2025/04/26

CF 306 Toyota Corolla Levin AE86

Legendás autó, érdekes történetű gyártó, ritka kisautó. Tökéletes konstelláció egy érdekes posthoz!

ハチロク- Hachi-Roku

Olyan legendákról írni, amiket minden benzinvérű ismer iszonyú nehéz, mert hiszen minden benzinvérű ismeri őket, mindenkinek más a fontos az ügyben és így hamar megszületik a „na, ez a marha sem ért hozzá” ítélet. Igyekszem elugrani a feladat elől, de mégis alapos típusismertetővel szolgálni. Az alapokat ez az Origó – pontosabban Retro Mobil – cikk kitűnően lefekteti és megspékeli első kézből szerzett tapasztalatokkal is. Ez meg itt egy szerelmes cikk Karottától, ami nem kötelező, de ajánlott. Végezetül pedig javaslom a SpeedZone videót, ami pontosan azt a Levint dolgozza fel, ami a kisautó is.

AE86 ügyekben megkerülhetetlen az Initial D sorozat, ami szerintem a leginkább felelős azért, hogy a Hachi kultusza elterjedjen a japán szigeteken túlra. Az 1995 és 2013 közt vetített sorozat engem legalább egy évtizeddel „vétett el” mint célközönség, pár éve néztem végig és nem tudtam letörölni a vigyort a képemről. Kamaszként – ez akkor lett volna a nyolcvanas években, amikor magát az autót is gyártották – bizonyosan telibe talál és teljesen máshogy viszonyulok hozzá. Felnőttként fantasztikus korrajznak találom, a kínzásnak is beillő eurobeat-tel, a japán kamaszok végletekig kínos bénázásával csajozás ügyben, a tökéletességet egyik legfontosabb értéknek tartó néplélek ábrázolásával és a nyilvánvaló és egyértelmű képtelenségekkel autózás és versenyzés ügyben. Zseniális, több forrásból is hozzáférhető, angol felirattal a YouTube-on is fent van, én csak ajánlani tudom. A hangulata okán MUSZÁJ az alábbi klippet elhelyeznem itt róla!



Bizonyosan tudjuk, hogy nem tudjuk mi ez!

Már ennek a bejegyzésnek a címe is olyan, amivel magamra tudom húzni az „ez a marha sem ért hozzá” dolgot, de pontosan ez van - leszámítva, hogy én elhelyeztem a szövegben a stratégiailag fontos szóközöket - a kisautó hasára írva. Nos, pontosan tudjuk hogy mi ez és azt is, hogy mi az amit senki nem tud róla!

Azt hogy mit mintáz és mennyire jól, azt gyorsan letudhatjuk: Remekül visszaadja a Levint és mint játékautó egészen kitűnő. Ugyanis ez nem más, mint a Tomica legelső AE86 öntvénye ici-picit átdolgozva. Annyit fejlesztettek is rajta, hogy "hátrahúzós" lett. Az apró frikciós motor kedvéért átalakították a belteret, a hátsó ülések és a csomagtartó helyére került. Ez a beltérben úgy tűnik, mintha az első ülések mögé egy hatalmas kalaptartó került volna. (Lehet, hogy ez a tofuszállító, speciális változat?) Történt ugyanis, hogy mikor a japán gyártó kivezette ezt az öntvényt, akkor valakik, akiket vagy a gyártást végző kínai cégnek, vagy valamelyik ázsiai disztribútornak gondol a kisautógyűjtők nemzetközi törzse – ők lennének a titokzatos CF – gyártatta tovább a Levint. Nem csak azt, a nyolcvanas évek végén, a 90-es évek elején összesen hat CF modell készült, Tomica alapokon. Egészen konkrét tippek vannak amúgy, hogy kik ők, de én inkább nem mennék tovább ezen az ösvényen, amúgy se vagyunk sokkal beljebb a nevükkel. Összehasonlítási alapnak álljon itt a Tomica öntvény változatairól pár kép:

Tomica Toyota Corolla Levin AE86

Tomica Limited Toyota Corolla Levin AE86
(A fenti képek az eBay-ről származnak, az utómunkát én követtem el.)

Mint mondtam a titokzatos CF munkájával én teljesen elégedett vagyok, az öntvény remek, a beltér közepesen részletes, a kerekeken gumiból készült abroncsok feszülnek, amivel sikerült az eredeti Tomica és Tomica Limited közé emelni az eredményt.


A rendszám a gyártó nevét és a hat megjelent kisautót megkülönböztető számot hordozza.

Most őszintén: Nem bármelyik pedigrés gyártó a nevére vehetné?

Az öntvény részletei hibátlanok - naná, eredetileg Tomica volt.

Felár mentes extra. #regenmindenjobbvolt

Közepesen részletes beltér.

"Szezám zárulj!"

Van az az öntvény, ami nem igényli kicsit sem a festékes kiemelést a kritikus helyeken sem. #regenmindenjobbvolt

Tegye fel a kezét akinek kéne! Igen, gondoltam! Mindenki.

Erre gondoltam, amikor azt mondtam, hogy a beltér közepesen részletes.

Nem, nem pizza. #regenmindenjobbvolt

Nem, nem ül magasabban a hátsó futómű, a fotó béna.

Szerintem klassz.

Utólag jutott eszembe, hogy nem fotóztam le az alját, pedig fontos. A méretaránya - nyilván - ugyanúgy 1:61 mint a Tomicának.

Nincsenek megjegyzések: