faceliftet én teljesen feleslegesnek gondolom. A gyáriak is csak
igen óvatosan nyúltak hozzá és nem is rontották el azt ami eleve
jó volt. Sőt! Szerintem nem is javítottak rajta. Annyira stílusos,
hogy azokon, akik azt mondják rá, hogy „csajkocsi” azokon csak
elnézőleg tudok mosolyogni és egyáltalán nem a felpaprikázott
Abarth változatok miatt. Ami azt illeti a „sima” verzió nekem
jobban is tetszik, a morcosítás elvesz valamit a bájából.
Kedvelem a kis verdákat – ami azt illeti az
első autóm egy Kispók volt – és egy ilyenből ha kiszállsz
soha nem leszel az a bizonyos ellenszenves pénzes kuki. (Bár van
pár típus, aminek a kedvéért megpróbálnék együtt élni ezzel
az imidzsel.)
A TotalCar használttesztje nem csak azért remek, mert kiszervezhetem vele a típusismertetőt, de azért is, mert az ott látható autót én úgy kérném ahogy van, ebben a színben, ilyen kerekekkel – bár a lemezfelnit mímelő retro kerekekkel is ránéznék élőben –, köszi! Elképesztően tetszik, de lehet, hogy mivel én is használnám második, városi autóként a családban, nagyobb motorral és az Aisin beszállította hatsebességes automatával is megvizsgálnám.
Van a Matchboxszal évjáratpontos katalógusunk is hozzá. Ez úttal az amerikait választottam, ami abból a szempontból érdekes, hogy a Fiat – pontosabban a Stellantis – az USA zsíros piacán való újrapróbálkozásának pont az új 500-as volt a stratégiai csapásmérő fegyvere.
Minőség, oh!
Megkockáztatom, hogy ez az öntvény klassz. 2021-ben debütál, azóta minden évben bekerült az 1-100 sorba és multipakkokba is, kivéve pont 2025-öt amikor csak multipakkokban van, de exkluzív dekorral. Minden eddigi változatát kívánatosnak találom, klassz színeket választottak hozzá, amiben benne lehet a Stellantis keze is. Értsétek úgy, hogy bár a licensing már eleve nem egy könnyű szakma, az olasz autógyártók legendásan nehéz esetek és rengeteg ősz hajszálba kerül, hogy rábólintsanak arra, hogy egy-egy termékük kisautóként inkarnálódhasson. Én még igényelném a fentebb linkelt fehéret is a kínálatból – látom rá az esélyt, hogy a Matchbox új 500-as Turbóját nem idén láttuk utoljára a kínálatban.
Amit ebben a postban láthattok, az a sorban a második, 2022-ben MB-11-ként az 1-100 szériában szereplő változat ebben a 2023-as pakkban újra elsütve. Kívül-belül részletes és remek, nem spóroltak az apró részletek összefestékezésével.
Szerintem sejtitek, hogy most fog következni az a bizonyos „de”. Amivel nem vagyok kibékülve az a gyártás minősége. A fényezés olyan rondán foltos, amit egyszerűen méltatlan a márkához és a gyártóhoz is!
Bocs srácok ott El Segundóban, de én a pénztárcámmal szavazok! Ha így folytatjátok, mások is így fognak tenni!
Ha kíváncsiak vagytok a HKY05 9-Pack teljes tartalmára – már amennyi megjelent belőle eddig e lapokon, akkor kattintsatok a megfelelő tag-re a címkefelhőben, vagy a hozzám hasonlóan lusták kedvéért elhelyezett előző linkre!
Az összes eddig megjelent változata remek színeket kapott.
Elképesztően jó kiállású gyösz és nem csak kisautóként!
Nem spóroltak a festéssel a hátulján sem.







































Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése