Ebben a postban egy gyakori és ismert Matchbox, ritkább változatát láthatjátok, ami felett remekül el lehet merengeni, hogy mit csináltak a 80-as, 90-es években jól a Matchboxnál és mit csinálnak most rosszul.
A nagymacska
Haladjunk
sorban! Még
a TotalCar hasábjain jelent meg Bolla Gyuri írása a gyári kódján
XJ40, Jaguar XJ6-osról. Szerintem vétek kihagyni, mert a végére
egyszerűen elkezdi kívánni az olvasó is ezt a járművet. Már
a Bolla György YouTube csatornáról szerepeljen itt egy jelenleg
nyolc videót magában foglaló lejátszási lista. Alább pedig
terüljön el egy 1990-es brit katalógus, ami nem csak az XJ40-est,
hanem annak változatait is tartalmazza. Talán a legterjedelmesebb
ilyen ami valaha e lapokon megjelent, de fenyegetődzhetek azzal,
hogy később ez a post referencia lesz még további bejegyzésekhez,
úgyhogy nagyon is indokolt.
Azt hiszem a fentiekkel sikerült a maximumot nyújtani típusismertető téren – a Matchbox Memories olyan, mint a Mennyország Turist és „Önnek a legjobb szolgáltatást nyújtja –, talán azzal lehetne fokozni, hogyha Gyuri vinne egy kört mindenkit a járművel. Olyan meg valamelyik Parkoló Parádén volt már, csak elmúlt.
Kézenfekvő lenne,
de...
1991-ben jön az első retool és egyúttal a rendőrségi verzió, az az öntvény amit ebben a bejegyzésben láthattok. A nyitható ajtók eltűnnek és a tetőre fényhíd kerül. Az első évben egy egyáltalán nem csúnya, de eléggé jellegtelen, sárga-kék csíkos rendőrségi festést kap. Egyáltalán nem gyakori, élőben még soha nem láttam csak képeken. A jelölése marad MB-01. 92-93-ban az a dekor váltja, amit az alábbi képeken láthattok. Szerintem sokkal szebb és ami még fontosabb, hogy nagyon jól hozza a brit rendőrségi festést. Igen, a szigetországban használtak ilyen luxusautót a rend őrei, gyanítom VIP kísérgetési célokra. Nyomoztam utána, de nem sikerült még csak hasonló emblémát sem lelnem, mint amilyen az oldalára került. Gyanítom fantázia szülte, az összkép visszaadása lehetett a cél és az szerintem tökéletesen sikerült.
1994-ben újabb retool jön, a civil változatról eltűnnek a nyitható ajtók. A World Class sorozatba nagyon részletes festéssel, nagyon szép kék árnyalatban kerül be, de a nagyon nagy, valóban gumi abroncsos, „Good Year Eagle” feliratú kerekek mindenre valók, csak nem erre a luxusautóra. Ugyanebben az évben az 1-75 sorba is megtalálja az útját és ott is marad 1997-ig, változatlanul mint MB-01. 1998-ban is felbukkan még de már mint MB-27. Érthetetlen módon a 94-98 közti változatok ugyanezt a rendőrségi festést kapják meg, mint jelen post tárgya. Arra, hogy ennek mi a csuda értelme volt úgy, hogy elkészült a fényhidas verzió az öntvényből nekem egy magyarázatom van: drágállhatták az öntvényt. A fényhidat ugyanúgy alakították ki, mint mondjuk a Mercury Park Lane késői verzióin, vagy a Plymouth Gran Fury-n: A szélvédő és a karosszéria közé került egy külön alkatrész. Enélkül olcsóbb volt előállítani és egyszerűbb összeszerelni.
Speciális kiadásokban még felbukkan 1993-ban egy sötét- és egy világoskék verziója az 8-dot kerekekkel. Mindkettő szép, de igen ritkák. 1997-ben a Premiere Collectibles-be is bekerül. Nem csúnya, de az ugyanolyan kerék, mint a fentebb már említett 94-es World Classon is van sokat ront az összképen. 2005-ben a Superfast kiadásokban bukkan fel utoljára, lehetetlen zöld szélvédővel és borzasztóan rút kerekekkel.
A hűtőrács egy teljesen különálló alkatrész. A krómnak pedig nincs pótszere. #regenmindenjobbvolt
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése