2025/09/27

Majorette Serie 300 No.324 - GMC Brigadier Semi Gas Tanker

Régi vágyam teljesült, sikerült beszereznem egy korai Majorette nyergesvontató szerelvényt, mely olyan tartálykocsit vontat, aminek egy enyhén módosított változatát a mai napig használja a cég.

Brigadéros
A GMC Brigadierről már egy korábbi bejegyzésben értekeztünk egy ritka, cseresznyeszedő változat kapcsán. Sok újat nem tudok hozzáfűzni az ott megjelentekhez, ezért engedtessék meg egy teljesen szubjektív megjegyzés: Ha az Opelnek lehetett tengerészeti rangok után elnevezni a személyautóit, a világ legsikeresebb, nyolc bites otthoni számítógépének gyártója is kaphatta így a nevét, akkor egy amerikai teherautót is lehet Dandártábornoknak hívni, szóval nem ér kinevetni!

Öreg tartály, nem vén tartály!
Egy tavalyi postunkban láthattátok azt a tartályos félpótkocsit, aminek a jelen bejegyzésben látható az eredetije. Egyrészt nyilván költségcsökkentettek, ugyanakkor modernizáltak is rajta akkor, amikor elhagyták róla a világoskék hőpajzsot, betöltő nyílásokat helyeztek el rajta és a hátulján hozzájuk vezető lajtorját. Mint helyi, országúti szállítmányozási és nehézgépjármű szakértőmtől – a sógorom – megtudtam, teljesen helyénvaló volt a feltételezésem, hogy az a kék akszesszoár ott hőpajzs és azért nem látunk manapság már ilyesmit, mert annyit fejlődött a szigetelési technika hogy nincs szükség ilyen önsúlyt növelő kiegészítőkre.

Nos, jelen bejegyzés sztárját 1983-1988 közt gyártotta a Majorette. Kétféle verzióban létezik, melyeket az ad ki, hogy hogyan helyezték fel a matricát a tartály oldalára. A logó a menetirányhoz képest előre, illetve hátulra is kerülhetett az adott oldalán. Léteznek színárnyalatbéli eltérések is, de ezek egyáltalán nem szándékosak, ahogy a Matchboxnál Festékkeverő Johnynak, úgy a Majorettenél unokatestvérének, Festékkeverő Jeannak is voltak jobb és rosszabb napjai.

A felirat szerint ez a szerelvény nem folyadékot, hanem folyékony levegőt szállít – mármint a Google Translate szerint. Gyanítom inkább oxigén lesz az, de a francia nyelvet illetőleg még találgatni is csak óvatosan merek.

Nem makulátlan példány, de nagyon örülök neki!

Nem a leggyakoribb, de amerikai motorsátras nyergesvontató, rövid távú fuvarokhoz, hálóhely nélküli nappali fülkével!

Az egyetlen komolyabb hibája, a kipufogócsövének a vége letört ezen az oldalon.

A "Folyékony Levegő" (oxigén?) matrica felhelyezésének módja adja ki a két változatát a gyártás öt éve alatt.
A tartályt modernizálva és költségcsökkentve a mai napig használja a Majorette.

A frissített változat ide, a fehér műanyag alkatrészre kapott egy létrát...

A kék hővédő lemezt betöltőnyílásokra és hozzájuk vezető taposólemezre cserélték - mint a fenti linken az jól látható.

Tehát a logó a matricán eshet a hátulja felé is, attól függően, hogy Matricázó Francoise szerint melyik volt éppen a balos és melyik a jobbos.

Nincsenek megjegyzések: